واحد پروار بندی ۳۰۰۰ راس دام در گلپایگان کلنگ‌زنی شد

فرماندار گلپایگان گفت: با بهره‌برداری از این واحد پروار بندی ۳۰۰۰ رأس دام ۲۵ درصد به ظرفیت تولید دام شهرستان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز (چهارشنبه) در آئین کلنگ‌زنی پروژه ۳۰۰۰ رأس دام در گلپایگان، اظهار کرد: بزرگترین کشتارگاه دام استان اصفهان در شهرستان گلپایگان واقع است که با توجه به کشتار کم موجب نارضایتی قرار گرفته است.

وی افزود: پس از بهره‌برداری این واحد پروار بندی ۳۰۰۰ دام به ظرفیت کشتارگاه دام شهرستان اضافه می‌شود، همچنین شهرهای اطراف نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

فرماندار گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان ۴۰ هزار رأس دام سنگین وجود دارد که با این پروژه ۲۵ درصد به ظرفیت تولید اضافه می‌شود، شروع بهره برداری این پروژه خردادماه سال آینده است.

توانایی تولید ماهانه ۲۵۰ راس دام ۶۰۰ کیلویی را داریم

در ادامه حمیدرضا فقری، مدیر شرکت تولید پرواربندی دام اظهار کرد: این واحد پرواربندی سه هزار رأس دام از نوع نژاد هلشتاین است که قبلا بعد از شیرگیری به پروار بند فروخته می‌شد، اما اکنون خودمان پرواربندی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: با مجموعه‌ای که فعالیت می‌کنیم توانایی تولید ماهانه ۲۵۰ راس دام ۶۰۰ کیلویی را داریم که از این تعداد دام حدود ۱۷۰ تن شیر تولید می‌شود.

فقری با بیان اینکه تقاضای ۱۰۰ هکتار زمین داشتیم که مجوز۵۰ هکتار آن صادرشده است، افزود: خردادماه سال آینده گوساله پرواری را در این واحد خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در خصوص تأمین خوراک دام از کارخانجات مبارکه تامین می‌کنیم و با توجه به علوفه خیز بودن جهت تامین خوراک دام از منطقه گلپایگان استفاده می‌شود.

کد خبر 401764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.