احیای موج‌شکن قدیم انزلی با نصب یک هشتگ

عضو شورای اسلامی بندرانزلی گفت: نصب المان انزلیچی آسیبی به موج شکن قدیم ساحل نمی‌زند بلکه سبب رونق و احیای دوباره آن خواهد شد.

تهمتن وکیل‌منفرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص حاشیه‌های به وجود آمده درباره المان پنج متری تازه نصب شده در بوستان تاریخی بلوار ساحلی بندر انزلی اظهار کرد: تقریبا همه به زیبا بودن المان "انزلیچی" اذعان دارند اما آنچه مورد اختلاف قرار گرفته، مکان نصب المان بر روی موج شکن قدیم ساحل انزلی است.

وی با تاکید بر لزوم احیای موج‌شکن قدیم با اجرای ایده‌هایی همچون المان انزلیجی، افزود: یکی از راهکارهای احیا و رونق دوباره بافت‌های تاریخی، ایجاد تغییرات موثر در ظاهر آن است تا مردم نسبت به دلیل این تغییر کنجکاو شوند مانند همان چیزی که در خانه‌های تاریخی انجام شده و به‌طور مثال تبدیل به رستوران می‌شوند، آیا با چنین اقداماتی خانه‌های تاریخی ازبین می‌روند؟

عضو شورای اسلامی بندرانزلی تصریح کرد: در ساحل انزلی موج شکن جدید درحال ساخت است و قطعا با تکمیل این پروژه موج‌شکن قدیم به حاشیه خواهد رفت.

وی با اشاره به اعتراضات برخی که نسبت به آسیب رساندن به موج شکن قدیم مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: چندی پیش با وجود مخالفت‌های شورای شهر، سنگ‌های بزرگی به بهانه حفظ موج‌شکن قدیم اطراف آن ریخته شد اما در آن زمان هیچ کس اعتراض نکرد.

وکیل‌منفرد ادامه داد: از زمانی که موضوع المان جدید مطرح شده پیگیری‌ها برای ثبت ملی این موج‌شکن در میراث فرهنگی آغاز شده است؛ چرا افرادی که به وجود المان جدید اعتراض می‌کنند همان موقع که اطراف این موج شکن سنگ ریخته شد، فکر ثبت میراثی آن نبودند؟ از طرفی المان اصلا آسیبی به موج شکن نخواهد زد چون روی سنگ‌های تازه ریخته شده نصب شده است و اگر روزی این سنگ‌ها جمع شوند، المان نیز برداشته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام مجوزها برای نصب المان انزلیچی گرفته شده است، اضافه کرد: می‌گویند این المان روزنه دید شهروندان را بسته است، چه شکلی یک المان پنج متری مانع دید می‌شود؟ وجود المان نه تنها اینگونه نبوده بلکه در مقابل، مردم استقبال ویژه‌ای از آن داشته‌اند.

عضو شورای اسلامی بندرانزلی گفت: افرادی در شهر وجود دارند که کارهایشان نتیجه‌بخش نبوده است برای همین مردم دیگر از اقدامات آن‌ها استقبالی نمی‌کنند اکنون این افراد به هر چیزی که توسط دیگران با هدف توسعه این شهر انجام شود، ایراد گرفته و می‌خواهند فقط در مقابل همه چیز بایستند.

وی ادامه داد: ما حتی با المانی به شکل خارجی مخالفت کردیم و ترجیح دادیم انزلیچی به زبان فارسی نوشته شود و طرح آن نیز در کمیسیون زیباسازی مورد تایید قرار گرفت.

گفتنی است، از زمان آغاز نصب المان انزلیچی در نزدیکی بلوار ساحلی انزلی، برخی احداث این نماد را بدون تناسب با محل نصب، فاقد معیارهای زیبایی شناسی در طراحی شهری، به دور از هویت بومی شهر بندرانزلی و بدون تاثیرگذاری در جذب گردشگر دانستند، امری که با گذشت زمان و استقبال یا عدم استقبال شهروندان و گردشگران از المان جدید شهر، درست بودن یا نبودن آن مشخص خواهد شد.

کد خبر 401831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.