فیلم کارگردان ایرانی در برترین های سال

نشریه گاردین به رسم هرساله ۵۰ فیلم برتر سال میلادی را که در بریتانیا به نمایش درآمدند انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به رسم هر ساله نشریه گاردین بهترین فیلم‌های سال جاری میلادی را در روزهای پایانی هر سال اعلام می‌کند. در لیست سال ۲۰۱۹ نیز نکات جالب توجهی به چشم می‌خورد و از همه مهم‌تر قرار گرفتن فیلم "مرز" به کارگردانی علی عباسی بسیار قابل توجه است.

۱. مرد ایرلندی(The Irishman)

آخرین ساخته مارتین اسکورسیزی با تیم بازیگری افسانه‌ای از بزرگان تاریخ سیما مانند رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی که تمام منتقدان و مخاطبان را راضی کرده است. اسکورسیزی یکی از کهنه‌کار ترین کارگردانان سینما است که با شاهکارهایی چون راننده تاکسی و گرگ وال استریت شناخته می شود، حالا آخرین ساخته او در سن ۷۷ سالگی نیز یکی از بهترین شاهکارهای این کارگردان ایتالیایی آمریکایی است. 

۲. داستان ازدواج (Marriage Story)

فیلمی کم حاشیه از زوجی مشهوری که پس از ازدواج تصمیم به طلاق می‌گیرند، اما این داستان چندین سال به طول انجامیده و اکنون پسری هشت ساله نیز دارند. این فیلم با کسب ببیشترین بالاتر از مرد ایرلندی و دیگر فیلم‌های پر سر و صدا توانست در بیشترین نامزدی را در گلدن گلوب به دست آورد. این فیلم را نوآ بائوماچ کارگردانی کرده و اسکارلت جوهانسون نیز به گواه منتقدان بهترین بازی خود را در این فیلم انجام داده است.

۳. به شادی لازارو (happy as lazzaro)

این فیلم داستان آشنایی لازارو، پسر کشاورزی که عده ای او را ساده‎لوح می‎خوانند با "تانکردی"، پسری نجیب‎زاده است. آنها در روستایی دورافتاده تحت سلطه‎ آلفونسینا زندگی می‎کنند. این دوستی تا اندازه‎ای برای لازارو ارزشمند می‎شود که بعد از مدتی برای یافتن تانکردی پا به شهر می‎گذارد. جایی که او مثل یک قطعه از گذشته است که در دنیای مدرن گم شده است. این فیلم ایتالیایی را آلیس رورواکر کارگردانی کرده تا به عنوان یک کارگردان زن در فصل جوایز امسال شانس داشته باشد.

۴. زنان کوچک (Little Women)

این فیلم آمریکایی بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و زندگی چند دختر در سن بلوغ را نمایش می‌دهد. این فیلم با رگه‌هایی فمینسیتی یکی از فیلم‌های زنانه خوش ساخت سال جاری میلادی بود که گرتا گرویگ آن را کارگردانی و بازیگرانی چون مریل استریپ، سورشا رونان، اما واتسون و تیموتی شالامی به ایفا نقش پرداختند.

۵. سوغات (The Souvenir)

یک دانشجوی جوان بنام جولیا که در رشته فیلمسازی تحصیل می‌کند و بسیار به این کار علاقه‌مند است در اوایل دهه ۸۰ میلادی با مردی پیچیده و غیرقابل اعتماد آشنا و عاشق او می‌شود. اطرافیان جولیا که نگران او هستند به او هشدار می‌دهند از عشقی که می‌تواند رویاهای جولیا را بر باد دهد. کارگردانی این داستان جذاب بر عهده جوآنا هوگ بوده و تام برک نیز در آن ایفا نقش کرده است.

