تلاش شورا دستیابی به شهری شهروندمدار و انسان‌محور است

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه مشکلات و کاستی‌های شهری تأثیر همه‌جانبه بر زندگی مردمان می‌گذارد، گفت: همه تلاش شورا تسهیل، تسریع، تبیین و تصویب بهترین راه‌ها و تصمیمات حوزه مدیریت شهری برای دستیابی به شهری شهروندمدار و انسان‌محور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا امیری با اشاره به برگزاری شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها برای نخستین‌بار در استان کرمانشاه، اظهار کرد: اثرات برگزاری چنین اجلاس‌هایی در آینده نمایان می‌شود؛ برخی افراد شتابزده از برگزاری یک اجلاس انتظار دارند که فردای همان روز اثرات آن را ببینند که این موضوع به هیچ ‌وجه منطقی نیست.

وی ادامه داد: اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها، یک مجمع مشورتی بود که با هدف بیان موضوع‌های مهم کلان و محلی، انتقال و تبادل تجربه‌ شوراها و مدیریت شهری و پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری در کرمانشاه برگزار شد.

امیری گفت: در این اجلاس علاوه بر نشست عمومی، کمیسیون‌های تخصصی عمران و شهرسازی، کمیسیون حقوقی و اقتصادی، کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند، کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و محیط زیست نیز جلساتی را برگزار و مصوباتی نیز برای تصویب در مجمع مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه از دیگر مباحث مهم در این اجلاس را "تحقق حقوق شهروندی در کلانشهرها و مراکز استان‌ها" و "تعامل شوراها و شهرداری‌ها" اعلام کرد و گفت: در راستای هدف‌گذاری‌های انجام شده در این اجلاس، موضوع تحقق حقوق شهروندی محور مباحث بود که در این راستا گزارش تخصصی تحقق حقوق شهروندی توسط دبیرخانه مجمع با مشارکت روسای شورای کلانشهرها و مراکز استان‌ها تهیه و در کمیسیون‌های چهارگانه ارائه شد.

وی با اشاره به حضور شخصیت‌های کشوری و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای کشور در این مجمع، خاطرنشان کرد: این نشست در راستای افزایش فرصت‌های همکاری، کاهش چالش‌های شهرهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها، هم‌افزائی و تعامل بیش از پیش مجمع مشورتی با نهادهای موثر اجرائی برگزار شد و در آن با اتفاق نظر بر توجه بیش از پیش به شهر کرمانشاه در راستای افزایش ظرفیت‌های این کلانشهر و رفع چالش‌های آن توسط نهادهای موثر ملی تاکید شد.

نائب رئیس مجمع رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها افزود: در شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، مباحث مهمی با حضور کارشناسان و اساتید زبده و برجسته کشوری در قالب چهار کمیسیون اقتصادشهری، عمران و شهرسازی، فرهنگی و هوشمندسازی و حمل‌ونقل و خدمات شهری مطرح شد که خروجی هرکدام از این کمیسیون‌ها، منشأ تصمیمات مؤثر و برنامه‌ریزی‌های ارزنده‌ای در سطح مباحث اساسی و زیربنایی مدیریت شهری همه شهرها از جمله کرمانشاه خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه تلاش شورا تسهیل، تسریع، تبیین و تصویب بهترین راه‌ها و تصمیمات حوزه مدیریت شهری برای دستیابی به شهری شهروندمدار و انسان‌محور است، افزود: مشکلات و کاستی‌های شهری تأثیر همه‌جانبه بر زندگی مردمان می‌گذارد لذا بر آن هستیم تا با تصمیمات مشورتی و بهره‌گیری از مطالعات کارشناسانه، قدم به قدم در راه حل مشکلات گام برداریم و در این راه همراهی شهروندان بسیار نقش‌آفرین و اثرگذار است.

کد خبر 402461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.