سال نو در ژاپن چگونه برگزار می‌شود؟

مردم ژاپن تا چند دهه اخیر با کریسمس و سال نوی میلادی بیگانه بودند چرا که در این کشور تعداد معدودی از پیروان مسیحیت زندگی می‌کنند؛ اخیرا ژاپنی‌ها ، بعضی از آداب و رسوم ایالات متحده آمریکا را در ایام سال نو به کشور خود آورده‌اند اما همچنان به کریسمس به عنوان یک رویداد مذهبی نگاه نمی‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم ژاپن تنها برای گذارندن اوقات فراغت و شادی بیشتر در سال نو از بعضی از آیین‌ها پیروی می‌کنند و آن را یک روز رومانتیک در زندگی خود در نظر می‌گیرند. در روز سال نو اغلب زوج‌های ژاپنی اوقات خوشی را در کنار هم می‌گذرانند، با هم به تفریح می‌روند، به رستوران می‌روند و غذاهای خوشمزه میل می‌کنند، در خیابان‌های مزین به همین مناسب قدم می‌زنند و به یکدیگر هدایایی ویژه می‌دهند. روز کریسمس برای ژاپنی‌ها بسیار شبیه به روز ولنتاین آمریکا و سایر کشورها است که در آن عشاق برای غافلگیرکردن هم از قبل تدارک می‌بینند.

مرغ بریان محبوب‌ترین غذا در میان مردم ژاپن در ایام سال نو به شمار می‌رود و رستوران‌ها در سراسر شهرهای این کشور مملو از مردمی است که برای تهیه این غذای لذیذ از هم سبقت می‌گیرند. کیک مخصوص کریسمس نیز که کیکی اسفنجی پوشیده در خامه و توت فرنگی است، روی سفره تمام ژاپنی‌ها دیده می‌شود روی آن با درخت کریسمس، بابانوئل و چراغ‌های کوچک تزئین می‌شود.

کریسمس و سال نو در کشور ژاپن یک تعطیلی ملی محسوب نمی‌شود با این حال، اغلب مدارس در این روز بسته می‌شود تا دانش‌آموزان و والدین آن‌ها با خیالت راحت در جشن و سرور این روز شرکت کنند. تولد امپراطور ژاپن در بیست و سوم دسامبر در میان مردم به عنوان روز تعطیل ملی شناخته شده است و از آن روز تعطیلات مدارس نیز آغاز می‌شود اما بیشتر شرکت‌ها و ادارات کار خود را از بیست  و پنجم دسامبر آغاز می‌کنند.

در روز کریسمس صدای سمفونی‌های بتهوون، از موسیقی‌دانان و آهنگ‌سازان برجسته آلمانی، در گوشه و کنارهای خیابان‌ها و خانه‌های ژاپنی به گوش می‌رسد و گروه‌های خوانندگان در هر نقطه از شهر همراه با این موسیقی سرودهایی به زبان آلمانی زمزمه می‌کنند. سربازان زندانی آلمانی در کشور ژاپن اولین کسانی بودند که پس از جنگ جهانی اول خواندن سرودهای آلمانی را به این کشور آوردند و از آن پس این سرودها روز به روز در میان ژاپنی‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار می‌شد.

از دیگر آیین محبوب سال نو در میان مردم ژاپن می‌توان به تماشای سرزمین بازی توکیو به نام Disneyland اشاره کرد که جمعیت بسیاری را دور خود جمع می‌کند. زوج‌ها و عشاق ژاپنی در اولین روز سال نو در محوطه این زمین بازی گرد هم می‌آیند و از قدم زدن رومانتیک خود در زیر دیوارهای تزئین شده و فضاهایی که با چراغ‌های زیبا پویده شده است، لذت می‌برند.

کد خبر 403383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.