۶. سوگلی (The Favourite)

فیلم پر سر و صدای یورگوس لانتیموس دیگر اثری است که در این لیست بین ۱۰ فیلم برتر قرار گرفته است. ، زمانی که ملکه بیمار می‌شود ، ندیمه‎ی او سارا امور را به دست می‌گیرد. اما به زودی ندیمه‌ای دیگر به نام ابیگل از راه می‌رسد و جایگاه او را متزلزل می‌کند. این جنگ زنانه که ستارگانی چون اما استون آن را پیش می‌برند تبدیل به یکی از شاهکارهای ۲۰۱۹ شده است.

۷. روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

کوئنتین تارانتینو مرد دیوانه هالیوود این بار به سراغ یک داستان دیوانه‌وار از تاریخ هالیوود رفته و با ستارگانی چون برد پیت، لئوناردو دی‌کاپریو، آل پاچینو، ماگوت رابی و فوجی از ستارگان دیگر جدیدترین اثر خود را ساخته است. صحنه‌هایی از دنیای دهه ۶۰ میلادی هالیوود در این فیلم گناجانده شده، اما شاید ضعف فیلم کشش داستانی آن باشد؛ در هر صورت این اثر بسیار پرحاشیه در بین ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹  قرار دارد.

۸. سوختن (Burning)

فیلم معمایی کره‌ای به کارگردانی لی چانگ-دونگ بوه که بر اساس داستان "سوزاندن انبار"نوشته هاروکی موراکامی است. یک شاهکار دیگر از سینما پر آوازه کره جنوبی که با زیرلایه‌های قوی خود تمام افکار بیننده را درگیر می‌کند.

۹. حیات والا (High Life)

کارگدان فرانسوی "کلر دنی" در آخرین ساخته خود به سراغ داستانی از زندگی رفته است. رابرت پتینسون و ژولیت بینوش نقش اول این فیلم علمی تخیلی ترسناک را بازی می‌کنند. داستان روایتگر اتفاقات یک مأموریت فضایی است، به گروهی از مجرمان در انتظار مجازات اعدام فرصتی برای تغییر سرنوشتشان داده می‌شود. مأموریت آن‌ها تحقیق در مورد یک تئوری‌ای است که فیزیکدان راجر پنروز در مورد احتمال وجود انرژی در منطقه‌ای نزدیک به سیاه‌چاله‌های فضایی، مطرح کرده بود.

۱۰. درد و شکوه (Pain and Glory)

آنتونیو عملکرد شغلی خود را به عنوان شبه پدرو آلمودوار در این شیطنت به خوبی و در عین حال صادقانه انجام می دهد. این درام اسپانیایی ساخته پدرو آلمودوار که در کن ۲۰۱۹ نیز حاضر بود تواسنته دل منتقدان گواردین را به سدت آورده و در رتبه دهم این لیست قرار گیرد.

۱۱. میدسامر (Midsommar)

فیلمی آمریکایی - سوئدی در ژانر ترسناک و به کارگردانی آری استر که حسابی دل منتقدان را برد. ای اثر داستان یک زوج به نام‌های دنی و کریستین را به تصویر می‌کشد که تصمیم می‌گیرند برای شرکت در یک جشنواره‌ی محلی به زادگاهشان در سوئد سفر کنند. اما یک حادثه‌ عجیب و وحشت به وقاع می‌پیوندد.

۱۲.  متاسفیم جا ماندی (Sorry We Missed You)

داستان مردی به‌نام ریکی‌ست که به عنوان راننده‌ی پست در شرکتی مشغول به کار می‌شود و درام فیلم پیرامون زندگی شخصی او و همسرش و تقابل با زندگی در انگلیس مدرن امروز شکل می‌گیرد.این اثر ساخته  کن لوچ فیلم‌ساز کهنه‌کار انگلیسی‌ است که توانست در جشنواره‌هایی متعدد بدرخشد.

۱۳. مونوس (monos)

داستان عمیقی درباره  داستان فیلم در مورد ۸ کودک که با سلاح گرم مجهز شده و در قله ای دورافتاده از یک گروگان محافظت می کند. مونوس را آلخاندرو لاندس برزیلی کارگردانی کرده و به گواه برخی منتقدان این فیلم می‌تواند "اینک آخر زمان" بعدی باشد.

