پرونده "سحرتبر" با اتهام معاونت در افساد فی الارض به دادگاه انقلاب ارسال شد

تجمع اعتراضی دانشجویان شهیدبهشتی، ارسال پرونده "سحر تبر" به دادگاه انقلاب با اتهام معاونت در افساد فی الارض، اعلام زمان واریز یارانه معیشتی جاماندگان و خسارت روزانه یک هزار میلیاردی تعطیلی پایتخت برخی عناوین بسته اخبار اجتماعی - یکشنبه هشتم دی ماه - است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، دادسرای ارشاد پرونده فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» را برای رسیدگی با اتهاماتی همچون معاونت در افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب ارسال کرد.

سحر تبر یا فاطمه خویشوند، دختری متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۸۰ است که سیکل دارد و تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده و طبق آنچه در برنامه ۲۰:۳۰ پخش شد، پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و با مادرش زندگی می‌کرد.

شهرت «فاطمه خویشوند» به خاطر عکس‌ها و فیلم‌های عجیب و غریبی است که از خود در اینستاگرام منتشر می‌کرد و سحر تبر نامی است که او برای خود در اینستاگرام برگزید.

۳۰ آبان ماه پس از دستگیری فاطمه خویشوند با نام مستعار سحر تبر، در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما در برنامه‌ای تحت عنوان «صریح درباره فرهنگ»، اعتراف‌های وی ضمن ابراز ندامت از اقداماتش پخش شد که بازخوردهای فراوانی نیز در شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی داشت.

خسارت تعطیلی پایتخت روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است

 محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خسارت تعطیلی پایتخت روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: برای رفع مشکل آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی نیازمند ۳۰ هزار میلیارد بودجه هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بررسی بنده حکایت از آن دارد که حق شهروندان تهرانی تضییع شده است و به موضوعات محیط زیست و دیگر توجه نشده است.

محسن هاشمی تصریح کرد: در بودجه سال بعد برای مسکن و اقدامات عمرانی برای هر تهرانی تنها دو هزار تومان در نظر گرفته شده است در حالی که در حوزه آموزش و پرورش برای هر ایرانی ۹۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سهم محیط زیست برای هر ایرانی هفت هزار تومان در نظر گرفته شده است و این در حالی است که در حوزه عمران استانها استان تهران در پایین ترین رده قرار گرفته است.

اعلام زمان واریز یارانه معیشتی جاماندگان

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت دور دوم سبد حمایت معیشتی دولت در زمان تعیین شده (۱۰ دی ماه) به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی افزود: افرادی که در دور اول سبد حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند و درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده‌اند، چنانچه درخواست آنها تایید شده باشد یارانه معیشتی دو دوره به صورت یکجا و در زمان تعیین شده که اعلام می‌شود برای سرپرست خانوار واریز می‌شود.

ماجرای کاهش ۲ لیتری بنزین از کارت سوخت

شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به کاهش ۲ لیتری سهمیه بنزین در صورت زود برداشتن کارت سوخت گفت: برای اینکه مشکلی در کاهش سوخت از کارت خود در زمان سوختگیری نداشته باشند باید پس از فرایند سوختگیری منتظر قطع ارتباط از مرکز باشند در غیر اینصورت ممکن است باعث کاهش لیتر از کارت سوخت شود.

او ادامه داد: علت این موضوع این است که ابتدا باید حتما نازل سوختگیری سر جای خود قرار گیرد، به طوری که بر روی صفحه نمایشگر دستگاه سوخت پیغام لطفا صبر کنید مشاهده می‌شود، بعد از آن صاحب خودرو باید کارت خود را از سیستم خارج کند.

تجمع اعتراضی دانشجویان شهیدبهشتی

علیرضا دشتابی با اشاره به تجمع دانشجویان پردیس عباسپور این دانشگاه گفت: صبح امروز دانشجویان پردیس عباسپور در اعتراض به مصوبه جدید معاونت آموزشی دانشگاه در ساختمان هشترودی مقابل واحد آموزش پردیس دست به تجمع زدند.

وی افزود: براساس مصوبه جدید دانشگاه دانشجویان ورودی ۹۷ به بعد در صورت حذف اضطراری، غیبت غیرموجه در کلاس و یا امتحان درس و عدم کسب نمره قبولی در هر درس، برای انتخاب مجدد همان درس موظف به پرداخت هزینه مربوطه طبقه مصوبه هیات امنا هستند.

فعال صنفی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی افزود: قبلا به این صورت بود که در صورتی که دانشجو درسی را مردود می شد، بابت آن باید شهریه می پرداخت اما براساس مصوبه جدید آیتم های جدید برای گرفتن پول از دانشجویان اضافه شده است.

سوختگی ۱۳ نفر در انفجار گاز در یک روستا

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از انفجار گاز در روستای بوران شهرستان آمل خبر داد و گفت: این انفجار ۱۳ مجروح به جای گذاشت.

وی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ خالدی گفت: متاسفانه در این حادثه ۱۳ نفر دچار سوختگی شدند که مصدومان ابتدا به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل و سپس ۱۲ مصدوم به دلیل شدت جراحات به بیمارستان سوختگی زارع ساری انتقال یافتند.

۴۷ درصد از پرونده ها ی قصور پزشکی منجر به محکومیت شد

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، بیشترین تعداد شکایات قصور پزشکی از فروردین تا آبان سال جاری به ترتیب مربوط به رشته‌های دندان‌پزشکی با ۶۶۲، زنان و زایمان با ۵۱۹، جراحی عمومی با ۴۴۷، جراحی ارتوپدی با ۳۲۷، پزشکان عمومی با ۲۹۲، گوش حلق و بینی با ۲۲۸ و پرستاری با ۲۱۴ بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان سال جاری ۱۹ هزار و ۶۰۹ پرونده در کمیسیون های پزشکی قانونی بررسی شد که از این تعداد ۶ هزار و ۳۰۲ پرونده مربوط به قصور پزشکی است که ۳۲ درصد از کل پرونده های ارجاعی به کمیسیون ها را در برمی گیرد.

وی گفت: از کل پرونده های بررسی شده در کمیسیون، ۴۷ درصد محکومیت پزشک را به همراه داشت و ۵۳ درصد نیز به تبرئه پزشک انجامید.

استان تهران دارای بیشترین پرونده قصور پزشکی

وی گفت : همچنین استان های تهران، فارس و البرز بیشترین و استان های لرستان، ایلام و هرمزگان کمترین آمار شکایات قصور پزشکی را در هشت ماهه امسال داشته اند.

۱۵۰ شهر کشور مرکز پزشکی قانونی ندارد

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه سازمان فعالیت ها و خدمات آن خاطر نشان کرد: در سال گذشته، پزشکی قانونی ۲.۵ میلیون نظر کارشناسی صادر کرد که ۸۵ درصد آن مربوط به حوزه معاینات، ۱۰ درصد آزمایشگاه ها و پنج درصد تشریح بود.

وی گفت:‌ اکنون ۳۷۲ مرکز پزشکی قانونی در کشور در حال ارائه خدمت به مردم هستند این درحالیست که ۱۵۰ شهرستان با وجود داشتن دادگستری، فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند.

معاینه بیش از دو هزار متقاضی اهدای جنین در پزشکی قانونی

کارشناس معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به آمار معاینات اهدای جنین در از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری فزود: در این بازه زمانی هزار و ۳۵۰ زوج متقاضی دریافت جنین اهدایی در مراکز پزشکی قانونی معاینه شدند.

وی افزود: آمار معاینات اهدای جنین در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد بیشتر شده  و استان های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین آمار مراجعان را داشتند.

کد خبر 403343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.