پیامدهای اقتصادی آشوب برابر با بودجه عمرانی یک سال شهر تهران است

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: پیامدهای اقتصادی آشوب و فتنه در کشور ٢٠ هزار میلیارد تومان در ظرف ٤٨ ساعت است که با بودجه عمرانی یک سال شهر تهران برابر است. این خسارت های اقتصادی قابل جبران است اما کاهش اعتماد عمومی مردم که از خسارات اجتماعی آن است، جبران پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ خداداد فلاح امروز (دوشنبه) در گردهمایی سیاسی فرماندهان آجا، با اشاره به دلایل گرامی داشت روز ٩ دی اظهار کرد: برای جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپردن اتفاقات فتنه ۸۸، این روز را گرامی می داریم، زیرا این روز بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است و به عنوان یک یوم الله در انقلاب اسلامی باید ارج نهاده شود.

وی افزود: وقایع سال ٨٨ یکی از مهمترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی است. خروش میلیونی مردم ایران در این روز نقشه و توطئه های دشمن را خنثی کرد؛ بنابراین این بخش از تاریخ انقلاب اسلامی باید هر سال تبیین شود.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به زمینه های شکل گیری فتنه ٨٨، گفت: دشمنان بعد از سه دهه از انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که راهبرد سخت برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بیهودی است؛ بنابراین به دنبال براندازی نرم بودند و در سال ٩٨ به دلیل شکست های پی در پی در محورهای مقاومت به دنبال جنگ امنیتی در کشورهای محور مقاومت رفتند.

فلاح با اشاره به رویکرد های متفاوت برای ایجاد آشوب دشمن، افزود: درسال ٨٨ دشمنان به دنبال ایجاد نافرمانی های مدنی و دوقطبی سازی سیاسی بودند و برای این کار از بنیادهای دمکراسی و سوروس استفاده کردند، در سال ۹۸ بی ثباتی فضای ایران با مدیریت سازمان موساد و سیا رخ داد و به مایکل دَنْدریا برای راه اندازی یک آشوب داخلی در ایران اختیار مطلق اهدا کردند. بزرگترین دشمن مردم ایران آمریکا است؛ زیرا فشار اکثر تحریم های این کشور بر مردم ایران است.

وی با اشاره به فعالیت های رسانه ای دشمن ادامه داد: ۶ ماه قبل از سال ۸۸ یک شبکه معاند خارج از کشور برای ایجاد تردید در انتخابات راه اندازی شد و در سال ٩٨ از شبکه های دیگر معاند فارسی زبان استفاده کردند؛ بنابراین پشت همه فتنه ها و توطئه ها آمریکا است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: دشمن توان حادثه سازی در ایران را ندارد اما بسیار موذیانه از بستر حوادث در داخل استفاده می کند. این بستر در سال ٨٨ با زیر سوال بردن سازوکارهای انتخاباتی آغاز شد که برخی ناآگاهانه راه را برای فتنه انگیزی بیشتر دشمن باز کردند؛ اما در سال ٩٨ باتوجه به ساختار معیوب اقتصادی و تحریم و سومدیریت داخلی، بستر اعتراضات و آشوب ها براس دشمن ایجاد شد.

فلاح تصریح کرد: پیامدهای اقتصادی آشوب و فتنه در کشور ٢٠ هزار میلیارد تومان در ظرف ٤٨ ساعت است که با بودجه عمرانی یک سال شهر تهران برابر است. این خسارت های اقتصادی قابل جبران است اما کاهش اعتماد عمومی مردم که از خسارات اجتماعی آن است، جبران پذیر نیست.

وی یادآور شد: راهکار شناخت عمیق و دقیق زمان و موقعیت راهبردهای دشمن و مقابله با آن، بصیرت است و مقام معظم رهبری با بصیرت خود کشور را از بحران نجات می دهند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: ولایتمداری، دشمن شناسی و حضور به موقع در صحنه، از شاخصه های بصیرت مردم است. یکی از صحنه هایی که نیازمند حضور مردم است، صحنه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، زیرا این انتخابات، اولین انتخابات بعد از خروج آمریکا از برجام است. هدف آمریکا از خروج برجام و بازگشت تحریم ها، قرار دادن مردم ایران در مقابل حاکمیت است که آنها با مشارکت حداکثری خود این توطئه آمریکایی را خنثی می کنند.

کد خبر 403447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.