سال نوی متفاوت در کاستاریکا

مردم در جمهوری کاستاریکا، سال نو را با سفر به سواحل این کشور آغاز می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم کاستاریکا به تزئین کردن خانه‌های خود با گل‌های مناطق استوایی در ایام سال نو بسیار علاقمند هستند و با استفاده از گل‌ها و میوه‌های گرمسیری سراسر خانه‌های خود را زیبا می‌کنند. در میان گل‌های زیبای حاره، صحنه روز تولد عیسی مسیح در کنار مریم مقدس، یک گاو و سه مرد دانشمند روی تابلوهای نقاشی شده جلوه‌نمایی می‌کند. حتی برخی از خانواده‌های کاستاریکایی کلبه‌های کوچکی در کنج خانه خود می‌سازند و مجسمه‌هایی از حضرت مریم، عیسی و گاو را در آن قرار می‌دهند تا روز تولد پیامبر و سال نو را در اذهان خود یادآوری کنند.

در تمام خانه‌های کاستاریکا، تاج‌های زیبایی از گل به چشم می‌خورد که با روبان‌های قرمز تزئین شده است و چراغ‌های کریسمس بیشتر خانه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز مهم شهری را مزین می‌کند. در تمام شهرهای کشور کودکی با لباس‌های زیبا در خیابان‌ها پرسه می‌زند و به کودکان و نوجوانان هدیه‌هایی به عنوان عیدی می‌دهد.  این کودک نماد حضرت عیسی است و مردم بر این باورند که کودکانی که از او هدیه می‌گیرند سال خوبی را پیش رو خواهند داشت. سیب نیز در کاستاریکا در ایام سال نو از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است و همه افراد در خوردن سیب‌هایی که در سراسر خیابان‌های کشور پخش شده است از هم پیشی می‌گیرند چرا که باور دارند این میوه خوشمزه، خوش یمنی را برای آن‌ها در سال جدید رقم می‌زند.

مردم کاستاریکا به پیروی از آیین اجدادی خود در روز سال نو لباس‌های نو به تن می‌کنند. در نخستین روز سال نو، اولین وعده غذایی که اغلب جوجه کباب یا گوشت بریان شده است، سرو می‌شود و نوشیدنی‌های متعدد نظیر اگ ناگ، نوعی نوشیدنی لبنی، سفره‌های مردم را مزین می‌کند.

به مناسبت رسیدن سال جدید جشن‌ها، نمایش‌ها، سوارکاری، جشن‌های خیابانی و موسیقی‌های زنده بسیاری از اوایل دسامبر تا اواخر ژانویه در سراسر شهرهای کاستاریکا برگزار می‌شود. از آن‌جا که در دسامبر هیچ اثری از بارش برف در کاستاریکا وجود ندارد و اغلب خورشید نور خود را بر سواحل کاستاریکا می‌گستراند، بنابراین جای تعجب نیست که مردم با شنا کردن در این روز شور و هیجان را به شادی‌های خود بیافزایند.        

کد خبر 403868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.