آسیب‌هایی که پوشیدن کفش پاشنه بلند به همراه دارد

پوشیدن کفش پاشنه بلند علاوه بر ایجاد جذابیت ظاهری، باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم‌ها می‌شود. اما پوشیدن این کفش‌ها با همه مزایایی که دارد باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود که برای جلوگیری از بروز آنها، بهتر است پاشنه بلندها را کمتر و فقط در زمان‌های ضروری و مراسم‌های خاص پوشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین مشکل پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در اولین مرحله، احساس درد در ناحیه پاها و کمر است، اما مشکلات وسیع‌تری با این کفش‌ها به وجود می‌آید که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

کمر درد

معمولاً پاشنه بلندها فرم پاها را زیباتر نشان می‌دهند که دلیل آن متمایل شدن لگن به سمت عقب است. همین امر باعث می‌شود تعادل ناحیه کمر از بین رفته و فشار غیر متعادلی به ستون فقرات وارد می‌شود. در نتیجه کمر درد، پدیدار می‌شود.

ناراحتی پاها

پوشیدن طولانی مدت کفش پاشنه بلند، باعث کوتاه شدن تاندون آشیل می‌شود. بافتی که استخوان پاشنه را به ماهیچه ساق پا متصل می‌کند. اگر مدت زیادی از این کفش‌ها استفاده کرده‌اید، مدتی طول می‌کشد تا این تاندون دوباره طول اولیه خود را باز یابد و دیگر دردی در ناحیه پاها احساس نکنید.

از دست رفتن فرم عادی پاها

کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز، به پنجه‌های پا آسیب رسانده و ناخن‌ها را بد فرم می‌کنند. برای ترمیم پاهای دفرمه شده، باید کفش‌ها و صندل‌هایی بپوشید که پنجه پهن‌تری دارند. ناخن‌های بد فرم نیز بعد از مدتی شکل سابق خود را به دست می‌آورند.

قد طبیعی شما کوتاه‌تر می‌شود

افرادی که زیاد از حد کفش پاشنه بلند می‌پوشند، ماهیچه ساق کوتاه‌تری دارند. دلیل این موضوع آن است که این کفش‌ها، پاشنه و تاندون آشیل را فشرده و کوتاه می‌کنند. این حالت را تنها فیزیوتراپی و پوشیدن کفش‌های طبی می‌تواند برطرف می‌کند.

ایجاد عدم تعادل

پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث پیدایش عدم تعادل در ماهیچه‌هایی می‌شود که مچ پا را احاطه کرده‌اند. اما پوشیدن کفش تخت باعث بهبود این شرایط و تعادل ماهیچه‌ها خواهد شد.

با چه لباس‌هایی نباید کفش پاشنه بلند پوشید

اگرچه کفش پاشنه بلند استایل شما را زیباتر می‌کند، اما با همه لباس‌ها نمی‌توان پوشید. پوشیدن پاشنه بلند با شلوار ورزشی اصلاً مناسب نیست و استایل ناموزونی می‌سازد. شلوارهای ورزشی را باید با کتانی‌هاست کرد.

اگر لباس مجلسی و دامن شما کوتاه است، بهتر است به سراغ کفش‌های تخت و بدون پاشنه بروید تا قدتان بلندتر دیده شود. کفش‌های پاشنه بلند برای دامن‌های بلند مناسب هستند.

کد خبر 403624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.