بقای دانشگاه پیام‌نور در بها دادن به حوزه پژوهش است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: لازمه بقاء دانشگاه‌های پیام نور بهادادن به حوزه پژوهش و فناوری اطلاعات است، باتوجه به اینکه سومین مشکل در حوزه بیرون از این دانشگاه‌ها بوده است ایجاد تفاهمنامه‌ها با وزارتخانه‌ها و کارفرمایان و وزارت ارتباطات در جهت رسیدن به این هدف مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی کریمی، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور کشور به میزبانی استان اصفهان اظهار کرد: بسیار خرسندیم که به مناسبت هفته پژوهش و تکریم از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری ۳۱ استان کشور میزبانی برعهده استان اصفهان است، دانشگاه پیام نور استان  طی چندسال گذشته در جهت رفع سه مشکل اساسی در حوزه پژوهش تلاش کرده و ایجاد دستاوردهای اخیر مرهون گام‌های مؤثر در این زمینه بوده است.

وی با بیان اینکه این مشکلات به درون نو بیرون دانشگاه وابسته است، افزود: در درون دانشگاه پیام نور نیاز به فرهنگسازی در حوزه پژوهش بودیم و معضل دیگر تأمین تجهیزات و جا انداختن حوزه پژوهش و فناوری اطلاعات به عنوان عنصری فعال در محیط دانشگاه بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: لازمه حیات و بقاء دانشگاه‌های پیام نور بهادادن به حوزه پژوهش و فناوری اطلاعات است باتوجه به  اینکه سومین مشکل در حوزه بیرون از این دانشگاه‌ها بوده، ایجاد تفاهمنامه‌ها با وزارت‌خانه‌ها و کارفرمایان و وزارت ارتباطات در جهت رسیدن به این هدف مد نظر قرار گرفت.

کریمی ادامه داد: به دلیل اینکه در عرصه ملی فعالیت داریم ایجاد تفاهم‌نامه‌ها با این نگاه صورت گرفته است و امیدواریم که سال آینده گزارشی مکتوب از انعقاد این تفاهم نامه‌ها را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اکنون دانشگاه پیام نور به این بلوغ رسیده که افراد توانمند در حوزه پژوهش و کارآفرینان موفق را معرفی کند، گفت: باید با ایجاد فرصت‌ها بهره مندی از این توانایی‌ها را فراهم کنیم.

به گفته کریمی بعد نظارتی و خط کشی‌ها در حوزه پژوهش نظارتی اتفاق افتاده است و در رابطه با برگزاری مراسم هفته پژوهش در اصفهان از سه سال قبل تمرکز زدایی برای برگزاری مناسبت مورد نظر بوده است تاکنون این مناسبت در تهران و قزوین برگزار شده و امسال در اصفهان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: شرایطی هم تعیین شده و حداقل امتیاز برای تعیین افراد برگزیده ۳۰ امتیاز بوده است و با وجود فاکتورها و خط کشی‌ها و معیارهای دیگر ۶۱ برگزیده در حوزه پژوهش و فناوری اطلاعات از استان‌های مختلف را داشتیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور اظهار کرد: در کنار بحث پژوهشگر بحث کارآفرینان برتر را هم داشتیم و ۱۰ نفر کارآفرین برتر و دانشجوی برتر را داشتیم، سه نفر حائز رتبه در حوزه نشریه، سه مدیر مسئول فعال در حوزه کارگاه‌ها از استان‌ها را داشتیم همچنین تعداد شش نفر از اساتید برتر، رییس حوزه برگزیده در بخش کارآفرینی، درآمدزایی و ارتباط با صنایع از استان همدان و مرکز برگزیده در ساری تعیین شده است و در مجموع ۹۸ برگزیده در حوزه‌های مختلف را داریم و امیدواریم این روند در سال‌های آینده پویاتر باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: با اطمینان می گویم که ریل گذاری و خط کشی اتفاق افتاده است البته امروز کارکردن در حوزه پژوهش مشکل است اما معتقدم اگر همه حوزه‌ها کنار هم قرار گیرند و با انعقاد تفاهم نامه‌ها و فعالیت کارآفرینی و حمایت‌هایی که در این زمینه اتفاق می افتد می‌توان به صورت عملیاتی پژوهش کاربردی را در حوزه دانشگاه پیام نور رقم زد.

کد خبر 401920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.