اصناف برای حذف نشدن بنگاه‌های خرد از گردونه رقابت برنامه‌ریزی کنند

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای صنفی خرد برای حذف نشدن از گردونه رقابت باید با شرایط روز خود را تطبیق دهند. این وظیفه اتحادیه های صنفی است که برنامه ریزی ها و مشورت های لازم را به چنین واحدهایی ارائه کنند.

عباس قبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، درباره چگونگی انطباق واحدهای صنفی کوچک با شرایط بازار با وجود فروشگاه های زنجیره ای بزرگ که در برخی موارد مبادرت به ارائه کالا با قیمتی پایین تر از واحدهای صنفی دارند، اظهار کرد: ارتباط میان فروشگاه های زنجیره ای و بنگاه های خرد اقتصادی بر اساس اصول رقابتی است، بی شک شهروندان تمایل بیشتری به خرید اقلام مورد نیاز خود با قیمت کمتر از فروشگاه های زنجیره ای دارند.

وی با بیان اینکه وجود چنین فروشگاه هایی الزاما منفی نیستو در قانون نظام صنفی نیز در مورد آن آمده است، افزود: در این بین نکته مهم این است که واحدهای صنفی کوچک در این شرایط چطور خود را وفق دهند. به هر حال دنیا به سمت به روز شدن و استفاده از شیوه های مدرن پیش می روند به طور مثال پیش از این خبرنگاران ضبط های صوتی بزرگ با دوربین های سنگین داشتند اما اکنون از یک موبایل برای انجام همه کارهای خود بهره می برند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بازار خواه یا ناخواه مسیر خود را طی می کند و نمی توان برای آن خیلی تعیین تکلیف کرد اما رویکردی که هر واحد صنفی اتخاذ می کند، مهم است.

وی اظهار کرد: واحدهای صنفی خرد می توانند با شراکت با چنین فروشگاه هایی یا ایجاد فروشگاه بزرگ با دیگر واحدها از تعطیلی خود جلوگیری کرده یا ضررشان را کمتر کنند.

قبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایین آمدن قیمت دام در دامداری ها و کاهش نیافتن قیمت گوشت قرمز در  قصابی ها یا افزایش آن منطقی نیست و چنین اقدامی انجام نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مشکلات اساسی واحد های صنفی در برخی از شهرستان های استان اصفهان همچون شهرضا و دهاقان، تاسیس تعداد زیادی از فروشگاه های زنجیره ای عرضه محصولات غذایی با قیمت های ارزان در شهرهایی با وسعت جعرافیایی محدود است، از این رو تعداد زیادی از سوپر مارکت های کوچک که تا پیش از این محل تامین مواد غذایی مورد نیاز خانوار بوده، این روزها در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

کد خبر 403032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.