راه‌اندازی پناهگاه برای حیوانات بلاصاحب سطح شهر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: پناهگاه حیوانات شهرداری یزد با اعتباری بالغ‌بر ۴۵۰ میلیون تومان به‌زودی تکمیل می‌شود تا حیوانات بلاصاحب کنترل شوند.

حمیدرضا رحیم‌دل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سگ‌های بلاصاحب در سطح و حریم شهر به علت صدای زیاد و مزاحمت برای مردم و افزایش آمار بیماری‌های ناشی از این حیوانات طبق گزارش اداره بهداشت نیازمند کنترل قانونمند هستند.

وی افزود: شهرداری این حیوانات را به پناهگاه حیوانات شهرداری منتقل کرده و در پناهگاه از نظر سلامت بررسی می‌شوند و در صورت سلامت کامل حیوان بر اساس دستورالعمل اداره محیط‌زیست رهاسازی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد تصریح کرد: سال گذشته پناهگاه حیوانات شهرداری در بلوار نصر جنب میدان دروازه قرآن توسط پیمانکار بخش خصوصی اداره می‌شد که پس از اتمام قرارداد به علت اینکه از عملکرد بخش خصوصی در این زمینه راضی نبودیم تصمیم بر آن شد شهرداری برای ساخت پناهگاه حیوانات اقدام و تأمین اعتبار کند.

وی گفت: ۴۵۰ میلیون تومان از سوی شهرداری یزد برای ساخت پناهگاه در ردیف اعتباری سال ۹۸ سازمان عمران شهرداری اختصاص یافت تا این پناهگاه ساخته و تحویل شود.

رحیم‌دل ادامه داد: زمین پناهگاه جدید که جنب کارخانه کمپوست قرار دارد پنج هزار مترمربع است و تاکنون دیواره‌گذاری شده و در مرحله کف سازی و فنس کشی است.

وی تأکید کرد: در این پناهگاه معالجه و نگهداری از حیوانان با حضور دامپزشک انجام می‌شود که در بدو ورود قرنطینه، واکسیناسیون و سپس عقیم‌سازی می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: به پیمانکار بخش خصوصی درخواست دادیم تا زمانی که پناهگاه جدید برای حیوانات آماده شود حیوانات را در همان پناهگاه قبل نگهداری کند.

کد خبر 402902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.