۱۴. هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ (Can You Ever Forgive Me?)

"ماریل هلر" در جدیدترین ساخته خود سراغ داستانی در سبک زندگینامه رفته است. داستان فیلم درباره‌ یک زندگی‌نامه‌نویس مشهور است که دیگر نمی‌تواند کاری از خود چاپ کند. زیرا ایده‌های او دیگر باب طبع خوانندگان آن زمان نبود و به نوعی دیگر نمی‌توانست کاری انجام دهد. به همین دلیل ، او تصمیم می‌گیرد که شکل هنری و کاری خود را به چیز دیگری تبدیل کند.

۱۵. شیادان (Hustlers)

یک باشگاه بدن سازی که تعداد زیادی از مشتری های آن افراد ثروت مند هستند، محل خیلی خوبی برای تعدادی شیاد و کلاه بردار می‌شود. چند نفر از خدمتکاران این باشگاه تصمیم می‌گیرند تا با شگردهای مخصوص خودشان پول زیادی را از مشتری هایشان سرقت کنند. این داستان جذاب را "لورن اسکارفیا" کارگدانی کرده و کنستانت وو و جنیفر لوپز در آن به ایفای نقش پرداختند.

۱۶. مرز (Border)

فیلم کارگردان ایرانی یعنی علی عباسی که در سوئد ساخته شد غافلگیری لیست است. فیلم بر مبنای داستان کوتاهی با عنوان "اجازه بده رویاهای قدیمی بمیرد" نوشته جان اجوید لیندکوییست ساخته شده و توسنت در در روزهای نخست جشنواره کن و در بخش نوعی نگاه موفق به کسب نظر مثبت تماشاگران و منتقدان شد.

۱۷. برای ساما (For Sama)

اولین مستند این لیست که بالای خود ۱۷ فیلم سینمایی می‌بیند "برای ساما" نام دارد. این مستند طی پنج سال جنگ داخلی در حلب به وقوع می‌پیوندد و با افزایش تنش‌ها در سال ۲۰۱۲ آغاز می‌شود. درباره ساما داستان زندگی "الکاتب" را در حالی دنبال می‌کند که عاشق یک دانشجوی پزشکی می‌شود، ازدواج می‌کند، دخترش ساما را به دنیا می‌آورد و مجبور می‌شود همراه با شوهر و دختر نوزادش از کشور فرار کند.

۱۸. کتابفروشی (Booksmart)

فیلمی کمدی به عنوان اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند اولیویا وایلد است. فیلمنامه‌ توسط ۴ نفر نوشته شده است. در خلاصه این داستان آمذه "در آستانه فارغ التحصیلی، دو ستاره که بهترین دوست یکدیگر هستند…"

۱۹. اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند (If Beale Street Could Talk)

فیلمی رمانتیک به نویسندگی و کارگردانی بری جنکینز که اقتباسی است از رمان جیمز بالدوین با عنوان اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند. داستان فیلم، در مورد زنی آفریقایی-آمریکایی است که می‌خواهد پیش از تولد فرزندش، بی‌گناهی شوهرش را ثابت کند.

۲۰. ترانزیت (Transit)

درام آلمانی زیبا و جذاب که اقتباسی از کتاب "آنا سگرز" به همین نام است دیگر فیلم خارجی زبان لیست بوده. در این فیلم می‌بینیم: وقتی مردی بعد از حمله ی نازی ها به فرانسه فرار می‌کند و هویت یک نویسنده  مرده را برای خود می‌گیرد در مارسل ساکن می‌شود. او زنی جوان را ملاقات می‌کند که ناامیدانه به دنبال شوهر گمشده خود می‌باشد همان مردی که اون جعل هویت کرده است.

