صدور مجوز رایگان پیک موتوری در سازمان تاکسیرانی قزوین

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از رایگان بودن تمام خدمات تشکیل پرونده و صدور مجوز فعالان صنف پیک موتوری از روز ملی حمل و نقل تا روز هوای پاک خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: تمام خدمات تشکیل پرونده و صدور مجوز فعالان صنف پیک موتوری از ۲۶ آذرماه تا روز هوای پاک (۲۹ دی ماه) در سازمان تاکسیرانی به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه اینکه رسته پیک موتوری از جمله مشاغل نوپایی است که در طی دهه اخیر در سراسر کشور رونق فراوانی یافته و صنوف مختلف و از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و دارندگان کسب و کارهای اینترنتی، خدمات خود را از طریق پیک‌های موتوری ارائه می‌کنند، جهت پیشگیری از تخلفات و احراز صلاحیت‌های لازم، ضرورت ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن افراد شاغل در این رسته شغلی بیش از پیش احساس می‌شود.

عرشیان تصریح کرد: طبق ماده ۳ قانون دستورالعمل طرح شناسایی ناوگان حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه تاکسی بار و پیک موتوری مصوبه وزارت کشور، شناسایی و ساماندهی فعالان این رسته بر عهده شهرداری‌ها بوده و سازمان تاکسیرانی در قزوین متولی صدور مجوز فعالان صنف پیک موتوری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه ۴۱ درصد از سوانح رانندگی در شهر قزوین مربوط به موتورسواران است، تاکید کرد: از اصنافی که در ارائه خدمات خود از پیک موتوری استفاده می‌کنند، درخواست می‌کنیم با هماهنگی با اداره اماکن، از موتورسواران قانونمند و دارای گواهینامه و مجوز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فعالان صنف پیک موتوری برای استفاده از خدمات رایگان دریافت مجوز می‌توانند، همه روزه در ساعات اداری به واحد صدور پروانه سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

کد خبر 401745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.