درخواست اعدام برای نظافتچی متجاوز

بسته اخبار اجتماعی - سه شنبه ۲۶ آذرماه - اختصاص دارد به تکذیب کشف ۵ جسد در سد قشلاق سنندج، توزیع کیک‌های آلوده در ۱۱ استان کشور، مرگ چهار بیمار زن در بیمارستان امام اهواز به علت قطعی برق، ایجاد سرای نوآوری بهداشت و درمان در استان اصفهان و درخواست اعدام برای نظافتچی متجاوز که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: کشف ۵ جسد در سد قشلاق سنندج کذب محض بوده و نباید مردم به شایعات معاندان نظام توجه کنند.

سهیل فضل‌وزیری با بیان اینکه انتشار برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر کشف ۵ جسد در سد قشلاق (وحدت) سنندج کذب محض است، اظهار کرد: بنده به‌شدت چنین شایعاتی را تکذیب کرده چراکه اصلا این خبرها صحت ندارد.

وی افزود: در طول سه ماه گذشته هیچ‌گونه جسدی در آب‌های سطح شهرستان سنندج پیدا نشده است‌.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود که به شایعات معاندان نظام توجه نکنند چراکه در صورت چنین اتفاقی، خودمان بلافاصله اطلاع‌رسانی می‌کردیم‌

آلودگی هوای تهران دیشب به مرز بحران رسید

حناچی گفت: دیشب ذرات معلق در تهران به ۲۰۰ ppm رسید و باید خطر را جدی گرفت و شهر را تخلیه کرد.

پیروز حنانچی شهردار تهران با بیان اینکه موضوع آلودگی و ترافیک از اصلی ترین مشکلات شهر تهران است، چراکه توانسته ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۳۰ درصد گردش اقتصادی را به خود اختصاص داده استف گفت: اگر تهران و حریم آن را در نظر بگیریم، دو درصد مساحت کل کشور را در برمی‌گیرد، پس تمرکز شدیدی در محدوده این شهر داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از اتوبان تهران-کرج و مترو نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر درون شهری را پوشش می‌دهد اظهار کرد: این در حالی است که تهران با رشد جمعیت بسیار بالایی مواجه است؛ شهریار نیز که یکی از پایه‌های ناآرامی‌های اخیر بود، رشد ۱۷ درصدی جمعیت را تجربه می‌کند.

مرگ زن و شوهر البرزی در آتش‌سوزی

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس البرز از جان باختن یک زن و شوهر فردیسی در آتش‌سوزی منزلی در شهرک وحدت خبر داد.

در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی منزل در شهرک وحدت شهرستان فردیس، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۳ فردیس به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهده شد که یک زوج فردیسی به شدت دچار سوختگی شده‌اند که با حضور اورژانس سریعاً به بیمارستان منتقل شدند.

پس از انتقال مصدومان به بیمارستان متأسفانه به دلیل شدت سوختگی و استنشاق گاز منواکسید کربن هر دو مصدوم این حادثه که یک مرد ۳۳ ساله و یک زن ۳۲ ساله بودند، جان خود را از دست دادند.

جاسازی قرص در کیک کار شبکه‌ای خرابکار است

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: یک شبکه فاسد و خرابکار اقدام به جاسازی قرص در کیک کرده که به زودی شناسایی و برخورد می شود.

وی افزود: جریانی به عمد این کار را برای به زمین زدن صنعت کیک و شکلات کشور که از صنایع موفق است دنبال می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نهادهای اطلاعاتی پیگیر این موضوع هستند و به زودی شبکه ای که پشت پرده این فساد و خرابکاری است را شناسایی کرده و برخورد می کنیم.

توزیع کیک‌های آلوده در ۱۱ استان کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طبق تحقیقات، کیک‌های آلوده در ۱۱ استان توزیع شده است، گفت: جاسازی قرص ترامادول در این کیک‌ها از اساس کذب است.

سردار «مسعود زهدایان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص تحقیقات پلیس در موضوع کیک‌های آلوده اظهار کرد: طبق تحقیقات پلیس، در ۱۱ استان کشور نمونه‌هایی از کیک‌های آلوده توزیع شده است.