۲۱. خاکستر خالص‌ترین سفید است (Ash Is Purest White)

دیگر نماینده آسیایی لیست گواردین این درام چینی است. این فیلم را "جیا ژانکو" کارگردانی کرده و داستان فردی درمانده را روایت می‌کند که به دلیل قتلی که در دفاع از خود انجام داده پنج سال به زندان می‌افتد. او بعد از آزاد شدن سفری سخت و دشوار را برای پیدا کردن مردی که این همه به خاطر او سختی کشیده آغاز می‌کند.

۲۲. فقط تو (Only You)

استان این فیلم اجتماعی درباره‌ی دو شخص به نام‌های النا و جیک است. در شب سال نو وقتی که آن‌ها به طور اتفاقی با هم ملاقات و در مورد اینکه کدام یک با تاکسی به خانه برود بحث می‌کنند. اما این اختلاف نظر باعث می‌شود زندگی یکدیگر را دگرگون کنند. این اثر را هری ووتلیف کارگردانی و محصول مشترک انگلیس و سوئد است.

۲۳. همه‌ چیز حقیقت دارد (All Is True)

فیلمی بیوگرافی و تاریخی به کارگردانی کنت برانا که به روزهای پایانی زندگی ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی می‌پردازد. او در شهر استراتفورد در انگلستان به دنیا آمد ، شهرت شکسپیر به عنوان شاعر ، نویسنده ، بازیگر و نمایشنامه‌نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویس تاریخ می‌دانند.

۲۴. هریت (Harriet)

فیلم انگلیسی به کارگردنی کیسی لمونز که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و  درباره‌ یک مبارز شجاع به نام هریت تابمن است که داستان مبارزه و فرار او از برده‌داری و همچنین آزادی چندین برده از طریق راه‌آهن و غیره را به تصویر می‌کشد.

۲۵. آمریکا (América)

این مستند انسانی و تکان دهنده درباره زن ۹۳ ساله مکزیکی است که نحوه رابطه او با سه نوه‌اش را به تصویر می‌کشد.

۲۶. کفرناحوم (Capernaum)

شاهکار لبنانی به کارگردانی نادین لبکی دیگر نماینده آسیا در این لیست است. ستاره فیلم زین الرافعی در نقش زین الحاجی، پسری ۱۲ ساله است که در زاغه‌ای اطراف بیروت زندگی می‌کند. روایت فیلم به صورت فلاشبک (گذشته نمایی) و با تمرکز بر زندگی زین و تلاش او برای شکایت از پدر مادرش ساخته شده‌است.

۲۷. یک صحنه از مرگ (One Cut of the Dead)

فیلم خون بار ژاپنی که در جشنواره‌های بین المللی نیز حاضر بود رتبه ۲۷ فهرست را برای خود کرده. فیلمی آخر زمانی که در خلاصه آن آمده:  همه چیز برای یک کارگردان به نام “هک” و گروه فیلم برداریش زمانی که دارند یک فیلم در مورد زامبی‌ها می‌سازند بد پیش می‌رود، و از بد روزگار زامبی‌های واقعی به آنها حمله می‌کنند.

۲۸. فابریک (In Fabric)

داستان این فیلم کمدی و ترسناک درباره‌ی یک لباس نفرین شده و شوم است که روحی سرگردان و ترسناک را در خود جای داده و در یک فروشگاه بزرگ به فروش می‌رسد و در این میان هر شخصی که آن را می‌پوشد به طور ویران‌کننده‌ای گرفتار می‌شود.

۲۹. قد دراز (Beanpole)

سال ۱۹۴۵، لنینگراد. جنگ جهانی دوم، شهر را ویران کرده است، ساختمان های آن را تخریب کرده و شهروندان خود را از نظر جسمی و روحی در تنگنا قرار داده است. دو زن جوان در تلاش برای بازسازی زندگی خود در بین ویرانه ها، به جستجوی مفهوم زندگی و امید هستند. بار دیگر کارگردان روس کانتمیر بالاگف به سراغ سوژه‌ای از جنگ جهانی دوم رفته و در هوای سرد روسیه در پی مفهوم زندگی می‌گردد.

