مدیریت پسماند در زنجان نیازمند بازبینی است

فرماندار زنجان گفت: باید با تهیه طرح جامع مدیریت پسماند با نگاه تخصصی و علمی آینده‌نگری به دنبال رفع این معضل باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا عسگری در جلسه بررسی ساماندهی و مدیریت پسماند شهر زنجان که  با حضور اساتید دانشگاه های استان اصفهان و زنجان برگزار شد با بیان اینکه دپوی زباله‌ها در مهترچایی و نحوه جمع‌آوری آن تهدید جدی برای سلامتی مردم است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شهر، مدیریت این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه ورود به حوزه پسماند نیاز به جدیت و سرعت  عمل بیشتری است، یادآور شد: باید با تهیه طرح جامع مدیریت پسماند با نگاه تخصصی و علمی آینده‌نگری به دنبال رفع این معضل باشیم.

فرماندار زنجان ادامه داد: ایجاد واحد بازیافت زباله نیازمند بررسی طرح‌های موفق در این زمینه است که فرصت سرمایه‌گذاری و برگشت سرمایه را به دنبال خواهد داشت.

عسگری با تأکید بر اینکه در مقوله مدیریت پسماند اولویت‌های اساسی حفظ سلامت مردم و توجه به  مسائل زیست محیطی است، گفت: با نگاه آرمان‌گرایانه به مقوله زباله می‌توانیم شاهد به صفر رسیدن پسماند باشیم.

فرماندار زنجان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های زنجان اظهار کرد: با استفاده از نظر متخصصان می‌تونیم زمینه ایجاد تحول در حوزه پسماند را فراهم کنیم.

عسگری خاطرنشان کرد: شورای شهر باید طرح مدیریت پسماند را در سند توسعه و آمایش استان مطرح کند تا به عنوان راهبرد اصلی با تغییر مدیریت‌ها دچار تغییر نشود.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد زباله‌های زنجان از مواد غذایی تشکیل شده است، تصریح کرد: برای تولید این میزان مواد غذایی ۹ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود.

تولید ۳۵۰ تن زباله در سال

سجاد حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در زمینه پسماند هیچ کار مفیدی نشده است و همچنان جمع‌آوری زباله‌ها به صورت سنتی انجام می‌شود، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها زباله معضل نیست بلکه درآمد پایداری برای شهرداری محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: پیمانکارقبلی پروژه پسماند با وجود قول‌هایی که داده بود کاری انجام نداد.

رییس شورای شهر زنجان افزود: سالانه  ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن زباله در شهر زنجان تولید می‌شود و مدیریت شهری ۵۵ میلیارد تومان برای دفن آن‌ها هزینه می‌کند.

کد خبر 401935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.