وی ادامه داد: دو سه نمونه قرص «هیوسین»، «رانیتیدین» و «آنتی‌هیستامین» در آزمایشگاه‌های پلیس شناسایی شده است.

سردار زاهدیان افزود: نکته مهم این است که این کیک‌ها در غیر از شبکه توزیع رسمی و تولید پخش شده است و شناسایی افرادی که این کیک‌ها را توزیع کردند، در حال انجام است.

بررسی دلیل فوت دانشجویان اهوازی توسط تیم وزارت بهداشت و دانشگاه

موضوع فوت دو دانشجوی پزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال بررسی در معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت است و پرونده این دو دانشجو از زوایای مختلف آموزشی و سلامت روان و همچنین پیشینه مراجعه به مشاوره در حال بررسی است.

پیگیری ها نشان می دهد تیمی متشکل از کارشناسان حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اهواز پرونده های این دو دانشجو را بررسی می کنند و پس از جمع بندی گزارش نهایی آن در هفته آینده مشخص می شود.

همچنین در صورت نیاز، گروهی از کارشناسان حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به دانشگاه برای بررسی محیطی موضوع اعزام خواهند شد.

سرای نوآوری بهداشت و مادران در استان اصفهان ایجاد می‌شود

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، ایجاد سرای نوآوری بهداشت و مادران و کارگروه تخصصی معدن را از برنامه‌های واحدهای دانشگاهی در استان اصفهان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت مناسبی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و توسعه کارآفرینی دارد و به پیشرفت و تعالی کشور کمک قابل توجهی داشته است.»

به گفته وی با مدیریت اصولی منابع انسانی و مالی می‌توان در رسیدن به اهداف متعالی دانشگاه آزاد اسلامی گام برداشت و در راستای برطرف کردن نیاز صنایع حرکت کرد.

مرگ چهار بیمار زن در بیمارستان امام اهواز

ایرنا نوشت: چهار بیمار زن بستری در بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی( ره) اهواز به دلایل نامشخصی همزمان فوت کردند.

این چهار زن که سنشان بالای ۷۰ سال بوده است به دلیل بیماری تنفسی در بخش آی سی یو بیمارستان امام اهواز بستری بوده اند.

شنیده ها حاکی است احتمالا به دلیل قطع برق و دیر عمل کردن ژنراتور بیمارستان و در نهایت از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن، این افراد فوت کرده اند ولی کارشناسان هنوز این موضوع را تایید نکرده و مشغول بررسی موضوع هستند. 

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا  مشخص شدن موضوع از هر گونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کردند.

تورم مانع رضایت بازنشستگان از افزایش حقوق شده است

معاون فنی صندوق سازمان بازنشستگی کشوری گفت:‌ حقوق بازنشستگان در دو دهه اخیر حداقل بیش از هشت بار ترمیم شده اما این اقدام به خاطر تورم رضایت آنها را جلب نکرده است.

معاون فنی صندوق سازمان بازنشستگی کشوری اظهار داشت: نمونه این سیاست، افزایش تدریجی و پلکانی حقوق بازنشستگان طی سال های اخیر بوده که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و اجرایی هم شد، اما به دلیل نرخ بالای تورم، اثرگذاری آن از میان رفت و تمام تلاش ها درعمل کم رنگ شد و موجب شد کارکردها و اقدامات صندوق ناکارآمد جلوه داده شود.

سن بازنشستگی پایین در کشور را چوب حراج به منابع پایدار صندوق ها

وی همچنین سن بازنشستگی پایین در کشور را چوب حراج به منابع پایدار صندوق ها عنوان کرد و آن را از جمله موانع جدی در مسیر اصلاح نظام بازنشستگی در کشور خواند.

ابراهیم زاده گفت: صندوق های بازنشستگی از نظر اجتماعی و اقتصادی کارکردهای مهمی دارند؛ البته در حوزه اجتماعی این کارکردها پررنگ تر است.