۳۰. دروغ‌گوی خوب (The Good Liar)

یک کار دیگر از پیران هالیوود اینبار به کارگردانی بیل کاندن و با بازی ایان مک‌کلن و هلن میرن. در خلاصه داستان "رُی کورتنی" که شغلش کلاهبرداری است، نمی‌تواند شانس خود را باور کند هنگامی که از طریق اینترنت با بیوه‌ ثروتمندی به نام بتی مک لیش آشنا می‌شود. همچنان که بتی او را در خانه و زندگی‌اش راه می‌دهد، ری به طور غافلگیرانه‌ای خود را در حالی می‌یابد که به او اهمیت می‌دهد و چیزی که باید یک کلاهبرداری شسته و رفته می‌بود، به سخت ترین شرایط خیانتکارانه‌ای تبدیل می‌شود که با یک اشتباه او خراب می‌شود.

۳۱. لورو (Loro)

محصول مشترک ایتالیا و فرانسه در ژانری سیاسی که داستان این فیلم که بیشتر در عمارت ساردنیایی سیلوبو برلوسکونی سپری می شود و  شخصیت سیلوبو برلوسکونی، زندگی سیاسی، رسوایی ها، روابطش با همسرش و همچنین میراث مبهمش را در طول وقایع تقریبا ساختگی روایت می کند. پائولو سورنتینو کارگردان نام آشنای ایتالیایی این فیلم را ساخته است.

۳۲. کلاس هشتم (Eighth Grade)

اولین فیلم بو بورنهام ۲۹ ساله در مقام کارگدان تبدیل به اثری فاخر شده که در دنیای نوجوانان می‌گذرد. فیلمی کمدی درام که داستان یک دانش‌آموز کلاس‌هشتمی (با بازی السی فیشر) در هفته پایانی مدرسه پیش از رفتن به دبیرستان است. او در موقعیت‌های اجتماعی دچار اضطراب می‌شود اما در ویدئوهایی که در وبلاگش منتشر می‌کند، توصیه‌هایی درباره زندگی می‌کند.

۳۳. چاقوکشی (Knives Out)

یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی سیاه معمایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ریان جانسون است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. فیلم، داستان اعضای یک خانواده عجیب را دنبال می‌کند که بعد از قتل وحشیانه پدر خود در یک خانه جمع شده و یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد.

۳۴.  زیبایی شگفت‌انگیز (Amazing Grace)

این فیلم مستند اجرای موسیقی زنده‌ی آرتا فرانکلین ترانه‌سرای معروف و بسیار مشهور به همراه گروه کر در اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی در کلیسای باپتیست و در شهر لس‌آنجلس را به نمایش می‌گذارد. تصاویر و ویدئوهایی از آرشیو قدیمی نیز در این فیلم مستند موجود هستند. آلن الیوت و سیدنی پولاک کارگردانان این مستند شگفت انگیز هستند. 

۳۵. پرندگان گذرگاه (Birds of Passage)

فیلمی جنایی و اجتماعی محصول کلمبیا، دانمارک و مکزیک به کارگردانی کریستینا گایه‌خو و سیرو گرا است. داستان این فیلم در دهه‌ی هفتاد میلادی رخ می‌دهد و تلاش‌های یک خانواده‌ی بومی در کشور کلمبیا را برای رستگار شدن روایت می‌کند.

۳۶. غروب (Sunset)

یک نماینده دیگر برای بلوک شرق اینبار از مجارستان و به کارگردانی "لاسزو نمس" که در اوایل قزن نوزدهم میلادی و قبل از جنگ جهانی اول درباره شخصیتی به نام ایریس لیتر است که خیابان‌های بوداپست مجارستان را زیر پا می‌گذارد تا برادری را که هرگز از وجودش اطلاع نداشته بیابد و اسرار گذشته‌ی فراموش‌شده‌اش را رمزگشایی کند.

