آلمان در صادرات تسلیحاتی رکورد زد

صادرات تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۱۹ به بالاترین میزان خود رسید.

به گزارش ایمنا، افزایش صادرات تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۱۹ همانند ۲ سال گذشته ادامه پیدا کرده و به گفته وزارت اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۹ رکورد جدیدی ثبت شده است؛ به طوری که در این سال برلین موفق شده هفت میلیارد و ۹۵۰ میلیون یورو صادرات تسلیحاتی داشته باشد.

مجارستان با خرید ۱/۷۷ میلیارد یورو، نخستین مشتری جنگ‌افزار آلمان در سال ۲۰۱۹ بوده است. دولت محافظه‌کار «ویکتور اوربان» با تصمیم به نوسازی ارتش خود، بودجه دفاعی این کشور اروپای شرقی را دو برابر کرده است.

پس از مجارستان، الجزایر با ۸۴۳ میلیون یورو، دومین واردکننده بزرگ تسلیحات آلمانی در سال ۲۰۱۹ بود. الجزایر پس از استقلال در نیمه دوم قرن بیستم و نزدیکی با بلوک شرق، به‌ویژه در دهه ۱۹۸۰ میلادی، یکی از مشتریان بزرگ تولیدات دفاعی-تهاجمی جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) به شمار می‌رفت.

مصر با ۸۰۲ میلیون یورو خرید جنگ‌افزار از آلمان در رده بعدی مشتریان تسلیحات آلمان قرار دارد.

علاوه بر این سه کشور، امارات متحده عربی و قطر هم در میان ۱۰ مشتری اصلی سلاح آلمان قرار دارند.

با انتشار گزارش وزارت اقتصاد در هفته گذشته و با توجه به آنکه کشورهای واردکننده عمده سلاح آلمانی، سابقه درخشانی در احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان خود ندارند یا آنکه مانند امارات متحده عربی درگیر جنگ (در یمن) هستند، به نظر می‌رسد نهادهای مدافع حقوق بشر و احزاب مخالف دولت در هفته‌های آینده خواستار بازنگری سیاست صادرات تسلیحاتی جمهوری فدرال شوند.

منبع: مهر

کد خبر 403634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.