فدراسیون بسکتبال جانبداری می‌کند/ دنبال تقابل با کسی نیستم

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: شاید دلیل تعویق بازی ذوب آهن و شهرداری گرگان در لیگ بسکتبال رسیدن دو بازیکن خارجی شهرداری گرگان به این بازی بود؛ فدراسیون بسکتبال برای تمام ایران است نه گرگان و جانبداری آن خوب نیست و با این وضع دیگر سنگ روی سنگ در لیگ بسکتبال بند نمی‌شوند.

جواد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره لغو بازی بسکتبال ذوب‌آهن و شهرداری گرگان که از دیدارهای معوقه لیگ بود، اظهار کرد: طبق تقویم فدراسیون این دیدار باید روز پنجشنبه ساعت ۱۶ برگزار می‌شد، تیم شهرداری گرگان شب قبل از بازی در اصفهان حضور یافت و اعضای آن در هتل کوثر اسکان داشتند. بر اساس استعلام ما از هوایپیمایی کشور آخرین پروازهای روز چهارشنبه که در اصفهان به زمین نشسته پرواز هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر در ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه و ۱۱ و ربع شب بوده است. بنابراین حضور در موقعیت مکانی مسابقه برای تیم مقابل بدون هیچ مانعی نداشته.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن ادامه داد: اینکه چرا فدراسیون بسکتبال در ساعت ۱۴ و ۳۰ روز مسابقه (یک ساعت و نیم پیش از مسابقه) نامه‌ای را برای من در شبکه مجازی مبنی بر اینکه مسابقه با ۲۴ ساعت تاخیر انجام خواهد شد، ارسال می‌کنند، جای سوال دارد. همان لحظه با رئیس فدراسیون تماس گرفتم و ایشان اعلام کردند که تیم مقابل دیر رسیده و استراحت نکرده است. صراحتا اعلام کردیم دلیلی ندارد فدراسیون از تیمی که شب قبل از بازی در محل برگزاری حضور پیدا کرده، جانبداری کند. فدراسیون بسکتبال برای تمام ایران است، نه فدراسیون بسکتبال گرگان!

وی تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقه در روز پنحشنبه پیش بینی شده بود و هیچ مانعی از سوی میزبان وجود نداشت. زمانی که بررسی کردیم متوجه شدیم همین فدراسیون بسکتبال چندی پیش در لیگ بانوان علیرغم اینکه یک تیم با تاخیر مواجه شد و در همان روز مسابقه به محل برگزاری بازی رسیده بود، اما تنها با چند ساعت تاخیر دستور برگزاری بازی را داد.

با جانبداری فدراسیون سنگ روی سنگ بند نمی شود

محمدی با بیان اینکه "فدراسیون باید باخت فنی به نفع ذوب آهن بزند و پای تمام کارهای آن نیز ایستاده‌ایم" خاطرنشان کرد: شهرداری گرگان اگر برای بازی آمادگی نداشته چرا ساعت ۱۷ روز پنجشنبه سالن آزادی اصفهان را اجاره و در آن تمرین کردند. شاید دلیل تعویق بازی رسیدن دو بازیکن خارجی شهرداری گرگان به این بازی بود؛ در هر صورت این جانبداری فدراسیون خوب نیست و با این جانبداری دیگر سنگ روی سنگ در لیگ بسکتبال بند نمی‌شوند. فعالیت مربیان تیم ملی در لیگ تاثیرگذار است و شائبه‌هایی که در ذهن ایجاد می‌شود باعث از بین رفتن اعتبار و کاهش ارزش لیگ خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن افزود: به هیچ عنوان زیر بار قبول این مسائل نخواهیم رفت، باشگاه ذوب آهن ۵۰ سال قدمت دارد و پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر بسکتبال است. در ادوار مختلف بسکتبال ذوب آهن افتخارات متعددی برای شهر و کشور به ارمغان آورده، پس از چند سال بسکتبال تعطیل ذوب آهن را احیا کردیم و در رده‌های پایه نیز حاضر هستیم. انتظار ما از فدراسیون کمک به روان کردن چرخه بسکتبال است، نه اینکه با این رفتارها از انگیزه باشگاه‌ها کاسته شود.

فدراسیون رابطه خود با باشگاه‌ها را مخدوش نکند

وی با اشاره به مشکلی که "لورن وودز" برای لیگ ایران ایجاد کرده بود، گفت: وودز در حدود هفت سال بود که در لیست سیاه قرار داشت و برای اعتبار بسکتبال کشور آسیب ایجاد کرده بود. اما باشگاه ذوب آهن با یک مبلغ زیادی پای کار آمد و این مشکل چند ساله را حل کرد. تاکنون به هر شکلی با فدراسیون بسکتبال همکاری داشته‌ایم، چندین مرتبه میزبان اردوهای تیم ملی ایران در اصفهان بودیم و دلیلی ندارد فدراسیون بسکتبال با این تصمیمات روابط بین خود و باشگاه‌ها را مخدوش کند.

