سرنوشت‌های عجیب ۷ زن در زندان

جزئیات مرگ دردناک زن و شوهر، ماجرای سرنوشت های عجیب هفت زن در زندان‌های تبریز، جزئیات سرقت با خودروهای لاکچری در تهران و کرج و ماجرای دانش آموزان کیف قاپ را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا،سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: برخورد خودروی سواری با موتورسیکلت به مرگ یک زن و شوهر منجر شد.

وی افزود: بر اثر برخورد موتورسیکلت و سواری سمند در جاده سیاهکل – لاهیجان در محدوده روستای بوجایه، راکب موتورسیکلت که مردی ۴۸ ساله بود، به همراه زن ۴۰ ساله ترک نشین موتورسیکلت در دم کشته شدند.

رئیس پلیس راه گیلان دلیل این حادثه را تخطی راننده سمند از سرعت مطمئنه و رعایت نکردن حق تقدم از سوی راکب موتورسیکلت اعلام کرد.

سرنوشت های عجیب ۷ زن در زندان

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در دو سال گذشته ۱۵۱ زندانی جرایم غیرعمد استان از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده‌اند، خاطرنشان کرد: سنت حسنه اختصاص هزینه ضیافت احسان متوفیان برای آزادی زندانیان در تبریز به راه افتاده و مختص این شهر است.

رسول تقی پور افزود: تاکنون ۲۵۴ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.

وی گفت: در شهرستان مراغه نیز حرکت‌هایی در این رابطه ایجاد شده و تاکنون ۲ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان از محل کمک خانواده‌های متوفی به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

تقی پور با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه در راستای آزادی این زندانیان هزینه شده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی افزود: هم اکنون، ۴۸۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک‌های خیران هستند، که مبلغ کل بدهی این زندانیان ۱۵۹ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ۱۰ میلیارد تومان از سوی خیران کمک شود، باقی مبلغ را نیز از طریق تقاضای اعسار به تقسیط، گذشت رضایتمندانه شاکیان، آورده خانواده‌های زندانیان و همچنین پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد تامین کرده و زمینه آزدی این زندانیان فراهم می شود.

تقی پور با اشاره به اینکه ۷ نفر از این زندانیان، خانم هستند، اظهار کرد: این بانوان نیز بطور ناخواسته و با درخواست همسران خود، اقدام به صدور یا پشت نویسی چک کرده و در نهایت نیز راهی زندان شده‌اند که مبلغ کمترین بدهی برابر با ۲۵۰ میلیون تومان و مبلغ بیشترین بدهی نیز ۸۰۰ میلیون تومان است.

جزئیات سرقت با خودروهای لاکچری در تهران و کرج

رئیس پلیس آگاهی استان البرز، گفت: اعضای باند سارقان اماکن تجاری و خودرو در استان های البرز و تهران با ۴۷ فقره سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ «محمد نادربیگی» با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن تجاری در نقاط مختلف استان البرز، رسیدگی به موضوع در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه کارآگاهان مشخص شد، اعضای یک باند ۴ نفره سرقت با استفاده از خودروهای ماکسیما و زانتیا ابتدا وارد محل سرقت شده و پس از تخریب قفل مغازه به وسیله یک دستگاه خودرو نیسان وانت در ساعات ۳ الی ۶ بامداد اقدام به سرقت اموال مغازه می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از اعضای این باند سرقت شدند که در ادامه رسیدگی به این پرونده کاشف به عمل آمد، متهمان دارای سوابق سرقت در نقاط مختلف تهران با این شیوه هستند و پلیس آگاهی فاتب و فرماندهی ویژه غرب استان تهران نیز در حال رسیدگی به این پرونده هستند.

سرهنگ نادربیگی اظهار کرد: در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی متهمان را دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی دادند که با هماهنگی های به عمل آمده با مقام قضائی مبنی بر اینکه متهمان این پرونده دارای سوابق سرقت متعدد در حوزه استان البرز هستند، متهم با صدور قرار در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: متهمان ابتدا منکر هرگونه سرقت در استان البرز بودند اما در مواجهه با مدارک و مستندات کارآگاهان چاره ای جز اعتراف در پیش روی خود ندیدند و به ۲۸ فقره سرقت مغازه‌های تجاری، ۱۴ فقره سرقت خودرو ماکسیما و زانتیا و ۵ فقره سرقت خودرو نیسان وانت اعتراف کردند.

وی گفت: متهمان پس از اعتراف و بازسازی صحنه های جرم با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند.

دو دانش آموز کیف قاپ دستگیر شدند

سهیل و حسام دو دانش آموزان دبیرستانی سارقان تلفن همراه هستند. این دو سارق، برای اولین بار در طرح کاشف ۵ پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند و جرء کم سن‌ترین سارقان بی سابقه هستند.

سهیل سارق ۱۸ ساله گوشی قاپ گفت: من و حسام همکلاسی ام چندین ماه است که بعد از مدرسه، با موتور سیکلت حسام به سرقت می‌رویم. وی درباره انگیزه شان از سرقت افزود: من به پولش احتیاج داشتم، اما حسام از هیجان خوشش می‌آمد و به همین دلیل همراهی ام کرد.

سهیل ادامه داد: ما در میدان قیام، خیابان مولوی و برخی محلات پولدار نشین شهر گوشی قاپی می‌کردیم.

این سارق گفت: من از افرادی دزدی می‌کردم که می‌دانستم توان مالی دارند و بعد از سرقت دوباره می‌توانند یک گوشی بهتر بخرند، اما برای حسام فقیر و پولدار فرقی نداشت.

متهم ۱۸ ساله ادعا می‌کند: من در دزدی هم غیرت به خرج می‌دادم. هیچوقت از زن جماعت دزدی نکردم، چون خودم هم مادر دارم و هم خواهر. فقط مردهایی که پولدار به نظر می‌رسیدند برای من اولویت داشتند.

کد خبر 402827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.