استقرار ۳ شتاب دهنده در مرکز نوآوری شهری طی یکسال گذشته

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: در یک سال گذشته سه شتاب‌دهنده در مرکز نوآوری شهری مستقر شده‌ است.

به گزارش ایمنا، شهریارآل شیخ در این باره اظهارکرد: اولین شتاب‌دهنده، «تریگ آپ» است که درزمینه خدمات سلامت فعالیت می کند. «فینوا» و «ماموت» دو شتاب‌دهنده دیگر حاضر در این مجموعه هستند که به‌ترتیب درزمینه فین‌تک (فناوری‌های مالی) و طراحی شهری فعال هستند.

وی افزود: همچنین در یک سال گذشته، در مجموع ۲۶‌استارت‌آپ موفق به استقرار در فضای این ۳ شتاب‌دهنده شدند و از حمایت‌های آن‌ها برخوردار شده ‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان این که مرکز نوآوری در یک سال گذشته عملکرد خوبی داشته و توانسته جای خود را در اکوسیستم استارت‌آپی مشهد باز کند، اظهارکرد: فعالیت‌ها و رویدادهای این مرکز با استقبال زیادی روبه‌رو شده و تیم‌های استارت‌آپی خوبی توانسته‌اند جذب شتاب‌دهنده‌های این مجموعه شوند.

وی تصریح کرد: ایجاد کسب ‌و کار، فرآیندی کوتاه‌ مدت نیست و زمان یک سال برای ارزیابی این موضوع و پاسخ‌دادن به این پرسش کم است.

آل‌شیخ ادامه داد: با ‌وجود این درهمین مدت هم شتاب‌دهنده‌های همکار با مرکز نوآوری شهری، خروجی‌های خوبی داشته‌اند چون درحال تبدیل‌شدن به کسب‌وکارهای پایدار هستند و این اتفاق در زمان یک سال امیدوارکننده است.

وی گفت: همان‌طورکه اشاره شد مرکز نوآوری شهری به‌ صورت مستقیم از استارت ‌آپ‌ها حمایت نم‌ ‌کند؛ بلکه این مجموعه نیازها و مسائل مدیریت شهری را به شتاب‌ دهنده‌ها منتقل کرده و در ادامه اگر استارت‌آپ‌هایی که در آن شتاب‌دهنده‌ها فعال هستند، توانستند خدمت یا محصولی متناسب‌ با آن نیاز تولید کنند، محصول آن‌ ها به صورت تضمینی از طرف مدیریت شهری خریداری می‌شود.

کد خبر 404370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.