ماشین اصلاح آب‌وهوا در کره جنوبی ساخته شد!

در شهر سئول، پایتخت و بزرگترین شهر کره جنوبی، پاویونی شگفت‌انگیز احداث شده است که تغییرات آب‌وهوایی را به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهر سئول با همکاری گروهی از معماران مشهور جمهوری کره پاویونی شگفت‌انگیز در موزه ملی هنرهای مدرن و معاصر پایتخت این کشور احداث کرده‌اند تا آگاهی بازدیدکنندگان را از تغییرات آب‌وهوایی افزایش دهند. این اثر هنری زیبا که "ماشین اصلاح آب‌وهوا" نام گرفت، از تکنولوژی تولیدات گلخانه‌ای برای ایجاد شرایطی اقلیمی شبیه به فصل بهار بهره گرفته است تا گرم‌شدن زمین را به همگان یادآوری کند. سیستم کنترل آب‌وهوا و نمایش اطلاعات صوتی و تصویری در ماشین اصلاح آب‌وهوا انرژی خود را از پنل‌های خورشیدی نصب شده بر بام موزه تامین می‌کند.

ماشین اصلاح آب‌وهوا در سئول، که به بهار دائمی نیز معروف است، به روی عموم مردم باز است و  تمام بازدیدکنندگان را به بحث در مورد تغییرات اقلیمی در محیطی دعوت می‌کند که به گفته طراحان باعث تغییرات اجتماعی تدریجی می‌شود. از نظر سازندگان این اثر هنری اعجاب‌انگیز، ایجاد آب‌وهوای مناسب یک اقدام جمعی مثبت بسیار مهم در مقابله با تغییرات اقلیمی به شمار می‌رود و منجر به نظارت بیشتر بر محیط زیست می‌شود. بنابراین با احداث سازه‌هایی که در آن شرایط اقلیمی شبیه به فصل بهار به وجود می‌آید توجه مردم به مسائلی نظیر تغییرات آب‌وهوایی، محیط زیست و آینده جلب می‌شود و در نهایت امکان مبارزه با گرم شدن کره زمین فراهم می‌شود.

بدنه بهار دائمی سئول به طور کامل از فلز ساخته شده است و از تعداد ۱۵۰ سازه‌ گنبدی شکل از جنس پلی‌کربنات تشکیل شده است که هر یک از این گنبدهای دایره‌ای قطری برابر با ۹۰ سانتی متر دارد. از نظر سازندگان، این دایره‌ها شبیه به چشم حشرات است که اثرات گلخانه‌ای  سازه را کاهش می‌دهد و به آن ظاهری برآمده و پویا می‌بخشد. ماشین اصلاح آب‌وهوا، علاوه بر پنل‌های خورشیدی، مجهز به خنک‌کننده‌هایی است که انرژی مود نیاز خود را از همین پنل‌های خورشیدی تامین می‌کند.

وجود پرده‌های ساخته شده از کاغذ آلومینیوم و یک سیستم گرمایشی که در کف پاویون تعبیه شده است، از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد ماشین اصلاح آب وهوا به شمار می‌رود. سازندگان در نظر دارند در فصول پاییز و زمستان در داخل بهار دائمی باغی مملو از گل‌ها و گیاهان سبز ایجاد کنند تا علاوه بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به ثابت نگه داشتن دمای محیط کمک کنند. این پاویون قرار است تا پنج آوریل ۲۰۲۰ در معرض عموم مردم قرار گیرد.

کد خبر 402547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.