پیمانکاران بومی مانع خروج سرمایه از شهر شوند

 شهردار همدان بر لزوم تسهیل امور و مشارکت پیمانکاران بومی در اجرای پروژه های مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس صوفی در نشست هم‌اندیشی با رییس و اعضای هیئت مدیره انجمن پیمانکاران عمرانی همدان که در سالن جلسات انجمن پیمانکاران عمرانی همدان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و آبادانی شهری از طریق تعامل دو سویه و گسترش همکاری های مشترک محقق می‌شود و مجموعه مدیریت شهری همدان نسبت به گسترش همکاری‌ها با اعضای این انجمن تاکید دارد.

وی تصریح کرد: معتقدم در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهری باید از ظرفیت نیروی انسانی بومی بهره برد و در این بین حمایت و همراهی با پیمانکاران بومی در اولویت شهرداری همدان قرار دارد که متاسفانه برخلاف میل باطنی در بعضی موارد به دلیل گره‌های قانونی و نبود امکانات و تخصص لازم از سوی پیمانکاران بومی به اجبار باید از ظرفیت نیروهای خارج از استان و غیربومی استفاده کنیم.

شهردار همدان افزود: اجرای پروژه‌های شهری توسط پیمانکاران غیر بومی موجب خروج سرمایه و ارزش افزوده از شهر می‌شود، بنابراین انتظار داریم پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها با جدیت ورود پیدا کنند و با گسترش همکاری‌ها، فرصت‌ها و گردش‌های مالی بوجود آمده را در شهر حفظ کنند که در این بین برخی اختلافات قانونی وجود دارد که باید با بررسی دقیق و کارشناسی موضوعات مورد اختلاف زمینه و بستر تعامل و همکاری‌ها را بیش از پیش فراهم کنیم.

صوفی گفت: بودجه عمرانی امسال مدیریت شهری همدان، حدود ۴.۵ برابر بودجه عمرانی استان است که با برنامه‌ریزی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته این رقم در بودجه سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت و در صورت ورود پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌ها می‌توان اشتغال شهری را افزایش داد و مانع از خروج سرمایه از شهر شد.

وی با بیان اینکه شهرداری بزرگترین دستگاه خدمات‌رسان است و ملزم به رعایت موارد قانونی است، عنوان کرد: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی که اقدامات و فعالیت‌های آنها همواره مورد ارزیابی دستگاه‌های قضایی و نظارتی است و در موارد بروز اختلاف بین این دستگاه و پیمانکاران، قانون ملاک است.

شهردار همدان گفت: از تمامی پیمانکاران بومی و توانمند همدان درخواست می‌کنیم با حضور خود در اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی بستر توسعه و آبادانی شهر همدان را سرعت ببخشند.

کد خبر 403322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.