بیلبوردی که هوای آلوده را می‌بلعد!

دانشجویان دانشگاه مونتری در کشور مکزیک، بیلبوردی بسیار عظیم و زیبا در شهر مونتری نصب کرده‌اند که هوای آلوده اطراف را به سمت خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشجویان دانشگاه مونتری با تقلید از یک جنبش جهانی برای احداث برج‌های بدون دود در کشورهایی نظیر چین، کره جنوبی، لهستان و هلند اقدام به طراحی بیلبوردهایی کرده‌اند که با جذب ذرات معلق و آلاینده هوا به سمت خود، به پاکسازی هوای شهری مونتری کمک شایانی می‌کند. طبق گفته این دانشجویان، هر بیلبورد می‌تواند در هر ۶ ساعت، به اندازه ۳۰ درخت هوای اطراف خود را پاک کند.

فرآیند طراحی و ساخت بیلبورد پاک کننده هوا یک سال به طول انجامید و دانشجویان در نظر دارند در صورت موفقیت در پروژه و موافقت مقامات شهری تعداد ۹ هزار و ۷۶۰ تابلوی تبلیغاتی کنونی در سراسر شهر مونتری را به پاک کننده‌های کوچک هوا تبدیل کنند. دانشجویان ایده ساخت بیلبوردهای تصفیه کننده هوا را از تابلوهای تبلیغاتی که در سراسر شهر وجود داشت، گرفتند تا از این طریق، علاوه بر جذب هوای آلوده، به افزایش آگاهی مردم در مورد آلودگی هوا کمک کنند.

بیلبورد تصفیه کننده هوای مونتری از ارتفاعی حدود ۷ متر، عرضی برابر با ۱۳ متر و مساحتی برابر با ۱۰۰ متر مربع برخوردار است. پوشش این بیلبورد را یک ماده شیمیایی تشکیل می‌دهد که از نور خورشید و باد طی فرآیند فتوکاتالیست برای جذب آلاینده‌های هوا کمک می‌گیرد. روی بیلبورد نوشته شده است، "این بیلبورد هوای آلوده را پاک می‌کند".

سازندگان بیلبورد شگفت‌انگیز تصفیه کننده هوای آلوده شهر مونتری سن مفید این اثر هنری را پنج سال تخمین زده‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند که این بیلبورد بتواند روزانه هوای پاک برای ۱۰۴ هزار نفر از ساکنان شهر را تامین کند.

کد خبر 403707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.