صدور حدود ۱۰۰ هزار گواهینامه رانندگی در ۹ ماهه امسال

رئیس پلیس راهور استان اصفهان، گفت: در آذرماه ۹۸ هشت هزار و ۵۰۰ گواهینامه صادر شده که در ۹ ماهه امسال، حدود ۹۹ هزار و ۶۰۰ گواهینامه صادر شده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۸۰ آموشگاه فعال پایه یک، پایه دو و سه، موتور سیکلت و ویژه فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۶۵ آموزشگاه رانندگی در شهر اصفهان فعال است، افزود: مابقی این تعداد در کل استان فعال هستند و به دلیل اینکه آزمون کتبی با ناجاست در آزمون‌های عملی بازرسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: بازرسی‌ها به طور هفتگی از همه آموزشگاه‌ها انجام می‌شود و در شهرستان‌ها هم بازرسی‌ها به طور مداوم از کیفیت، تجهیزات و نحوه آموزش آنها انجام می‌شود و بازرسی‌های راهور استان هم به طور ماهانه از شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر تعداد کشته‌های هنرجویان آموزشگاهی بالا باشد بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد، گفت: سوابق آموزشگاه‌هایی که فوتی‌های بیشتری داشته باشند بررسی می‌شود و با آموزشگاه‌هایی که تلفات بیشتری در هنرجویان‌شان داشته باشند برخوردهای لازم طبق ماده ۱۴ صورت می‌گیرد و سهم تقصیر هم ممکن است به آنها تعلق بگیرد که خوشبختانه موارد اینچنینی نداشتیم.

۲۲۰۰ مربی رانندگی در سطح استان فعال هستند

محمدی با بیان اینکه حدود دو هزار و ۲۰۰ مربی در آموزشگاه‌های کل استان فعال هستند، اظهار کرد: در حوزه به کارگیری مربیان آموزشگاه‌ها هم نظارت‌های لازم وجود دارد همچنین شرط داشتن مدرک تحصیلی دیپلم به بالا برای بکارگیری مربیان وجود دارد که دوره‌ها و آزمون‌های سخت و دقیق تئوری و عملی برای آنها درنظر گرفته شده تا مربیان کارآزموده به آموزشگاه‌ها راه یابند.

وی در خصوص صدور گواهینامه‌ها در سال ۹۸ گفت: در آذرماه ۹۸ هشت هزار و ۵۰۰ گواهینامه صادر شده که در ۹ ماهه امسال، حدود ۹۹ هزار و ۶۰۰ گواهینامه صادر شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: همه رانندگان به خصوص رانندگان جدید باید توصیه‌های ایمنی و قوانین رانندگی را جدی بگیرند و افرادی که گواهینامه دریافت می‌کنند در یک سال اول رانندگان جدید حق رانندگی در محورهای برون شهری و بزرگراه‌ها را ندارند در غیر اینصورت محرومیت یک ساله از رانندگی برای آنها درنظر گرفته می‌شود.

کد خبر 403096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.