آغاز عملیات اجرایی ۱۲ ایستگاه خط دو مترو تا پایان سال

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: تا پایان امسال عملیات اجرایی ۱۲ ایستگاه خط دو مترو اصفهان آغاز می‌شود و براساس برنامه‌ریزی انجام شده این اتفاق محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بنکدار صبح امروز_چهارشنبه ۲۷ آذر ماه ۹۸_ در نشست تشریح رویدادهای قصه آدم و هوا اظهار کرد: خط دوم قطار شهری اصفهان با بودجه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در شهر آغاز شده و به عنوان یک ابرپروژه عمرانی درحال اجرا است.

وی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان از ایستگاه دارک در زینبیه آغاز و تا ایستگاه مدرس نجفی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان طول خط دو قطار شهری اصفهان را ۱۴.۵ کیلومتر و ۱۶ ایستگاه عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته ۹ ایستگاه خط دو مترو فعال شده و تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: روش اجرای خط دو مترو اصفهان زیرزمینی است به همین دلیل شهروندان اجرای این پروژه را احساس نمی کنند، زیرا ابتدا ایستگاه‌ها احداث و پس از آن TBM وارد ایستگاه می‌شود؛ این موضوع، معضلات ترافیکی و مشکلات ساخت را به حداقل می‌رساند.

بنکدار با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۱۲ ایستگاه خط دو مترو اصفهان عملیاتی می‌شود، اظهار امیدواری کرد: با حمایت مدیران استانی، شهری و رسانه ها بتوانیم اجرای خط دو مترو را محقق کنیم.

وی تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر مترو، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که نزدیک به ۴۵ درصد این هزینه در سازه و نزدیک به ۵۵ درصد آن در بحث تجهیزات هزینه می‌شود.

کد خبر 401744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام. بهینه است اول نسبت به تکمیل خط یک اقدام گردد . مثلا خط یک از سمت صفه به سپاهان شهر و بهارستان متصل گردد