دستگیری عضو شورای شهر بروجرد به دلیل بازنشر یک پست اینستاگرامی!

دستگیری اعضای شورای شهرهای بروجرد، پاکدشت و فردیس و ترکیب جدید در شورای تبریز و بیله‌سوار مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد پرهام، عضو شورای شهر بروجرد به دلیل بازنشر یک پست از صفحه اینستاگرام مصطفی تاجزاده که در مورد سن مسئولان ایرانی بود، در هفته جاری بازداشت شد.

در کلیپی که او در اینستاگرام منتشر کرده بود، سن مدیران فنلاند با مدیران ایرانی از جمله رئیسان سه قوه، رئیس مجلس خبرگان و... مقایسه شده بود. 

محمد پرهام ساعتی پس از بازنشر این پست در اینستاگرام خود، در مورد سوء تفاهم پیش آمده توضیح داد: به استحضار همراهان همیشگی می‌رسانم که امروز پستی از صفحه آقای تاجزاده بازنشر نمودم که در آن میانگین سن وزرای دولت فنلاند را با دولت روحانی مقایسه کرده بود. ظاهرا برخی همشهریان برداشت دیگری داشته‌اند. بنده نیز مثل بسیاری از دوستان و حتی منتقدان بر این باورم که فاکتور سن در کارهای اجرایی مهم است اما در حوزه علم، دانش و اندیشه، برعکس امور اجرایی، سن بالاتر به مفهوم پختگی و فایده‌مندی بیشتر است. در این کلیپ هیچ توهینی به هیچ شخص حقیقی و حقوقی نشده است و اکنون هزاران نفر در شهرهای مختلف آنرا بازنشر کرده‌اند. انتظار می‌رود عموم مردم ده‌ها بار فیلم مذکور را ببینند و مورد مسئله‌دار و مجرمانه آن را به اطلاع ساکنان فضای مجازی برسانند. عجیب‌تر آنکه این کلیپ در بروجرد مشکل دارد، نه بقیه ایران. اگر عزیزان برداشتی غیر از مقایسه وزرای دو دولت داشته‌اند، از ایشان پوزش می‌خواهم. امیدوارم فضای مودت و دوستی میان ما بیشتر شود.

محمد پرهام که سبقه اصلاح طلبی دارد، به گفته رسانه‌های اصولگرا، با دستور قضایی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده است؛ یکی از این رسانه‌ها مدعی شد: وی با انتشار عکسی در فضای مجازی سبب جریحه‌دار شدن روحیه مردم انقلابی و همیشه در صحنه شد و احساسات همگان را برانگیخت. بازخورد این حرکت غیر منطقی این عضو شورای شهر بروجرد سبب شد تا دستور بازداشت او از طرف مقامات قضایی صادر و اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب بروجرد نیز درباره این بازداشت گفت: عضو شورای شهر بروجرد به دلیل توهین به مقام معظم رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی دستگیر شد. او پیش از این نیز چندین بار در فضای مجازی مطالب و پست‌هایی تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

این بازداشت البته، سبب واکنش خودِ تاجزاده نیز شد؛ وی در توئیتی پس از انتشار همان فیلم، نوشت: محمد پرهام عضو شورای اسلامی شهر بروجرد (لرستان)، به‌دلیل بازنشر پست زیر از صفحه اینستاگرام من بازداشت شد. تا لحظه انتشار این توییت ۳۱۷۶۲ نفر پست "سرنوشت ایران به‌دست پیران ..." را به اشتراک گذاشته‌اند. آیا آقایان امنیتی خیال دارند همه این کاربران را بازداشت کنند.

شیراز؛ شورا شرمنده زنان شهر است

در جلسه اخیر شورای شهر شیراز لایحه شهرداری شیراز مبنی بر اجازه انتفاع یک قطعه زمین به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع واقع در میدان احسان مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این لایحه قرار بود با حفظ مالکیت شهرداری برای ساختن سالن ورزشی بانوان در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس قرار گیرد که این موضوع مورد موافقت و تصویب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز قرار نگرفت.

