ورود هنرمندان به ماجرای قتل غزاله توسط آرمان

پس از آنکه احسان علیخانی نامه پدر و مادر آرمان را منتشر و از خانواده مقتول تقاضای بخشش کرد، هنرمندان دیگر از جمله رضا کیانیان، نگار جواهریان، کامبیز دیرباز، نیوشاضیغمی، مرجانه گلچین و بسیاری دیگر با انتشار این پست در اینستاگرام خود برای نجات آرمان تلاش کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیشب در فضای مجازی پستی دست به دست می چرخید با عکس پسری جوان به نام آرمان. در این پست که مردم و هنرمندان خواهان و خواستار بخشش آرمان از قصاص بودند، ماجرای قتلی قدیمی پشت پرده بود.

مسئله حیاتی این است که این پسر جوان بخاطر قتل غزاله قرار است چهارشنبه - فردا - اعدام شود، خانواده این جوان نامه خداحافظی با پسرشان را منتشر کرده اند و هنرمندان نیز عکس آرمان را در صفحه های رسمی خود گذاشته اند و خواستار نجات آرمان از قصاص شده اند.

احسان علیخانی با انتشار عکس آرمان در صفحه مجازی خود نوشت:

پدرو مادر غزاله عزیز ، شما ۶ سال است که عزادارِ غزاله هستین، دردی عمیق و جانکاه ، قابل درک نیست داغ شما، حق با شماست حتما حق با شماست اما در این ساعت های پایانی زندگی آرمان از شما پدر و مادر محترم و گرامی خواهش می کنم و تفاضا می کنم که بزرگی کنید به آرمان رحم کنید و او را به بزرگی خودتان ببخشید، صبح چهارشنبه دیگر آرمان نیست، آرمان ٦ سال هر شب کابوس اعدام دیده در زندان، هر شب مرده و زنده شده، شما حق دارید اما او ١٨ ساله بوده و اشتباه کرده ، غلط کرده ولی ١٨ ساله بوده، در زندان از دیپلم تا فوق لیسانس درس خونده و ثابت کرده با رفتارش که در صورت محبت و گذشت شما صلاحیت بازگشت به جامعه را دارد، من دو بار با شما حرف زدم و حسی در دلم گواهی می‌دهد بامداد چهارشنبه شما دلِ اعدام آرمان را ندارید، چون در صدای شما جز درد رفتنِ غزاله، مهربانی و گذشت هم بود، الهی که رحم کنید و آرام‌تر شوید.

همچنین پرویز پرستویی در اینستاگرام خود آورده است:

خانواده محترم غزاله عزیز؛ خانم شکور، مادر داغدیده

ما نه خداییم و نه قاضی و حتی نمی توانیم خودمان را جای شما بگذاریم. خانواده ای که شش سال است از دختر خود خبری ندارد.

فقط می گویند به قتل رسیده، جنازه ای وجود ندارد حتی یک تار مو و مزاریکه خانواده غزاله دلخوش باشند که هر لحظه می توانند بر سر مزار غزاله بروند. واقعا دردناک است...

می گویند آرمان اعتراف کرده که من بخاطر عشق زیادی که به غزاله داشتم و او از ازدواج من با خودش امتناع می کرد ،او را هل دادم و... غزاله به قتل می رسد؛ بعد اعتراف میک ند که خیر چنین کاری نکردم و پرونده سیر خود را طی می کند از دادگاه به دیوان، تجدید نظر و... نهایتا بعد از شش سال فردا چهار شنبه در سحرگاه قراراست بدار آویخته شود.

خانواده محترم و داغدیده غزاله، بنده با شما همدردی می کنم و این حق را به شما می دهم هر آن گونه که می خواهید در مورد آرمان تصمیم بگیرید.

حرف آخر آیا با قصاص شما آرام خواهید گرفت؟ بعید میدانم چرا که تا زنده هستید هم به دنبال غزاله و یاد او خواهید بود و هم به مرور از اینکه آرمان را قصاص کردید شاید، پشیمان؛ بیایید و بزرگواری کنید و از این تصمیم منصرف، نه بخاطر آرمان بلکه بخاطر رضای خدا و به عشق غزاله مفقودالاثر خود و آرمان را به خدا واگذار کنید و بدانید شما حتی به قصاص آرمان رضایت هم بدهید، این عذاب وجدان تا ابد با آرمان خواهد بود.

بازهم به سهم خودم متاسفم از این اتفاق و از خدای بزرگ، برای شما خانواده محترم صبر و آرامش می خواهم.

دیگر هنرمندان نیز به نوع خود با انتشار عکس و متنی خواستار بخشش جوانی شدند که به گفته مسئولان زندان در این چند سال امید خود را از دست نداده و به تحصیل ادامه داده است و در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ٩٧ موفق شد در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه تربیت‌مدرس در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شود.

اما به زندان افتادن این پسر جوان و حکم قصاص او مربوط به جنایتی عجیب است که هیچ وقت پیکر مقتول در این پرونده کشف نشد و متهم این پرونده هم چندبار در اظهاراتش مدعی شد که این جنایت کار او نبوده است.

کد خبر 403611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس AE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 8
    سلام!با عرض تسلیت!!فقط میتونم همینو بگم به بزرگواریتون بخشش فقط بخاطر خدا !!!خدا قرین رحمت کنه غزاله جون عزیز را !!!میدونم بزرگواریتون ثلبت شده!!!میدونم بهشت زیر پای شماست خواهر گرامی