اتصال  ۱۱۲۴ روستا به شبکه پایدار آب سالم تا پایان امسال

برخورداری جمعیت روستایی کشور از شبکه پایدار آب سالم هفت میلیون و ۸۵۰ هزار نفر است که قبل از دولت تدبیر و امید کمتر از یک میلیون نفر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ رضا اردکانیان عصر سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از یک طرح آبرسانی روستایی شهرستان خوشاب افزود: در دولت تدبیر و امید بواسطه تاکیدات مقام معظم رهبری و اجازه ایشان برای برخورداری از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبرسانی، توجه دولت و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار جمعیت روستایی از شبکه پایدار آب بهره مند شدند.

وی ادامه داد: تا قبل از دولت تدبیر و امید و تا نیمه نخست سال ۹۲ کل جمعیت روستایی که از شبکه های پایدار توزیع آب بهره مند بودند حدود یک میلیون نفر بود.

اردکانیان با اشاره به شتاب بخشی در آبرسانی به مناطق روستایی گفت: تا پایان دولت دوازدهم تعداد جمعیت برخوردار روستایی از شبکه های پایدار آب به افزون بر ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: در پویش "هر هفته الف. ب. ایران" بطور میانگین در هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب وصل می‌شود که تا پایان امسال یک ‌هزار و ۱۲۴ روستای کشور به شبکه پایدار آب سالم متصل خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: احداث شبکه های پایدار روستایی، دهها کیلومتر خط لوله، ایستگاه‌های پمپاژ و آوردن آب در واحدهای مسکونی در سال‌های اخیر رونق گرفته است که این اقدامات زیر ساختی تثبیت جمعیت روستایی و مولد بودن این مناطق را موجب شده است.

اردکانیان روز سه‌شنبه برای بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی سه طرح آب و فاضلاب شهرستان سبزوار و افتتاح طرح آب‌رسانی روستای "رباط جز" شهرستان خوشاب به غرب خراسان رضوی سفر کرد.

کد خبر 402693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.