سید احمدرضا دستغیب عضو شورا یکی از موافقان این طرح بود؛ وی با اشاره به اینکه بودجه لازم برای ساخت این فضای ورزشی توسط ورزش و جوانان فارس تأمین شده است، گفت: حق زنان و بانوان شهر شیراز ضایع شد و شورایشهر با عدم تصویب این طرح شرمنده زنان و نوامیس خواهد شد.

دستغیب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند حق دارند که به همان نسبت نیز دارای فضای ورزشی مناسب و استاندارد باشند

بوشهر؛ اعضای شورا در میان بازداشت شدگان نیستند

پس از آنکه شایعه شد شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر به دلیل تخلفات مالی دستگیر شده‌اند، علی حسن‌پور دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر اظهار کرد: روز سوم دی‌ماه بر اساس دستور قضائی تعداد هشت نفر از کارکنان شهرداری بوشهر به اتهام اختلاس دستگیر و پس از تفهیم اتهام در خصوص اختلاس برای بازجویی در اختیار اداره اطلاعات قرار گرفتند اما دستگیری شهردار و اعضای شورای شهر در این خصوص شایعه‌ای بیش نیست.

وی افزود: پرونده در شعبه هفتم دادگستری بوشهر تشکیل‌شده است این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است و در حال حاضر نمی‌توان اسامی را اعلام کرد.

حسن‌پور اضافه کرد: مردم از گمانه‌زنی‌ها پرهیز کنند و هنوز نمی‌توان درباره این موضوعات اظهارنظر کرد، نتیجه نهایی از سوی دستگاه قضائی اعلام می‌شود.

پاکدشت؛ دستگیری رئیس و عضو شورای شهر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت درخصوص دستگیری ۱۷ نفر به اتهام ارتشا در این شهرستان گفت: مدتی بود در شهرستان گزارشی از افراد و مسئولان مختلف به شکل های مختلف و به صورت شفاهی به ما وصول می شد مبنی بر اینکه در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز حوزه شهری سواستفاده هایی انجام می شود؛ در نتیجه ورود دستگاه قضایی به این موضوع و همکاری سپاه پاسداران و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) ۱۷ نفر تاکنون بازداشت شدند که ۲ نفر از اعضای شورای شهر پاکدشت شامل رئیس شورای شهر و یک عضو شورا، ۱۳ نفر از کارمندان شهرداری و پلیس ساختمانی و ۲ نفر از افرادی که از بیرون همکاری داشتند از جمله افراد بازداشت شده هستند.

رحیم علیشپور افزود: هر ۱۷ نفر به اتهام سوء استفاده‌های مالی، اخذ رشوه و واسطه گری در اخذ رشوه تفهیم اتهام شدند و قرار تامین بازداشت موقت برای همه این افراد صادر شده و این افراد در بازداشت هستند.

وی اضافه کرد: تقریبا تمام دلایل و مدارک آماده شده است و تحقیقات در مورد این پرونده به اندازه کافی به عمل آمده است و حدود ۴۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند که مراجعه کرده و در این خصوص با ما همکاری داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت گفت: این فسادی که محرز شده مربوط به بررسی در نقطه ای از شهر است و ما هنوز تمام شهر را جلو نرفته ایم و بررسی نکرده ایم بنابراین تحقیقات در محله‌های دیگر ادامه خواهد داشت و با عوامل احتمالی دیگر برخورد جدی خواهد شد.

فردیس؛ تعلیق یک عضو دیگر از شورا

حسن جهانشاهلو، دادستان شهرستان فردیس از بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر فردیس خبر داد و گفت: با توجه به صدور کیفر خواست با اتهام تسهیل مال نامشروع برای یکی از اعضای شورای شهر در راستای ماده ۷ قانون تشدید مجازات مرتکبان کلاهبرداری، حضور این فرد در جلسات این شورا تا اطلاع ثانوی معلق می‌شود.

این دومین عضو شورای شهر فردیس است که از سوی دادستان تعلیق می‌شود و چندی پیش نیز یکی دیگر از اعضای شورای شهر به اتهام فساد مالی بازداشت و به اتهام اخذ رشوه از شورای شهر فردیس برکنار شد.

