اولویت اصلاحات حفظ امید مردم است

دبیر کل حزب اراده ملت گفت: افزایش مشارکت و اقبال عمومی مردم به انتخابات، انسجام و ثبات امنیت کشور را افزایش می دهد. این مسئله فراجناحی است و باید نگاه ملی را در جریان های سیاسی تقویت کرد.

احمد حکیمی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: اولویت جریان اصلاحات منافع ملی، کاهش هزینه های کشور و حفظ امید مردم است. اصلاح طلبان به آسانی از انتخابات نمی گذرند هرچند که با نقدهای جدی و اعتراض های انباشته شده مردم نسبت به نهادهای انتخاباتی مواجه هستیم.

وی افزود: درون جریان اصلاحات سلیقه های متفاوتی در ساختار و شیوه اعمال وجود دارد اما سعی شده بین دو نهاد انتخاباتی اصلاح طلبان _شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی جبهه اصلاحات هماهنگی_ تعامل صورت گیرد.

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه جریانات سیاسی همیشه باید در صحنه های مختلف حاضر و فعال باشند و خود را برای هر شرایطی آماده کنند، تصریح کرد: اصلاحات نباید تنها در شرایط مطلوب فعال باشد، بلکه باید در شرایط سخت و زمان هایی که مردم از انتخابات دلسرد شده اند، آماده مقابله با شرایط باشند. اصلاح طلبان باید به حیات سیاسی خود در چهارچوب هنجارهای حقوقی ادامه دهند.

حکیمی پور با اشاره به موانع پیش روی اصلاح طلبان ادامه داد: اصلاح طلبان همیشه در انتخابات بر خلاف رقیب خود دغدغه تایید صلاحیت کاندیداهایشان را دارند؛ از همین رو فرصت برنامه ریزی برای  آنها محدود بوده اما مانع اصلی این جریان سیاسی در انتخابات استقبال پایین مردم است. اصلاحات همواره سبد رای خود را در بین آرا خاکستری جست و جو می کرد، اما در حال حاضر این افراد فضای "نه" به انتخابات راه انداخته اند که این موضوع نه تنها به ضرر اصلاح طلبان بلکه به ضرر کل نظام است.

وی تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای هماهنگی نکاتی پیرامون ارائه لیست مطرح شد، اما در ابتدا باید منتظر نظر هیئت نظارت استان ها ماند تا نتایج بررسی صلاحیت ها مشخص شود تا بتوانیم بگوییم آیا امکان ارائه لیست وجود دارد یا خیر؛ زیرا در حال حاضر تعداد قابل توجهی از چهره های شاخص اصلاحات توسط هیئت های اجرایی رد صلاحیت شده اند.

دبیر کل حزب اراده ملت ادامه داد: ارائه لیست در استان ها به شوراهای هماهنگی در استان ها واگذر شده است؛ بنابراین اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو منفعل نخواهند بود، اما اگر در حوزه ای کاندیدای تایید شده ای نداشته باشند قطعا لیستی ارائه نخواهند کرد.

حکیمی پور تصریح کرد: باید مردم را به صندوق های رای امیدوار کرد و دریابند که مطالبات خود را از مجاری حقوقی پیگیری کرده، هرچقدر این امیدواری تضعیف شود به ضرر کل نظام است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت و  اقبال عمومی مردم به انتخابات، انسجام و ثبات امنیت کشور را افزایش می دهد. این مسئله فراجناحی است و باید نگاه ملی را در جریان های سیاسی تقویت کرد، اما متاسفانه در حال حاضر مسائل کشور جناحی دنبال می‌شود که در این شرایط تنها منافع ملی و مردم هستتد که قربانی می شوند.

کد خبر 403839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.