بهترین شهرهای جهان برای تجربه سال نو میلادی

نزدیک شدن به پایان سال، بهانه مناسبی برای عاشقان مسافرت و ماجراجویی به حساب می‌آید؛ افرادی که شاید از ماه‌ها قبل در حال تدارک دیدن مسافرتی برای تعطیلات سال جدید هستند. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال نو میلادی، جشنی جهانی و مهم است که در تمامی قاره‌های جهان برپا می‌شود و علی‌رغم سردی هوا تعطیلات آن بسیار زیبا و لذت‌بخش است. به طور کلی این تعطیلات به مدت ۱۲ روز از ۲۵ دسامبر تا ۶ ژانویه به طول می‌انجامد که فرصت مناسبی برای علاقمندان به مسافرت و افرادی است که تمایل دارند با رسوم مردم دیگر نقاط جهان در سال نو آشنا شوند. نکته مهمی که برای بسیاری از این افراد وجود دارد، انتخاب بهترین مقصد به منظور برآوردن این هدف است. در این گزارش به معرفی چهار مورد از مقاصدی می‌پردازیم که بدون شک بهترین و خاطره‌انگیزترین تجربه سفر در ایام کریسمس و سال نو را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

ریودوژانیرو

آب و هوای گرم و آفتابی، منظره پانوراما و نوای موسیقی آرامش‌بخش و روح‌نواز، به طور قطع جریان داشتن زندگی را در ایام تعطیلات سال نو در ریودوژانیرو تصدیق می‌کند. جشن‌های سال نو در این شهر در حد کارناوال مشهور شهر است و جشن نهایی با برگزاری برنامه‌های باشکوه آتش‌بازی در ساحل "کوپاکابانا" برگزار می‌گردد که به‌ عنوان مشهورترین و بهترین ساحل دنیا شناخته می‌شود.

تخمین زده می‌شود که این جشن سالانه میزبان حدودا دو میلیون شرکت‌کننده مختلف است. البته سواحل کوچک‌تری هم‌چون "ایپانما" و "فلامنگو" نیز برنامه‌های ویژه‌ و قابل‌توجهی برای برگزاری سال نو دارند. 

نیویورک سیتی

تقاطع مشهور "تایمز اسکوئر" در محله منهتن یک مرکز گردشگری و تجاری بسیار محبوب در نیویورک است که وجود آن باعث شده نیویورک به عنوان "شهری که هرگز نمی‌خوابد" مشهور شود. این میدان شاهد یکی از نمادین‌ترین گردهم‌آیی‌های سال نو به دلیل وجود گوی کریستال رنگارنگ معروف و درخشانی است که سنتی قدیمی برای آغاز سال نو در این شهر به حساب می‌آید.

علاوه بر این، برگزاری نمایش‌ها و کنسرت‌های بسیار در این میدان آن را به بهترین مقصد برای گردشگران سال نو تبدیل می‌کند. با این حال "تایمز" تنها محل برگزاری جشن سال نو نیست. پارک "پروسپکت" بروکلین نمایش‌های آتش‌بازی زیباتری برای اجرا دارد و تماشای آتش‌بازی از افق چشم‌نواز منهتن و بهره‌مندی از غذاها و سرگرمی‌های روی آب این شهر بسیار جالب توجه است. شرکت در مهمانی‌های برگزارشده روی پشت‌بام‌ها و برنامه‌های ارائه شده توسط بزرگترین فضای باز سرپوشیده در سطح شهر، از دیگر تفریحاتی است که در اختیار گردشگران سال نوی نیویورک قرار دارد. این برنامه‌ها شامل گردش در بخش‌های تفریحی شهر و تماشای نمای منحصربفرد "ساختمان امپایر استیت" نیز می‌شود.

توکیو

رفتن به توکیو برای گذراندن تعطیلات کریسمس و آغاز سال جدید میلادی که سال را با اجرای سنت‌ مراجعه به معابد و به صدا درآوردن زنگ معبد نو می‌کنند، تجربه‌ای بی‌نظیر و جالب از ورود به سال جدید را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در نیمه شب سی و یکم دسامبر، یک راهب بودایی زنگ معبد را  ۱۰۸ مرتبه به صدا درمی‌آورد. این عدد نماد تعداد تمایلات دنیوی است که این آیین به رسمیت می‌شناسد.

بودایی‌ها بر این اعتقاد هستند که به صدا درآوردن زنگ معبد به این تعداد زمینه‌ساز تطهیر روحی آن‌ها در سال جدید است. معبد باستانی Zōjō-ji که قدمت آن به سال ۱۳۹۳ میلادی بازمی‌گردد، سالانه میزبان تعداد بسیاری از گردشگران خارجی و افراد بومی برای برگزاری این مراسم است که "هستومید" (hatsumōde) نامیده می‌شود و عبارت است از مراسمی مذهبی برای دیدن نخستین روز سال جدید. البته این شهر گزینه دیگری نیز برای افرادی که رفتن به مهمانی را ترجیح می‌دهند قرار می‌دهد. در سراسر خلیج توکیو، Yokohoma دومین شهر بزرگ و پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن نمایش‌های نور و لیزر برپا است که آغاز سال نو با شمارش معکوش اعلام می‌شود. در منطقه روپونگی نیز سال نو با پخش آهنگ‌های زیبا و شمارش معکوس جشن گرفته می‌شود. 

کیپ تاون

در سال نو میلادی کیپ تاون شاهد فصل تابستان است، با این حال آغاز سال نو زمان ایده‌آلی برای مسافرت به این شهر به حساب می‌آید چرا که این شهر، مکانی زیبا و دیدنی است و تمامی گزینه‌های هیجان‌انگیز برای جشن گرفتن سال جدید را در خود دارد. بازار خرید بزرگ The V&A Waterfron، در این ایام بزرگ‌ترین مهمانی سال را برگزار می‌کند و از شرکت‌کنندگان با موسیقی رایگان، نمایش‌های ساده و دلنشین، غذاهایی از بیش از ۸۰ رستوران درجه یک شهر و غرفه‌های فروش غذای سیار پذیرایی می‌کند.

از سوی دیگر می‌توان در کیپ تاون آخرین غروب سال جاری را در سواحل زیبا و بندرهای آرام شهر تماشا کرد و از تماشای مراسم دلچسب آتش‌بازی آغاز سال جدید در کنار آب لذت برد. علاوه بر این، امکان کرایه کردن اتومبیل‌های برقی و داشتن یک پیک‌نیک دلچسب در کوه‌های صاف و مسطح Table Mountain که از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر شهر نیز به حساب می‌آید، در این روزهای سال نو فراهم است.

کد خبر 403613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.