به جای پروژه‌های ویترینی، ارتقای فرهنگ شهروندان را در دستور کار داریم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر فرهنگ ترافیکی درمیان شهروندان نهادینه شود، نیازی نیست برای رهایی از ترافیک سنگین، روگذر ایجاد کنیم.

محرم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص رویکرد شورای پنجم شهر تبریز در احداث پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: در دوره‌های گذشته شورای شهر تبریز، پروژه‌های ویترینی بیشتر مورد توجه بود و ندیران علاقه داشتند پروژه‌هایی که در دید عموم مردم خواهد بود را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه چنین تفکری باعث شد که با صرف بودجه‌های کلان، شهر پر از روگذر و زیرگذر شود، افزود: اگر فرهنگ ترافیکی درمیان شهروندان نهادینه شود، نیازی نیست برای رهایی از ترافیک سنگین، روگذر ایجاد کنیم به همین دلیل رویکرد شورای حاضر ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه حمل‌ونقل بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: شاید تبریز پس از تهران دومین شهر مرتفع ایران باشد چون به نوعی شهر برج‌ها شده است؛ ادامه این رویه باعث شده مردم از بتن و سیمان خسته شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار متر مربع پارک‌های محلی در شهر ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: فضای سبز در بودجه سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد گرفت تا بدین سبب ظرف چند سال آینده تبریز به یک باغ شهر تبدیل شود؛ در یکی از موارد، ۳۷ میلیارد تومان برای تملک ۱۴ هزار متر مربع فضای مسکونی هزینه شد تا "باغ شهر تبریز" با درختان بیشتر و شکل و شمایلی متفاوت‌تر شکل گیرد.

محمدزاده با اشاره به اینکه خط یک مترو تبریز تا پایان سال به اتمام رسیده و حفاری خط دو نیز درحال انجام است، درخصوص توسعه حمل‌ونقل عمومی اضافه کرد: در سال ۹۶ تقریبا ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس اختصاص داده بودیم که تحریم‌ها باعث شد نتوانیم این تعداد اتوبوس را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه کنیم اما اکنون این بودجه در اختیار قرار گرقته تا در آینده اتوبوس‌ها را از تولید کنندگان داخلی خریداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من یک روز در یکی از پارک‌های توکیو نشسته بودم، دانش‌آموزان می‌آمدند و خود پارک‌ها را شست و شو می‌دادند، این دانش‌آموزان از سنین ابتدایی یاد گرفته‌اند که شهر را متعلق به خود بدانند برای همین در چنین شهر بزرگی، شهرداری با تعداد اندکی اداره می‌شد؛ البته رضایتمندی مردم از حمل‌ونقل عمومی نیز در کشورهایی نظیر ژاپن بالا بوده و مردم نیازی به استفاده از خودروهای شخصی ندارند که تا رسیدن به این شرایط راه دشواری داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد از بودجه دو هزار و ۷۷۹ میلیارد تومانی شهرداری محقق شده است، افزود: سعی کرده‌ایم پروژه‌های نیمه تمام دوره‌های گذشته را به پایان برسانیم و برای هر ریال بودجه برنامه‌ریزی داشته و ریخت و پاش‌ها را کنار بگذاریم.

وی با اشاره به شکل‌گیری نهضت آسفالت در شهرداری تبریز، گفت: با تاسیس کارخانه آسفالت توسط شهرداری، تولید و اجرای آسفالت با بهترین کیفیت اجرا می‌شود و سعی کردیم بیش از نیمی از شریان‌های اصلی شهر را با استانداردهای جهانی آسفالت کنیم.

کد خبر 401668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.