لزوم نهادینه شدن طرح شهر دوستدار کودک در مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: شهر دوستدار کودک یک نیاز اساسی برای پرورش نسل شاد و سالم است و یک طرح کوتاه مدت نیست و باید در شهر نهادینه شود.

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از جمله شاخص‌های مدیریت شهری برای دستیابی به شهر دوستدار کودک، تامین ایمنی و امنیت کودکان، ایجاد فضاهای باز و همگانی برای فعالیت های متنوع کودکان، دسترسی به تسهیلات و خدمات اساسی، وجود حمل و نقل مناسب به ویژه مسیرهای پیاده و دوچرخه است.

وی از جمله مؤلفه‌های شهر دوستدار کودک در شهر مشهد را امنیت، نشاط، سلامت روان و جسم عنوان کرد و افزود: در شهر دوستدار کودک ایجاد فضاهای بازی ویژه رده‌های مختلف سنی کودکان، ایجاد پارک‌های تخصصی و برنامه‌ریزی برای آموزش و ارتقای خلاقیت کودکان، مشارکت طلبی و ارزش‌دهی به کودکان، طراحی محیطی سالم و عاری از زباله و آلاینده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد ادامه داد: مناسب‌سازی محیط‌های تفریح و سرگرمی، ایجاد حس تعلق و هویت‌بخشی به کودکان در رده‌های سنی بالاتر، ایجاد پارک‌های تخصصی و برنامه‌ریزی برای آموزش و ارتقای خلاقیت از دیگر موارد قابل توجه در شهر دوستدار کودک بشمار می‌رود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های این معاونت در راستای شهر دوستدار کودک، گفت: آینده مدیریت شهر و کشور در دست کودکان امروز است و باید به حقوق آنها بیشتر احترام گذاشت.

حسین‌نژاد اظهار کرد: در نظر گرفتن ردیف مشخص برای اجرای ایده شهر دوستدار کودک در کلانشهر مشهد به منظور برنامه‌ریزی مناسب و اجرای پروژه‌های مورد نیاز در این حوزه، احداث کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان، ایمن‌سازی و رفع خطر برای حفظ سلامت کودکان و نوجوانان و ایجاد پارک‌های بازی مناسب برای آن‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه شهر دوستدار کودک یک طرح کوتاه مدت نیست و باید در شهر نهادینه شود، گفت: نخستین گام در این خصوص ایجاد تشکیلاتی در خصوص شهر دوستدار کودک است که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در حال پیگیری و انجام این مهم است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد افزود: گام دوم نظرسنجی برای تعیین نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان در سطح شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه آرمانی شهر دوستدار کودک راه طولانی در پیش است، اما مصمم هستیم اقدامات لازم را انجام دهیم زیرا شهر دوستدار کودک یک نیاز اساسی برای پرورش نسل شاد و سالم است.

کد خبر 401508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 0
    مشهد شهر دوستدار تراکم فروشی نهادینتره