۲۴۰۰  تخلف گرانفروشی در اصفهان کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: نتیجه شش هزار گشت‌ مشترک با سازمان صمت و اتاق اصناف و نظارت‌های مجزای انجام شده توسط این دو نهاد، دو هزار و ۴۰۷ پرونده تخلف کشف شد که تعدادی از آنها رسیدگی شد و دسته دیگر از آنها در حال رسیدگی و بررسی است.

غلامرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پرونده‌های تخلف و گرانفروشی، اظهار کرد: از تاریخ ۲۴ آبانماه تا سوم دی‌ماه حدود شش هزار و شش گشت مشترک با سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شد که حاصل این گشت‌های مشترک کشف یک هزار و ۳۷۸ فقره پرونده تخلف بوده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار این گشت‌های مشترک نظارت‌هایی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به صورت مجزا انجام شده است، افزود: کل این نظارت‌ها پرونده‌های تخلف را به دو هزار و ۴۰۷ پرونده رساند و که تعدادی از آنها رسیدگی و دسته دیگر از آنها در حال رسیدگی و بررسی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در خصوص میزان ارزش ریالی این پرونده‌های تخلف، تصریح کرد: ارزش ریالی این تخلفات بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که عمده این تخلفات گرانفروشی بوده و فراوانی تخلفات مربوط به صنف‌هایی چون میوه و تره‌بار، نان، موادغذایی، لبنیات، گوشت، مرغ و برنج بوده است.

وی در خصوص تخلفات حوزه درمان گفت: درصدی از تخلفات این حوزه اخذ مبلغ مازاد بر تعرفه از بیماران بوده که از طرف دانشگاه علوم پزشکی به تعزیرات معرفی شد و در یکماهه اخیر حدود ۳۰ پرونده تخلف در حوزه درمان بوده است اما این تخلفات در حوزه بهداشت بیشتر از این تعداد و حدود ۳۰۰ پرونده بوده اما تخلفات حوزه دارو چندان بالا نبوده است.

افزایش قیمت در میوه و تره‌بار مربوط به کرایه حمل وانت‌بارها بوده است

صالحی با تاکید بر اینکه نظارت و بازرسی‌ها تا شب عید متوقف نمی‌شود، اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین باعث شد برخی با این بهانه تغییر نرخ داشته باشند و تعزیرات در حد توان خود با مشارکت مردم تلاش کرد به تخلفات رسیدگی کند.

وی در خصوص افزایش کرایه حمل کالا، گفت: افزایش قیمت در بخش میوه و تره‌بار عمدتا مربوط به کرایه حمل وانت‌بارها بوده است و در واقع افزایش قیمت کرایه‌ حمل باعث افزایش قیمت میوه بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه در کشف و پیگیری تخلفات نیازمند مشارکت مردمی هستیم، افزود: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت و سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی آماده دریافت نظرات مردم است.

کد خبر 403452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.