۳۷.  دیگو مارادونا (Diego Maradona)

بعد از مستند ورزشی "سنا" آصف کاپادیا سراغ یک شخصیت زنده فوتبالی رفته تا زندگی و نحوه فوتبال نخبه آرژانتینی را به تصویر بکشد.

۳۸. آپولو ۱۱ (Apollo ۱۱)

این‌ فیلم مستند نگاهی به ماموریت آپولو ۱۱ که در آن سه فضانورد آمریکایی به ماه سفر کردند دارد. در این مستند فیلم‌های آرشیوی منتشر نشده مربوط به ماموریت فضایی آپولو ۱۱ در سال ۱۹۶۹ به نمایش در می‌آید.

۳۹. طعمه (bait)

این فیلم با بازی ادوارد رووی به عنوان یک ماهیگیر مبارز ، به تنش های موجود بین افراد محلی و گردشگران در یک دهکده ماهیگیری کورنیا در برابر افت شدید خانه های دوم و اجازه های کوتاه مدت می پردازد.

۴۰. فاکس‌ترات (Foxtrot)

محصول کشور فرانسه با ژانر درام است. این فیلم روایتگر داستان خانواده ای است که وقتی می‌فهمند چیزی به شدت اشتباه در پست نظامی پسرشان اتفاق افتاده دچار مشکل می‌شوند.

۴۱. فیلم ری و لیز (Ray & Liz)

فیلمی بیوگرافی و خانوادگی به کارگردانی "ریچارد بیلینگهام" است که به داستان زندگی کارگردان فیلم یعنی "ریچارد بیلینگهام " از دوران کودکی تا نوجوانی می‌پردازد. او همراه برادرش جیسون با پدر و مادر عجیب و غریب خود در نقاط دور شهر بیرمنگام زندگی سختی را سپری می‌کردند.

۴۲. فیلم ما (US)

یک فیلم آمریکایی در ژانر ترسناک به نویسندگی و کارگردانی "جوردن پیل" که در آن ستارگانی چون "لوپیتا نیونگو"، "وینستون دوک"، "الیزابت ماس"، "یحیی عبدالمتین دوم" و "آنا دیوپ" بازی کردند. در خلاصه داستان فیلم آمده است "یک مادر و پدر فرزندان خود را به خانه‌ی ساحلی می‌برند تا اوقات خوب و خوشی را در آنجا سپری کنند. اما با آمدن عده‌ای غربیه‌ی مرموز، آرامش آنها تبدیل به تنش می‌شود"

۴۳. فیلم کولت (Colette)

کولت نام مستعار رمان نویس معروف فرانسوی "سیدونی گبریل کولت" است که آثار مشهوری مانند "ژی ژی" در کارنامه دارد. حالا زندگی‌نامه این نویسنده دستمایه‌ای برای واش وستمورلند شده تا این فیلم را درباره زندگی کولت بسازد. "کیرا نایتلی" نیز در این فیلم نمایشی درخشان داشته و به خوبی از پس بازی در نقش نویسنده مرموز فرانسوی برآمده است.

۴۴. فیلم دولمایت اسم من است (Dolemite Is My Name)

این اثر، فیلم زندگی‌نامه‌ای کمدی ساخت آمریکا با بازی "ادی مورفی" و کارگردان آن کریگ برو است. "دولمایت اسم من است" به داستان زندگی "رودی ری مور"، کمدین آمریکایی می‌پردازد. ری‌مور با استندآپ کمدی‌های خود و فیلمی که در ژانر سینمای تجارتی ساخت، شناخته می‌شد. این فیلم برای اولین بار در ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده و در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ توسط نت‌فلیکس پخش شد.

