بمب نیمکت در اردوی ذوب‌آهن منفجر می‌شود؟

به احتمال زیاد تکلیف نیمکت ذوب‌آهن در همین هفته مشخص می‌شود و سرمربی جدید این تیم به جای علیرضا منصوریان مشغول به کار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعطیلات ۲۰ روزه نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز به صورت رسمی آغاز شده و تیم‌ها بعد از استراحتی چند روزه تمرینات خودشان را برای انجام بازی‌های هفته هفدهم به بعد لیگ از سر خواهند گرفت.

این دوره استراحت ۳ هفته‌ای فرصت بسیار خوبی برای تیمهاست تا با استفاده از آن بتوانند خودشان را تقویت کنند و نسبت به رفع نقاط ضعف خودشان هم اقدام کنند. البته این شرایط در صورتی اتفاق خواهد افتاد که تکلیف سرمربیان بر روی نیمکت مشخص باشد و کادر مدیریتی باشگاه با نظر مستقیم سرمربی بتواند نسبت به جذب بازیکنان جدید و برگزاری اردوی نیم فصل اقدام کند.

در بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران همچنان تکلیف نیمکت ۴ تیم ذوب‌آهن، استقلال، تراکتور و نفت مسجد سلیمان به صورت قطعی مشخص نیست و هواداران این تیم‌ها به دنبال معرفی سرمربی خودشان هستند.

در اصفهان ذوب‌آهنی‌ها همچنان مشغول مذاکره با سرمربیان جدید هستند تا بعد از علیرضا منصوریان بتوانند شرایط تیم را در نیم فصل دوم لیگ بهتر کنند و در این میان نامهای مختلفی که اکثرا هم خودشان در لیگ برتر تیم دارند برای پذیرفتن هدایت ذوب‌آهن مطرح شده است.

به هر حال منطقی هم نیست که مربیانی مثل مهدی تارتار، دراگان اسکوچیچ و جواد نکونام که جزو مربیان موفق نیم فصل اول بوده‌اند، تیمهای قبلی خودشان را رها کنند و برای هدایت ذوب‌آهن به اصفهان بیایند و از طرف دیگر مذاکره با سرمربی تیم‌های حریف از لحاظ قانون نانوشته فوتبال جوانمردانه نیست و این مسئله می‌تواند به ضرر ذوب‌آهن تمام شود.

 با این حال ۴ نام بیشتر از بقیه اسامی در اطراف ذوب‌آهن مطرح شده که هر کدام می‌توانند معایب و محاسنی برای این تیم داشته باشند.

اولین نفر و جدی ترین گزینه برای پیوستن به ذوب‌آهن علی دایی سرمربی شناخته شده و مطرح فوتبال ایران است که امسال بعد از چند سال متوالی حضور در لیگ بدون تیم بوده و به صورت طبیعی بسیار علاقمند است تا با حضور در ذوب‌آهن به چرخه فوتبال ایران بازگردد.

هیجان و انگیزه دایی بر روی نیمکت و حرف‌شنوی بازیکنان که با جان و دل برای او بازی می‌کنند مهم‌ترین نکته در همکاری علی دایی و ذوب‌آهن است.

 از طرف دیگر دایی مربی ارزان قیمتی نیست و بعید به نظر می‌رسد که برای یک نیم فصل با مبلغی کمتر از ۲ میلیارد تومان از ذوب‌آهن درخواست کرده باشد که این پول به اندازه کل مبلغ قرارداد یکساله علیرضا منصوریان است ولی باز هم با همین شرایط شنیده شده که دایی به شدت به درب ورودی باشگاه ذوب‌آهن نزدیک است.

دومین گزینه مورد اعتماد ذوب‌آهنی‌ها منصور ابراهیم‌زاده سرمربی سابق این تیم است که روزهای طلایی و درخشانی را در ذوب‌آهن پشت سر گذاشت و از لحاظ شخصیتی وفنی یک مربی بسیار خوب برای هدایت ذوب‌آهن است. البته ابراهیم‌زده این روزها در خارج از ایران است و با وجود اینکه نامش در ابتدای کار برای پذیرفتن هدایت ذوب‌آهن مطرح شده بود با آمدن دایی فعلا ابراهیم‌زاده به عنوان نفر دوم لیست منتظر تعین تکلیف است.

سومین گزینه جدی ذوب‌آهن که مذاکراتی هم با او انجام شده مهدی تارتار سرمربی موفق نیم فصل اول لیگ بر روی نیمکت نفت مسجد سلیمان است که به خاطر مشکلات مالی بعد از انجام آخرین بازی تیمش در نیم فصل دور افتخار در استادیوم خاانگی نفت زد و به صورت شفاهی از این تیم جدا شد.

اما با توجه به نتایجی که تارتار در نفت گرفت وشناختی که او از تیمش دارد بعید به نظر می‌رسد که مدیران نفت و مسجد سلیمانی‌ها اجازه جدایی را به تار تار بدهند و حتی گفته شده که از جانب نماینده مسجد سلیمان در مجلس فرصت برای بازگشت تارتار فراهم شده ولی به هر حال او هم یکی از گزینه‌های مدنظر ذوب‌آهن بوده است.

در نهایت چهارمین گزینه ذوب‌آهن که هم پیش چشمشان است و هم نسبت به بقیه گزینه‌ها قیمت بسیار کمتری هم دارد، رسول کربکندی است که به عنوان مدیر تیم‌های فوتبال در باشگاه مشغول به کار است و شاید بدش نیاید که برای یک نیم فصل دیگر هم شانس خودش را بر روی نیمکت ذوب‌آهن آزمایش کند.

گزینه بازگشت مجدد منصوریان بر روی نیمکت هم بیشتر از اینکه جدی باشد یک اتفاق طنز و غیر قابل باور است که کل تصمیمات مجموعه مدیریتی ذوب‌آهن را زیر سوال می‌برد و به صورت طبیعی نمی‌تواند  جدی باشد.

کد خبر 403219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.