محمدی کار فدراسیون بسکتبال را مصداق جانبداری دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهند حقانیت را ثابت کنند باید نتیجه بازی باخت فنی به نفع ذوب آهن اعلام شود. مسابقه باید روز پنجشنبه برگزار می‌شد، در همه جای دنیا تاخیر پروازها وجود دارد و تیم‌ها با یکی دو ساعت تاخیر وارد شهر برگزاری مسابقه می‌شوند ضمن اینکه تیم مقابل شب قبل از بازی در اصفهان اسکان داشته و دلیلی ندارد عامل تراشی برای تعویق بازی بکنیم. از حقوق خود به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد و هیئت مدیره و مدیریت باشگاه سفت و محکم پای کار ایستاده و از نظر قانونی پیگیری خواهد کرد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص وضعیت دو بازیکن خارجی این تیم، اظهار کرد: تمام بازیکنان با توجه به نظر سرمربی تیم جذب شدند و نحوه انعقاد قرارداد آن‌ها به شکلی بوده که هر لحظه امکان فسخ قرارداد برای باشگاه بدون ضرر و زیانی وجود دارد. این بازیکنان حقوق خود را به روز می‌گیرند، قرارداد بلند مدت و مبالغ دلاری سنگین نیز ندارند که دردسری برای باشگاه به وجود آید. با توجه به نظر سرمربی می‌توانیم آن‌ها را کنار گذاشته و بازیکن جدید جایگزین کنیم.

معرفی سرمربی جدید تیم فوتبال به زودی!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آینده سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن، توضیح داد: زمانی که کادر فنی یک تیم بخواهد تغییر کند اسم‌های زیادی مطرح و افراد بسیاری به باشگاه رزومه ارسال می‌کنند. درحال حاضر نیز بسیاری از اسم‌ها مطرح هستند، اما در هیئت مدیره و مدیریت باشگاه با بررسی موشکافانه بهترین، موثرترین و عاقلانه ترین تصمیم را اتخاذ خواهیم کرد تا روند رو به رشدی که در باشگاه وجود داشت با قدرت بیشتری ادامه یابد.

محمدی افزود: همه می‌دانند که باشگاه ذوب آهن را با چه شرایط پیچیده، سخت و مبهمی همراه با ۱۰۰ میلیارد بدهی و مبلغ جاری تحویل گرفتیم. همه می‌دانند در این چهار ماه اتفاقات خوب و موثر بسیاری افتاده است و تا کنون برخی بدهی‌ها پرداخت شده و تمام‌ تیم‌های باشگاه نیز دریافتی خوبی داشته‌اند. به هواداران عزیز و مردم فوتبال دوست اصفهان قول می‌دهم که بهترین و هوشمندانه ترین تصمیم با آینده‌ای روشن گرفته خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن ضمن تشکر از زحمات علی منصوریان تصریح کرد: دیدیم در فوتبال کشور زمانی که یک سرمربی از باشگاهی جدا می‌شود در نهایت احترام و عزت دو طرف این اتفاق رخ دهد. منصوریان انسانی با شخصیت و سالم است و برای فوتبال کشور یک افتخار محسوب می‌شود. همچنین برای باشگاه ذوب آهن افتخار بزرگ‌تر این است که بدون هیچگونه تنش، دلخوری و صحبت‌های غیر مربوط منصوریان از باشگاه جدا شد. منصوریان بسیار توانا و با شخصیت است و امیدوارم در آینده موفق باشد.

اهمیتی ندارد که یک شخص خاص را در اینستاگرام دنبال کنم

وی درباره چگونگی پرداخت حق و حقوق منصوریان، تاکید کرد: در حدود شش هفته پیش توافقی با وی داشتیم و فسخ قرارداد بر اساس همان توافق انجام شد.

محمدی در پاسخ به این سوال که چه زمانی سرمربی جدید ذوب آهن را خواهیم شناخت، گفت: به زودی. در تعطیلات نیم فصل بسر می‌بریم و برای بازیکنان استراحتی را در نظر گرفته‌ایم، انشالله در آینده نزدیک تمرینات با حضور کادرفنی جدید برگزار می‌شود.

مدیرعامل کنونی ذوب آهن درباره پست اینستاگرامی آذری که به نظر کنایه آمیز می‌رسید، خاطرنشان کرد: اینستاگرام برای من اهمیتی ندارد که بخواهم پست فرد خاصی را دنبال کنم. البته فضای مجازی قابل اهمیت است، اما نه برای دنبال کردن پست های یک شخص خاص. دنبال تقابل با کسی نیستم و این کار را نه اخلاقی، نه جایز و نه درخور شخصیت خود به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب آهن می‌دانم.

کد خبر 402218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.