تأسیس پژوهشکده تاریخ شفاهی اصفهان دردست بررسی است

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان از بررسی ایده تأسیس پژوهشکده تاریخ شفاهی اصفهان جهت اجرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در بخشی از داستان یوسف پیامبر(ع)، یوسف از دوست خود که در حال آزادی از زندان است میخواهد که نزد خداوندگارت(فرعون) از من یاد کن، اما شیطان باعث می شود که آن دوست یادکردنِ یوسف نزد فرعون را فراموش کند و یوسف هفت سال در زندان بماند، روایت و تعبیر دیگر آن است که چون یوسف برای رهایی از زندان به غیر خدا متوسل شد، مشمول فراموشی شد و هفت سال در زندان ماند.

وی با بیان اینکه مردمی که هویت خود را نشناسند زودباور می شوند و اشتباهات را تکرار خواهند کرد، ادامه داد: به هر روی می‌توان چنین نتیجه گرفت که "فراموشی" امری منفی و نامبارک است؛ گرفتاری امروز ما این است که تاریخ خود، شهر خود، آدم های شهر خود و قصه هایشان، مکان های شهر خود و قصه هایشان و عادات و رسوم خود را نمی‌شناسیم و از هویت خود آگاهی نداریم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اصفهان به حضور خود در فصل اول نمایشگاه عکس "کوچه های هفت پیچ" که به زیست خیابان و محله‌های مسجد سید اصفهان اختصاص داشت، اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه اقدامی بر ضد فراموشی است. اما اقداماتی از این دست باید با اسنجام و گستردگی بیشتری انجام شوند.

وی اضافه کرد: آدم ها،مکان ها و عادات ما باید بدرستی ثبت، پردازش و منتشر شوند؛ بر همین مبنا ایده تأسیس پژوهشکده تاریخ شفاهی اصفهان در حال بررسی جهت اجراست.

کد خبر 403049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.