صنعت نفت ۴- سپاهان ۲/ قهرمانی نیم فصل در نیمه مربیان از دست رفت

تیم فوتبال سپاهان در دیداری که در نیمه مربیان(نیمه دوم) عملکرد ناامید کننده‌ای داشت برابر صنعت نفت اولین شکست فصل خود را متحمل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب دیداری معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۴ بر ۲ صنعت نفت به پایان رسید.

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان

ورزشگاه: تختی آبادان

تماشاگر: نزدیک به ۸ هزار نفر

گل‌ها: عیسی آل کثیر (دقیقه ۷)، محمد قریشی (دقیقه ۵۲)، محمد اهل شاخه (دقیقه ۷۰) و طالب ریکانی (دقیقه ۸۲) برای صنعت نفت؛ سجاد شهباززاده (دقیقه ۲۸) و محمدرضا حسینی (دقیقه ۴۱) برای سپاهان

اخطار: دراگان اسکوچیچ (سرمربی، دقیقه ۲۳)، محمد اهل شاخه (دقیقه ۵۰)، محمود مطلق زاده (دقیقه ۸۶) از صنعت نفت؛ محمدرضا حسینی (دقیقه ۳۰)، مهدی کیانی (دقیقه ۸۶) از سپاهان

صنعت نفت: ناصر سالاری، عقیل کعبی، عیسی آل‌کثیر (۲+۹۰- فاخر تهامی)، طالب ریکانی، میلاد جهانی (۸۵- مهدی مومنی)، مصطفی احمدی، مسلم مجدمی (۷۸- محمود مطلق زاده)، سید محمد قریشی، محمد اهل شاخه، مهدی حنفی و عبدالله ناصری

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

سپاهان: پیام نیازمند، رضا میرزایی (۷۵- مرتضی منصوری)، گئورگی گولسیانی، محمدرضا مهدی زاده، سعید آقایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، محمد کریمی (۵۹- رسول نویدکیا (۷۳- علی قربانی))، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی و کی‌روس استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: علی بای

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار معوقه لیگ برتر که به نوعی آخرین دیدار پیش از تعطیلات نیم فصل نیز قلمداد می‌شد در حالی آغاز شد که تیم میزبان یعنی نفت در زمین خودش بازی را طوفانی آغاز کرد و در دقیقه ۷ پس از یکی دو حمله جدی، روی برگشت یک شوت از راه دور دروازه سپاهان را باز کرد و پیش افتاد. سپاهان که خیلی زود عقب افتاده بود آرام آرام توانست به بازی بازگردد و به توپ و میدان مسلط شود. شاگردان قلعه نویی در اواسط نیمه اول ابتدا روی یک ارسال از سمت راست توسط شهباززاده به گل رسیدند و در اواخر نیمه نخست نیز روی ضربه کرنری که سریع توسط سپاهانی‌ها آغاز شد این بار توسط محمدرضا حسینی گلزنی کردند تا در یک نیمه از شکست، پیروزی ساخته باشند.

در نیمه دوم صنعت نفت مانند نیمه نخست بازی را هجومی و خوب آغار کرد و قبل از این که ۷ دقیقه از آغاز نیمه بگذرد روی یک ضربه آزاد و ارسال مواج گل تساوی را به ثمر رساند، در حالی که دو تیم به دنبال زدن گل برتری بودند اما صنعت نفت با استفاده از ناهماهنگی خط دفاعی سپاهان گل سوم را هم به ثمر رساند تا در نیمه مربیان بازگشت بزرگی به بازی داشته باشد. سپاهان که برای زدن گل تساوی پیش کشیده بود بر خلاف نیمه نخست در این امر ناکام بود و این صنعت نفت بود که گل چهارم را روی یک ضد حمله به ثمر رساند و پیروزی را برای خود مسجل کرد.

سپاهان با شکست در این دیدار با توجه به پیروزی روز گذشته پرسپولیس برابر نساجی، به رده دوم سقوط کرد و عنوان صدرنشین نیم فصل به تیم پرسپولیس رسید.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۷- صنعت نفت)- ضربه محکم طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه را ابتدا نیازمند برگشت داد و روی برگشت نیز ضربه آل کثیر مجدد توسط نیازمند برگشت داده شد اما برای بار دوم ضربه آل کثیر تبدیل به گل شد.

۱-۱ (دقیقه ۲۸- سپاهان)- در شلوغی محوطه جریمه، ارسال رضا میرزایی از سمت راست با دفع ناقص سالاری جلوی پای شهباززاده افتاد تا او با ضربه‌ای مطمئن گل تساوی را به ثمر برساند.

۲-۱ (دقیقه ۴۱- سپاهان)- روی شروع سریع یک کرنر توسط کریمی، توپ به کومان رسید و ارسال او درون محوطه جریمه با ضربه پای چپ حسینی و اشتباه سالاری در مهار توپ، تبدیل به گل دوم سپاهان شد.

۲-۲ (دقیقه ۵۲- صنعت نفت)- ضربه آزاد میلاد جهانی به شکل یک ارسال تیز و مواج روی دروازه سپاهان فرستاده شد تا قریشی با یک ضربه سر زیبا بازی را به تساوی بکشاند.

۲-۳ (دقیقه ۷۰- صنعت نفت)- پاس در عمق آل کثیر پشت مدافعان سپاهان به اهل شاخه رسید و او که با دروازه‌بان سپاهان تک به تک شده بود با یک ضربه محکم دوباره نفت را پیش انداخت.

۲-۴ (دقیقه ۸۲- صنعت نفت)- صنعت نفت با استفاده از پیش کشیدن بازیکنان سپاهان، روی یک ضد حمله با ریکانی صاحب موقعیت تک به تک شد تا گل چهارم هم روی یک موقعیت تک به تک به ثمر برسد.

دقایق حساس:

دقیقه یک- حرکت پا به توپ طالب ریکانی از سمت راست به درون محوطه جریمه سپاهان و جا گذاشتن شهباززاده و آقایی در نهایت با ضربه سنگین او همراه شد که نیازمند با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۳- روی ارسال آقایی توپ در محوطه جریمه به محمدرضا حسینی رسید که او با در حالت پشت به دروازه و در وضعیتی نامتعادل چرخید و ضربه پای چپ او به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۱+۴۵- ارسال کعبی از سمت چپ با ضربه سر خطرناک آل کثیر همراه شد اما توپ از کنار تیر عمودی با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶- ارسال تیز کرنر توسط حسینی درون محوطه جریمه صنعت نفت در یک قدمی دروازه خالی به گولسیانی رسید اما ضربه سر او در کمال تعجب از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان پس از ۲۰ هفته شکست ناپذیری در این بازی شکست خورد تا اولین شکست خود را در فصل جاری متحمل شده باشد.

بهترین بازیکن:

میلاد جهانی و طالب ریکانی، دو هافبک هجومی نفت امروز حسابی دفاع سپاهان را اذیت کردند و در کنار عیسی آل کثیر بهترین‌های این بازی بودند.

کد خبر 403188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 0
    آخه یکی نیس بپریه کدوم مربی بازیکن رو واسه ۵ دقیقه تعویض میکنه؟ اصلا واسه چی آوردیش و واسه چی دوباره بیرون کشیدیش؟ تو اکثر بازیهای مهم سپاهان تو این فصل و فصل قبل یه تعویض اینجوری از دست رفته مربی هم پاسخگو نیست تو کنفرانس هم خیلی شیک به تیم حریف تبریک میگه ولی حرفی از فلسفه تعویضهاش میزنه