امنیت و عدالت مهم‌ترین نیازهای کشور است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: فرمانده سپاه در صحبت‌های خود گفت "که اگر از خط قرمزهای ما عبور کنید، همه شما را نابود خواهیم کرد". اگر قدرت نمایی و قوه قهریه نباشد به جایی نمی‌رسیم؛ مملکتی که امنیت و عدالت در آن نباشد، مملکت نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز _۲۹ آذرماه_ اظهار کرد: بر اساس روایتی از حضرت علی(ع) هیچ عملی که توام با تقوا باشد از بین نمی‌رود و هر عملی که توام با تقوا نباشد، بی ارزش است. در داستان قرآنی برادران هابیل و قابیل نیز هر دو عمل قربانی را انجام دادند، اما عملی کسی قبول شد که با تقوا همراه بود. بسیاری از افراد بی‌تقوا تصور می‌کنند رقیبشان اگر نباشند موفق خواهند بود، در صورتی اینگونه نیست و عمل متقین مورد قبول الهی است.

وی ادامه داد: اگر نیت اعمال خدا نباشد تمام اعمال بر باد است حتی اگر هزاران کار خوب انجام شود. اگر تصور کنیم که هیچ اعتباری به عمر ما نیست، این اندازه وابسته به دنیا نمی‌شویم، کاخ‌های مجللی که ساخته می‌شود به گفته امیرمومنین (ع) در کنارش اشک یتیم است. این حجم از اخلاف طبقاتی قابل قبول نیست، کسی نیمه‌های شب بر می‌خیزد و خیابان‌ها را با حقوق ماهیانه دو میلیون تومان جارو می‌کند و فرد دیگری حقوق نجومی می‌گیرد. این‌ها باید بدانند که روز قیامت، روز حساب است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مال و ثروت اندوزی، تاکید کرد: وای به حال کسی که ثروت اندوخت و شمرد و تصور کرد که هرچه مال بیشتر باشد عمر طولانی می‌کند. این مال اندوزان به زودی به جهنم وارد می‌شوند. آتش‌ مال اندوزی از درون بر می‌خزد و برون را می‌سوزاند، فکر آخرت و قیامت باشید.

میردامادی افزود: مگر مال حلال چه کاری برای انسان می‌کند که به دنبال حرام برود. انسان را خداوند از کمی گل آفرید و نخستین معجزه تبدیل آن خاک و گل به نطفه بود. همین خدا با همین‌ قدرت می‌گوید شما را می‌میرانیم و اگر دنیا جمع نشود نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. باز دوباره همین خداوند روز قیامت شما را زنده می‌کند، اما قیامت مثل دنیا نیست که نطفه شکل گیرد بلکه همه آدم‌هایی که در این دنیا آمدند در یک لحظه زنده می‌شوند.

تبریک تولد حضرت مسیح

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های دوم نماز جمعه، گفت: بهترین سرمایه تقوا است، ما برای دنیا آفریده نشدیم. مال و مقام دنیا برای آخرت است. اگر در پست و منسبی قرار گرفتیم و از آن برای دنیا استفاده کردیم آخرت را از دست می‌دهیم. 

میردامادی با بیان اینکه "خدا روزی می‌دهد هر کسی را بی حساب" خاطرنشان کرد: البته این جمله از قرآن بدین معنی نیست که دست از تلاش برداریم. به گفته پیامبر(ص) ملتی که خاک و آب داشته و فقیر باشد از خداوند دور است. 

وی افزود: کسی که راه خدا را برود، خداوند او را عزیز می‌کند و محبتش را در قلب او جای می‌دهد. محبوب‌ترین انسان‌ها در ایران و در کل جهان همان کسی است که در قلب ما قرار دارد یعنی‌وجود مقدم آیت‌الله خامنه است. وحشت اروپایی‌ها و آمریکایی از محبوبیت مردم ایران در جهان است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ولادت حضرت مسیح، تصریح کرد: فرق ما با غربی‌ها این است که برای همه انبیا ارزش قائل هستیم، بنابراین به جامعه محترم مسیحیت ولادت این پیامبر را تبریک می‌گوییم و امیدواریم راه مسیحیت راه حضرت مسیح(ع) باشد. امروز با صهیونیست مسیحی مواجه هستیم که هیچ ارزشی ندارد و همه را می‌کشد. حضرت مسیح(ع) ظهور پیامبر اسلام(ص) را مژده داده بود.

میردامادی با اشاره به روز ایمنی تاکید کرد: چرا هر روز باید شاهد باشیم که سیلاب فلان مکان و اثاث مردم را گرفته؟ باید قبل از اینکه سیلاب بیاید، امکاناتی فراهم و خانه‌ها را در محل‌های بلند بسیازیم. همچنین ساخت خانه‌های ضد زلزله کاری سختی نیست. 

آقای رئیسی کوتاه نیایید!

وی با بیان اینکه "اولین اسمی که وارد اداره ثبت احوال شد ((فاطمه)) بود" تاکید کرد: اسمی روی فرزندان‌ خود بگذارید که در آخرت توشه شما باشد. این روزها دنیای مجازی و استعمار ما را از این‌ راه دور کرده است. از استعمار دوری کنید و بر فرزندان خود اسم‌های مقدس بگذارید. 

امام جمعه موقت اصفهان با  نقل یک جمله از صحبت‌های فرمانده سپاه که تاکید کرده بود ملت به وظیفه خود عمل کرد و اکنون نوبت مسئولان است، اظهار کرد: ای کاش مسئولان ما درک کنند که ملت ما همه چیز دارد. در هر کوچه‌ای یک‌شهید وجود دارد، آیا این مسائل مسئولیت آور نیست؟

وی گفت: فرمانده سپاه در صحبت‌های خود گفت "که اگر از خط قرمزهای ما عبور کنید، همه شما را نابود خواهیم کرد". اگر قدرت نمایی و قوه قهریه نباشد به جایی نمی‌رسیم. جناب آقای رئیسی از قول همه می‌گویم که کوتاه نیایید. مملکتی که امنیت و عدالت در آن نباشد، مملکت نیست. 

کد خبر 402017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.