وی تصریح کرد: هر نهادی به محض تولد به تدریج با مسائل و آثار و ابعاد مختلفی روبرو می شود که این موضوع در مورد صندوق بازنشستگی کشوری نیز صادق است. و چون این صندوق قدیمی ترین صندوق بازنشستگی در کشور است، به تدریج این ابعاد نمایان تر می شود.

کشف بیش از ۱۰میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از توقیف تریلی حامل بیش از ۱۰میلیارد ریال پارچه و لوازم آشپزخانه قاچاق طی یک عملیات هدفمند پلیسی خبر داد.

وی گفت: با هماهنگی مراجع قضائی خودروی مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن ۴۳طاقه پارچه به همراه ۱۶هزار عدد لوازم آشپزخانه و۵هزارو۹۵۰عدد لوازم الکترونیکی و۱۸هزارو۶۰۰عدد آهن ربا کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان در پایان با اشاره به دستگیری راننده و معرفی وی با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش این تعداد کالای قاچاق را بیش از ۱۰میلیارد ریال برآورد کردند.

درخواست اعدام برای نظافتچی متجاوز

وکیل زن ۷۰ ساله‌ای که توسط کارگر یک شرکت خدماتی مورد تعرض قرار گرفته بود، از قاضی دادگاه برای متهم تقاضای اعدام کرد.

ایران نوشت: رسیدگی به این پرونده از اواخر سال گذشته با شکایت این زن به پلیس آغاز شد. وی در شرح ماجرا گفت: «از آنجا که پسرم کارمند است و بیشتر وقت‌ها خانه نیست من برای انجام کارهای خانه تکانی شب عید با یک شرکت خدماتی که همیشه از آنها کارگر می‌گرفتم تماس گرفته و این بار چون می‌خواستم یکسری وسایل را جابه‌جا کنم.

درخواست کارگر مرد کردم. پسر جوانی که به خانه‌ام آمد لهجه شیرازی داشت و هر کاری که می‌گفتم انجام می‌داد. بعد از چند ساعت کار، فقط نظافت پنجره اتاق خواب مانده بود. اما وقتی رفتم پرده را دربیاورم او مرا از پشت گرفت و روی تخت انداخت و به زور به من تجاوز کرد. خیلی مقاومت کردم اما نتوانستم مانعش شوم. با سختی خودم را جلوی پنجره آشپزخانه رساندم و داد و فریاد کردم و از همسایه‌ها کمک خواستم. در همین لحظه این پسر برای اینکه ساکتم کند گلویم را گرفت که اگر همسایه‌ها نمی‌رسیدند کشته می‌شدم. متهم را همانجا گرفتند و تحویل کلانتری شد.»

با تشکیل این پرونده، پسر نظافتچی دستگیر شد و به اتهام شروع به قتل، ضرب و جرح و تجاوز به عنف روانه زندان شد. اما پس از محاکمه در دادگاه از اتهام شروع به قتل تبرئه و در دادگاه کیفری ۲، برای اتهام ضرب و جرح به پرداخت دیه محکوم شد.صبح دیروز این متهم برای رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک تهران حاضر شد. شاکی در این جلسه حاضر نشده بود و وکیلش در جایگاه ایستاد و با بیان اینکه نسبت به تبرئه متهم از اتهام شروع به قتل اعتراض داشته و دیه پرداختی را بسیار ناچیز می‌داند، به قاضی گفت: «موکل من درخواست اعدام این پسر را دارد. او جای مادر این پسر جوان است و به زور مورد تجاوز قرار گرفته است.»

سپس پسر نظافتچی در جایگاه ایستاد و گفت: «من اهل شیرازم و روز حادثه اولین باری بود که برای کار به خانه کسی می‌رفتم. آن خانم وضعیت ظاهری نامناسبی داشت و لباس نامناسبی پوشیده بود من هم که ازدواج نکرده‌ام وسوسه شدم و به او تعرض کردم اما او هیچ مقاومتی نکرد. بعد هم به او گفتم دستمزدم را بده که ناگهان به سمت پنجره آشپزخانه رفت و شروع به داد و فریاد کرد. من نمی‌خواستم او را بکشم و با او درگیر هم نشدم.»

کد خبر 401614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.