نیروهای اصلی خودمان را نداشته باشیم، لیست نمی‌دهیم

قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: کسانی که اصلاح‌طلبان را تهدید می‌کنند، به جای این کار تلاش کنند تا یک انتخابات آزاد و جامع برگزار کنند. جریان اصلاحات دیگر زیر بار گزینشی پیدا کردن نامزد نخواهند رفت، این کار نه به معنی تحریم و نه به معنی عدم شرکت در انتخابات است.

به گزارش ایمنا، آذر منصوری درباره این‌که گفته می‌شود عدم ارائه لیست از سوی اصلاح‌طلبان به منزله تحریم خاموش انتخابات از سوی این جریان سیاسی در کشور است، اظهار کرد: متاسفانه نگاهی که به برگزاری انتخابات در ایران وجود دارد، در هیچ جای دنیا نیست و انتخابات‌ با چنین رویه‌ای در هیچ‌کجا برگزار نمی‌شود.

وی افزود: هنگامی که یک جریان سیاسی عزم خودش را برای شرکت در انتخابات جزم می‌کند و تلاش دارد از حداکثریت تمام توان خویش برای تحقق مشارکت حداکثری و برگزاری یک انتخابات خوب، عادلانه و آزاد و پر شور استفاده کند، باید این امکان برایش وجود داشته باشد تا نیروهایش که برآیند گفتمان این جریان سیاسی و مجموع رویکردها و برنامه این مجموعه نسبت به تحولات کشور، مطالبات مردم و مناسبات قدرت باشد، معرفی کند.

قائم مقام حزب اتحاد ملت ادامه داد: اصلاح‌طلبان با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این دوره و حضور فعال احزاب عضو در این شورا عزم خودشان را برای مشارکت در انتخابات نشان داده‌اند.

منصوری با اشاره به حضور جریان اصلاحات در انتخابات گذشته، عنوان کرد: در سه دوره انتخابات گذشته اصلاح‌طلبان با رویکرد حضور در عرصه حاضر شدند و برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کردند.

وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در سه انتخابات گذشته باتوجه به حذف نیروهای اصلی و عدم تحقق یک رقابت آزاد، عادلانه، قانونی و برابر حضور پیدا کردند؛ بنابراین تجربیات گذشته و ارزیابی شرایط امروز کشور این نتیجه را پیش روی اصلاح‌طلبان گذاشته که نهادهای انتخابی که در جایگاه قانون اساسی قرار می‌گیرند نمی‌توانند پیگیر مطالبات مردم باشند و تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات با این رویکردی که وجود دارد حاصل می‌شود.

قائم مقام حزب اتحاد ملت افزود: اصلاح‌طلبان با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری و حضور افراد حقیقی این شورا نشان دادند در انتخابات شرکت خواهند کرد، اما باتوجه به تجاربی که در انتخابات گذشته به دست آوردند، علی‌القاعده به این جمعبندی رسیده‌اند که با مفروض دانستن اصل مشارکت یا این امکان برای‌شان وجود دارد نیروهای اصلی و کسانی که بتوانند گفتمان اصلاحات را  در مجلس نمایندگی کنند خواهند داشت و یا نخواهند داشت.

منصوری ادامه داد:‌ اگر این امکان فراهم شود که اصلاحطلبان بتوانند کاندیدای خودشان را داشته باشند قاعدتا در انتخابات شرکت و لیست هم ارائه خواهند داد، اما چناچنه این امکان برای‌شان فراهم نشود لیستی در شهرهای بزرگ ارائه نخواهند داد و در شهرهای کوچک هم از کاندیدای مشخصی حمایت نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: رویکرد کلی و اصلی اصلاح‌طلبان در این انتخابات این است که  با کاندیدای اصلی حاضر  شوند و دیگر مانند انتخابات ۹۴ که فراخوان دادند و کاندیدا انتخاب کردند عمل نکنند.

قائم مقام حزب اتحاد ملت تصریح کرد: جریان اصلاحات دیگر زیر بار گزینشی پیدا کردن نامزد نخواهند رفت، این کار نه به معنی تحریم و نه به معنی عدم شرکت در انتخابات است.

منصوری افزود: اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند انتخاباتی آزاد، رقابتی و عادلانه در این کشور برگزار شود، که نه تنها آنان بلکه همه گروه‌ها و جریان‌های فکری بتوانند از حق آزادانه انتخاب شدن و انتخاب کردن برخوردار شوند.

وی ادامه داد: هنگامی که افراد حق آزادانه برای انتخاب داشته باشند نه انتخابات را  تحریم می‌کند و نه  صحبت از عدم شرکت در آن را به زبان می‌آورند، اگر این اتفاق افتد دیگر نگاه مردم روز به روز به صندوق رأی ناامیدتر و بی اعتمادتر نمی‌شود.

قائم مقام حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: کسانی که اصلاح‌طلبان را تهدید می‌کنند به جای این کار تلاش کنند تا یک انتخابات آزاد و جامع برگزار کنند.

کد خبر 403700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.