۴۵. فیلم روخو (Rojo)

"بنجامین نایشتات" درامی هیپنوتیزم کننده ساخته که داستان آن در دهه هفتاد میلادی و در آرژانتین می‌گذرد. فیلم داستان وکیلی را دنبال می‌کند که تصویرعالی زندگی‌اش شروع به از هم باز شدن می‌کند، زمانی که یک کارآگاه خصوصی به شهر ظاهرا ساکت او می‌آید و شروع به پرسیدن سوالاتی می‌کند.

۴۶. فیلم به سوی ستارگان (Ad Astra)

فیلمی به کارگردانی جیمز گری که در ژانر تخیلی و حماسی ساخته شده است. "روی مک‌براید" با بازی "برد پیت" برای یافتن پدر خود که بیست سال پیش جهت علائمی از حیات به نپتون سفر کرده بود، می‌رود.

۴۷. فیلم آتلانتیک (Atlantic)

"ماتی دیوپ" کارگردان فرانسوی این اثر را برای جشنواره فیلم کن امسال آماده کرد و تبدیل به نخستین کارگردان زن سیاه پوست شد که در بخش رقابتی این جشنواره حاضر بوده است. داستان آتلانتیک در سواحل داکار و ساحل اقیانوس اطلس می‌گذرد، جایی که برجی مدرن در حال ساخت است و کارگرهای ساختمانی این برج چند ماهی حقوق نگرفته‌اند. آن‌ها حالا برای رسیدن به آینده‌ای بهتر تصمیم آن دارند شبانه از راه دریا از کشور فرار کنند، اما ماجرا به همین سادگی‌ها نیست. یکی از کارگران به نام "سلیمان" دل در گروی "آدا" دارد، اما او نامزد فرد دیگری است.

۴۸. فیلم بلبل (The Nightingale)

بلبل، یک فیلم مهیج ماجراجویی به کارگردانی "جنیفر کنت" و تهیه کنندگی "برونا پاپاندریا" است که در کارنامه کارگردان این اثر فیلم ترسناک بابادوک محصول ۲۰۱۴ نیز دیده می‌شود. این فیلم در هشتاد و پنجمین جشنواره ونیز به نمایش درآمد و با واکنش مثبت منتقدین همراه بود. داستان "بلبل" در ۱۸۲۵ میلادی روایت می شود جایی که جوانی ایرلندی به نام "کلیر" شاهد قتل وحشیانه خانواده اش توسط یک افسر بریتانیایی می‌شود. کلیر که از اجرای عدالت ناامید است، ناچارا خود برای انتقام دست به کار می‌شود.

۴۹. فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

آیا این سینما است؟ فیلم شماره ۴۹ با آخرین فیلم لیست یک تفاوت اساسی دارد، یکی را اسکورسیزی ساخته و به دیگری اسکورسیزی تاخته! پس از دعواهای مارتین اسکورسیزی با فیلم‌های ابر قهرمانانه و تشبیه آن‌ها به تم پارک، جدیدترین نسخه اونجرز توانسته در این لیست رتبه ۴۹ را کسب کند. داستان این قسمت از انتقام جویان که برادران روسو آن را ساختند درست پس از ناپدید شدن نیمی از جهان روایت می‌شود، حال گروه انتقام‌جویان که نیمی از اعضایش را از دست داده باید دوباره متحد شده و با کمک یکدیگر ناپدیدشدگان را بازگردانند و آنها را دوباره زنده کنند.

۵۰. فیلم رولینگ تاندر ریو (Rolling Thunder Revue)

این فیلم مستند به کارگردانی مارتین اسکورسیزی درباره‌ تور معروف "باب دیلن" ترانه‌سرا و موسیقی‌دان برجسته است که توانسته جایزه نوبل را نیز به دست آورد. این تور معروف در اواسط دهه‌ هفتاد میلادی اجرا شد که در آن چندین هنرمند معروف موسیقی دیلن را همراهی کردند. حالا این تور دست‌مایه‌ای برای کارگردان کهنه کار هالیوود شده تا مستندی درباره آن بسازد.

کد خبر 402251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.