آغاز عملیات هرس زمستانه درختان سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از اجرای عملیات هرس درختان سطح شهر با هدف حفظ زیبایی و مقاوم سازی درختان و درختچه ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی در جمع خبرنگاران از آغاز هرس زمستانه درختان معابر و پارک‌های سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: حفظ و نگهداری از درختان سطح شهر یکی از اولویت‌های مهم این سازمان در راستای مناسب‌سازی سیمای بصری شهر است.

وی گفت: عملیات هرس درختان هرساله به منظور جوان‌سازی درختان، فرم‌دهی و حذف شاخه‌های خشک از اواخر آذر ماه آغاز و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اواسط اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

شریفی تصریح کرد: ایجاد دید اصلی برای رانندگان، برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی درختان، زیبایی و مقاوم‌سازی درختان معابر و بوستانهای سطح شهر از مهم‌ترین اهداف اجرای عملیات هرس درختان است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات هرس درختان سطح شهر با هدف حفظ زیبایی و مقاوم‌سازی درختان و درختچه‌ها خبر داد و گفت: عملیات هرس و بازپیرایی درختان موجب کاهش آسیب، آفات و بیماری‌ها، افزایش طول عمر درختان و درختچه‌ها، تقویت و بهبود رشد درختان خواهد شد.

وی تاکید کرد: بهترین فصل برای هرس زمستانه درختان زمانی است که درختان و درختچه‌ها به علت نداشتن پوشش گیاهی راحت‌تر قطع شود و به دلیل فعالیت نداشتن زیستی کمتر آسیب خواهد دید.

شریفی گفت: در هرس درختان به نوع گیاه، سن، موقعیت، سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس در سال‌های گذشته توجه خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: در حال حاضر عملیات هرس درختان پارک جنگلی توس نوذر در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: عملیات هرس درختانی نظیر چنار جوهر، اقاقیای وحشی، اقاقیای پیوندی، صنوبر، نارون، زبان گنجشک، سرو نقره‌ای و خمره‌ای، درختان کاج و گل‌های رز و نسترن به استثنای درخت توت که در تمام فصول سال قابلیت عملیات هرس را دارد اجرا خواهد شد.

شریفی افزود: هیچ شخص یا نهادی بدون کسب مجوز و هماهنگی با این سازمان اجازه هرس درختان را ندارد و در صورت مشاهده خودسرانه هرس درختان طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز برخورد خواهد شد.

کد خبر 402759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.