بیله‌سوار؛ جایگزینی ۳ عضو جدید در شورا

شورای شهر بیله‌سوار مغان با جایگزین شدن ۳ عضو جدید و با انتخاب هیأت رئیسه، یکشنبه اول دیماه در آیینی به صورت رسمی فعالیت دوباره خود را شروع کرد.

در این مراسم جابر فتحی بیله‌سوار، وحدت انامی و حسین محمدپور به‌عنوان اعضای جدید سوگندنامه عضویت را قرائت کرده و با برگزاری انتخابات، جابر فتحی به‌عنوان رئیس، وحدت انامی نائب رئیس و رسول فاطمی منشی شورای شهر انتخاب شدند.  

شورای شهر بیله سوار از مدت‌ها پیش با کنار گذاشته شدن سه عضو اصلی آن که به اتهام تبانی و دریافت رشوه دستگیر شده بودند، غیرفعال بود.

تبریز؛ اسوتچی، وارد شورای شهر می‌شود

سونیا اندیش نایب رئیس شورای شهر تبریز درباره جانشینی اشرف‌نیا در شورا اظهار کرد: بعد از جلسه جاری شورای شهر، فرماندار تبریز نامه‌ای ابلاغ کرده و آقای اسوتچی (عضو علی البدل شورا) را به عنوان عضو شورای شهر تبریز معرفی کرده است.

وی افزود: در اولین جلسه شورای شهر تبریز مراسم تحلیف آقای اسوتچی به عنوان جانشین مرحوم اشرف‌نیا، عضو فقید شورای شهر تبریز برگزار خواهد شد.

محمد اشرف‌نیا عضو فقید شورای شهر تبریز بعد از گذراندن دوره طولانی بیماری چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تبریز دار فانی را وداع گفت.

کوتاه از شورا:

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز: فردی که در ناآرامی‌های اخیر با حمله به ساختمان شورای شهر محمدشهر کرج اقدام به آتش زدن و سرقت اموال آن کرده بود، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دستگیر شد.

لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران توسط شهرداری به شورای شهر تهران ارسال شد تا در نوبت بررسی در صحن شورای شهر قرار گیرد؛ یکی از مهم ترین مباحث مطرح شده در این لایحه، ادغام برخی معاونت‌های شهرداری و کاهش تعداد آنها است.

سعید نیکوخصلت، عضو شورای شهر تبریز: گسل تبریز در حال فعال شدن است؛ اگر در تبریز زمین لرزه اتفاق افتد کمتر از ۶.۸ ریشتر نخواهد بود و باید برای این موضوع اقداماتی انجام داد.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران: ظرفیت بهشت زهرا(س) در سال‌های آینده به اتمام می‌رسد و باید به فکر مکانی مناسب برای دفن مردگان باشیم؛ در حال مطالعاتی برای امکان سنجی و تملک زمین در شمال تهران هستیم، زیرا این نیاز در شمال تهران هم حس می‌شود و ممکن است در دامنه کوه‌های دماوند این کار را انجام دهیم.

حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم: تا پایان سال بحث دیوارکشی، ایمنی و کف‌سازی کوه خضر نبی(ع) برای تسهیل رفت‌وآمد مردم برطرف می‌شود.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران: آمارها نشان می‌دهد تعطیلی مدارس نقشی در کاهش آلودگی هوای پایتخت نداشته است؛ تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی خساراتی را به سیستم آموزشی کشور وارد می‌کند، اما باید به این نکته توجه داشت که سلامت شهروندان از همه چیز مهم‌تر است.

علی فتحی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان: شهرداری به خواست شورا در چارچوب قانونی برای افزایش حقوق رانندگان آژانس‌های شاغل شهرداری، بی توجه بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد، از عضویت در شورا استعفا خواهم داد.

سید آرش حسینی میلانی، نایب رئیس ستاد شورایاری های شهر تهران: سه هزار نفر شورایاران تهران می‌توانند با استفاده از نرم افزار کیفیت هوای تهران همشهریان خود را در زمینه کمتر شدن میزان آلایندگی هوا آگاه کنند؛ گزارشات منطقه‌ای در زمینه آلاینده‌ها تهیه شده و در جلسات شورایاران به زودی ارائه خواهد شد و شورایاران می توانند کمک کنند که این آلایندگی‌ها کمتر شود.

کد خبر 403016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.