خطوطی با رنگ و بوی معصومین(ع)

نمایشگاه آثار خوشنویسی مریم خیام نکویی در گالری نقش خانه این روز ها میزبان نگاه گرم هنر دوستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه آثار خوشنویسی مریم خیام نکویی در نقش خانه برگزار شده است در این نمایشگاه ۳۶ اثر از این هنرمند در رابطه با ۱۴ معصوم(ع) و خطبه های حضرت زینب(س)  به نمایش درآمده است.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه کتاب "شهبانوی گیتی" که متن خطابه حضرت زینب (س) در کوفه و شام است و با هدف فراگیر شدن این خطبه‌ها در سطح بین المللی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، توسط این هنرمند تدوین شده، رونمایی شد.

خیام نکوئی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افتتاحیه این نمایشگاه را به دلیل رخدادی که پیش آمد به گونه ای می‌توان بزرگداشت سردار سلیمانی دانست چرا که با تواشیح حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و سردار سلیمانی و سخنرانی استاد فرزانه که استاد خوشنویسی هستند آغاز شد.

وی افزود: استقبال از نمایشگاه خوب بود اما به علت اتفاقی که پیش آمد برخی نتوانستند بیایند ولی در کل با استقبال خوبی روبرو شدیم.

این هنرمند خوشنویس خاطرنشان کرد: در آثارم الگوهای دینی و مذهبی را برجسته‌نمایی کردم و هدف این بود که نشان دهم می‌توان با هنر، الگوهای دینی را معرفی کرد چرا که در حال حاضر الگویی هایی از سمت غرب در جامعه ما تزریق شده است.

خیام نکوئی ادامه داد: همچنین با انتشار کتاب "شهبانوی گیتی" می‌خواستم در افراد این علاقه را ایجاد کنم که خطبه های حضرت زینب (س) را مطالعه کنند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه خوشنویسی مریم خیام نکویی تا ۱۸ دی ماه در گالری نقش خانه واقع در خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی برپا خواهد بود.

کد خبر 404321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.