تجلیل شورا از رحیم شهریاری/ کتب شهروندی از اولین‌های تبریز است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: رونمایی از کتاب شهروندی تهیه شده توسط معاونت فرهنگی شهرداری تبریز یکی دیگر از اولین‌های شهر تبریز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام دبیری در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به رونمایی از کتاب شهروندی تهیه شده توسط معاونت فرهنگی شهرداری تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش، این موضوع را به عنوان یکی دیگر از اولین‌های شهر تبریز قلمداد و از دست اندرکاران آن قدردانی کرد. 

وی با تسلیت شهادت خلبان هواپیمای میگ ۲۹ ارتش جمهوری اسلامی افزود: این حادثه را خدمت مردم غیور ایران و خانواده آن شهید تسلیت میگوییم .

فریدون بابایی اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به رونمایی از کتاب شهروندی توسط شهرداری تبریز گفت: آموزش شهروندی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در این زمینه موجب تقویت رفتار شهروندان شده و موجب بهبود فرهنگ شهروندی تبریز خواهد شد.

لزوم نظارت بر شرکت متولی پارک‌های حاشیه‌ای تبریز 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با انتقاد از کوتاهی و قصور برخی سازمان‌های دخیل در پروسه قرارداد پارک حاشیه ای تبریز (آذرپارک) گفت: برای این پروژه در ظاهر یک میلیارد و هفتصد و پنجاه هزار تومان سرمایه گذاری شده است. در حالیکه سود سالانه آن ۱۰ میلیارد تومان است.

سونیا اندیش ادامه داد: این رقم سرمایه گذاری نیز واقعی نبوده و برمبنای طرح ارائه شده از طرف مشاور است که چندین برابر رقم واقعی محاسبه شده است. برای مثال برای اپلیکیشن آن ۳۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است! 

وی با بیان اینکه نرخ بازدهی سرمایه گذاری پروژه ۹۵ درصد است، ادامه داد: از آغاز این دوره مدام از درآمد های پایدار سخن گفته‌ایم، اما شهرداری به این آسانی یکی از منابع اصلی درآمد پایدار خود را رها کرده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: این قرارداد قطعا به ضرر منافع شهر و شهروندان و مغایر صرف و صلاح شهرداری است. در حالی که شهرداری ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان از این مشارکت سودآوری دارد، سود شرکت سه برابر شهرداری است.

وی با بیان این که هیچکدام از پارکبانان این شرکت قراردادی ندارند، اضافه کرد: در حالیکه این شرکت طبق قرارداد باید ۴۴۰۰ جایگاه فعال در اختیار داشته باشد، اطلاعات استخراج شده از اپلیکیشن حداقل عدد ۵۳۰۰ جایگاه را نشان می دهد که تخلف در این مورد محرز می باشد.

غلامحسین مسعودی ریحان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مشکلات قراردادی و مشکلات کارگری شرکت پارک حاشیه‌ای تبریز گفت: کارکنان این شرکت که همان پارکبان ها بوده با مشکلات متعدد از جمله نداشتن قرارداد روبرو هستند.

وی با بیان اینکه دولت از بابت جریمه‌های ترافیکی باید ۲۴ میلیارد تومان به شهرداری تبریز پرداخت می‌کرد تاکید کرد: معلوم نیست دولت چرا این مبلغ را به شهرداری پرداخت نکرده و چرا سهم خودرا پرداخت نمی‌کند و این بار را بر گردن شهرداری می‌اندازد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز، اضافه کرد: ۸۲/۵ درصد از سهم ۶۰۰ میلیارد تومان خرید اتوبوس را باید دولت پرداخت می‌کرد که امروز با سه برابر شدن مبلغ درآمد بنزین این پول باید تاکنون پرداخت می‌شد.

محرم محمدزاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته موضوع تبدیل وضعیت و جمع آوری مدارک از کارکنان شهرداری تبریز موجب شده تا برخی کارمندان برای تبدیل وضعیت با مراجعه به دانشگاها از آن‌ها مدرک بگیرند، افزود: با این کار نیروهای متخصص را از دست‌می‌دهیم باید مراقب سواستفاده برخی کارمندان باشیم.

همچنین پس از اتمام یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز از رحیم شهریاری خواننده آذری به واسطه تاثیر آثارش در معرفی شهر تبریز و موسیقی محلی در عرصه‌های بین المللی، تجلیل شد.

کد خبر 403323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.