تولید زباله‌سوزهای پلاسمایی در کشور

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران از تولید زباله سوزهای پلاسمایی با بهره گیری از دانش و توان داخلی در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، فریدون عطایی گفت: در کشور مکرر موضوع پسماندهای ویژه همچون پسماندهای بیمارستانی و صنعتی مورد بحث است و چالش‌های مختلفی را به همراه دارد بر همین اساس در وزارت کشور و شهرداریها نیز تصمیماتی را در این زمینه در دستور کار قرار داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر در کشور زبالهسوزهایی کار بی خطرسازی و زباله سوزی پسماندهای بیمارستانی در مبداء را انجام می دهند اما این فرایند بر اساس استانداردهای روز انجام نمی دهند لذا در دانشگاه علوم تحقیقات تهران و در بخش دانشکده فیزیک پلاسما زباله‌سوز پلاسمایی تولید شده که کاملاً استاندارد است و ۱۲ هزار درجه سانتی‌گراد گرما دارد و تمام زباله‌های خطرناک را بی خطرسازی می کند. 

وی ادامه داد: مقرر شده با تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذار این زباله سوزها تولید و در چند نقطه از آنها بهره گرفته شود. بی تردید اگر منابع مالی لازم از طریق سرمایه گذار تامین شود و این زباله سوز به تولید انبوه برسد بسیاری از مشکلات در حوزه پسماندهای ویژه از جمله پسماندهای بیمارستانی حل و فصل می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استانداری تهران دو سرمایه‌گذار جذب کرده است که قطعا با مدیریت معاونت اقتصادی و سیاسی استان و همین طور معاونت عمرانی که کارگروه پسماند را بر عهده دارند این موضوع را به نتیجه خواهیم رساند. این فن‌آوری و تولید زباله سوزهای پلاسمایی در اختیار کشورهای محدودی است لذا ما با این کار حتی می توانیم زمینه تولید برق در این زباله سوزها را نیز فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 402965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.