افتتاح بزرگترین پروژه عمرانی شهرداری گرگان

پروژه‌های پل روگذر سربازان گمنام امام زمان(عج) و بلوار ۶۰ متری افسران (بلوار خلیج)  در گرگان افتتاح شد.  

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: این پروژه دستاورد حمایت مردم و هدایت آن‌ها است که خوشبختانه شهرداری گرگان توانسته است آن را در یکی از محروم‌ترین نقاط شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اجرا کند.

وی از اشتغال ۴۰۰ نفر در فرایند احداث بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ شهرداری گرگان خبر داد و گفت: در این پروژه تمامی پیمانکاران بومی بوده‌اند.

شهردار گرگان ادامه داد: هر سال بخش مهمی از عملکرد شهرداری در حوزه عمرانی و ترافیکی است و بخش قابل‌توجهی از اعتبارات نیز در این بخش هزینه می‌شود.

دادبود خاطرنشان کرد: براساس طرح جامع حمل و نقل شهر گرگان که در  سال ۹۶ به تصویب شورای عالی ترافیک در وزارت کشور رسید، بازگشایی بعضی مسیرها و احداث بعضی تقاطع‌های غیرهمسطح به عنوان اولویت نخست پیش‌بینی و پیشنهاد شده بود.

وی افزود: از جمله این پروژه‌ها بازگشایی محور افسران و ساخت تقاطع غیرهمسطح و اتصال افسران به کمربندی بود.

شهردار گرگان اضافه کرد: کارشناسان شهرداری مطالعات تکمیلی این طرح را ابتدای سال ۹۷ انجام دادند و به شورای ترافیک استان و شهرستان ارایه شد که به تصویب رسید و بعد از طی فرآیند قانونی و تملک بخش باقی‌مانده مسیر، عملیات احداث این پروژه در آبان ماه سال گذشته آغاز شد.

دادبود گفت: مجموعه این پروژه شامل ساماندهی میدان بسیج، راه اندازی ۶۰ متری افسران و تقاطع غیرهمسطح باید با هم به سرانجام می‌رسید و تاکنون هم ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی تصریح کرد: احداث کامل ۶۰ متری افسران در دستور کار قرار گرفت و با طراحی مسیر و مصوب کردن آن در شورای ترافیک استان، همزمان طراحی و تکمیل و ساماندهی میدان بسیج در تابستان امسال آغاز شد و با اینکه زمان پروژه شش ماهه بود، اما زودتر از موعد زمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار گرگان اظهار کرد:  در حال حاضر رانندگان خودروها با رسیدن به میدان بسیج سرعت خود را کم می‌کنند که نیت اصلی اجرای این طرح هم همین اصل و کاهش تصادفات ناشی از رعایت نکردن سرعت مجاز و احتیاط در رانندگی بوده است.

دادبود گفت: ۶۰ متری افسران به نام بلوار خلیج گرگان نام‌گذاری شده و تقاطع غیرهمسطح هم به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) نام گرفته است.

وی با تأکید براینکه این پروژه بزرگترین طرح عمرانی از نظر اعتباری و حجم عملیات اجرایی است، اظهار کرد: این طرح از میدان بسیج شروع شده و تا انتهای تقاطع که به کمربندی متصل می‌شود، ادامه دارد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در این مسیر روشنایی‌های زیادی نصب شده و این محور را زیباتر کرده است؛ جدول گذاری مسیر در ۶۰ متری و میدان بسیج و تعریض پل زنگیان هم در یکی دو ماه آینده اتفاق خواهد افتاد.

دادبود با بیان اینکه ۹ پیمانکار در ساخت و تکمیل این پروژه مشارکت داشتند، یادآور شد: در ادامه تقاطع غیرهمسطحی در چهارراه تابلو و بلوار جرجان در طرح جامع ترافیک دیده شده که مطالعات چهارراه تابلو به شورای ترافیک استان ارسال شده، اما هزینه تملک این پروژه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است که چند برابر اجرای تقاطع غیرهمسطح است.

وی افزود: پروژه جرجان هم طرح اولیه آن تهیه شده که دارای زیرگذر و روگذر در مسیر است، طرح برای شورای ترافیک ارسال شده و به نظر می‌رسد طرح جرجان در حال حاضر قابلیت اجرایی بیشتری داشته باشد.

شهردار گرگان اضافه کرد: فاز یک این پروژه از بهمن سال جاری و فاز دوم آن از شهریور سال آینده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه «بی آر تی» گفت: طرح آن برای شورای ترافیک ارسال شده که پس از تائید وارد فاز اجرایی خواهد شد.

شهردار گرگان با بیان اینکه اولویت ما در «بی آر تی» از مسیر غرب به شرق است، یادآور شد: این طرح بزرگی است و در چند فاز اجرا می‌شود.

کد خبر 401472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.