رونمایی از نخستین شتاب دهنده صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: شتاب دهنده صادراتی اصفهان به عنوان نخستین شتاب دهنده صادراتی رونمایی شده و در ماراتون صادرات که اخیرا در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده، ۱۰۵ گروه کاری بالغ بر ۳۰۰ جوان فعال اقتصادی در حوزه پژوهش های صنعتی فعالیت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گلشیرازی ، شامگاه امشب_۲۸ آذرماه_ در همایش تقدیر از واحد های صادر کننده نمونه و ممتاز استان اصفهان که در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به میزان اعتبارات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اعزام هیئت های اقتصادی به نمایشگاه های بین المللی، اظهار کرد: بودجه اعزام نمایشگاهی وزارت صمت سراب است و این اعتبار باید در اختیار اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قرار بگیرد تا بتوانیم جوانان را به سرانجام صحیح و امنی در نظام اقتصادی برسانیم.

وی با اشاره به مصوبات جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی استان اصفهان، افزود: هفت بسته حمایتی از سوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای ارائه به فعالان اقتصادی و صنعتی استان اصفهان در سال رونق تولید در نظر گرفته شده و بی شک اقبال بیشتر دولت در این شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه نسبت به بخش خصوصی و تشکل ها گره گشا خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطر نشان کرد: باید بررسی کنیم که آیا باید برای توسعه چرخ اقتصادی فعالیت کنیم یا چرخه اقتصادی؛ بر اساس پژوهش های معتبر باید برای توسعه چرخه اقتصاد به رابطه، شبکه اقتصادی و جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم. در حقیقت باید از تجربه اتاق های بازرگانی در نسل های مختلف تجاری درس و الگو بگیریم.

گلشیرازی با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید به جامعه اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشد، اضافه کرد: امیدواریم نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در خردادماه امسال به سرانجام برسد؛ توسعه شهرک های گلخانه ای در استان در اولویت و دستور کار کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید در اتاق بازرگانی با محوریت کمیسیون تجارت، زیرساخت های بازرگانی و صادرات استان اصفهان را بهبود ببخشیم و باید پیش از تولید کننده به تاجر و صادرکننده توجه ویژه ای داشته باشیم تا فروش محصولات تولید شده با مشکلات اقتصادی مواجه نشود. راه اندازی کارخانه نوآوری با همکاری شهرک علمی‌، تحقیقاتی اصفهان نیز یکی از اقدامات اتاق بازرگانی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: سرای رشد و نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان به تازگی آغاز به کار کرده و ارتباط میان بخش صنعت و دانشگاه به صورت رایگان برقرار شده تا جریان دانش در واحد های صنعتی استان اصفهان برقرار شود.

گلشیرازی افزود: شتاب دهنده صادراتی اصفهان به عنوان نخستین شتاب دهنده صادراتی رونمایی شده و در ماراتون صادرات که اخیرا در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده، ۱۰۵ گروه کاری بالغ بر ۳۰۰ جوان فعال اقتصادی در حوزه پژوهش های صنعتی فعالیت کرده اند.

کد خبر 401966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.