۵ شکارچی غیرمجاز کبک در رودبار دستگیر شدند

رئیس حفاظت محیط زیست رودبار گفت: پنج شکارچی غیر مجاز که در عمارلوی رودبار اقدام به شکار ۱۲ قطعه کبک کرده بودند ، دستگیر شدند.

رامین حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دستگیری پنج شکارچی غیرمجاز در رودبار اظهار کرد : شکارچیان متخلف غیر بومی بودند، پنج قبضه سلاح شکاری و مقادیری فشنگ از آنان ضبط و توقیف و پرونده آنها تشکیل شده و به زودی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس حفاظت محیط‌زیست رودبار گفت: قانون مجازات برای شکار کبک را دو میلیون ریال تعیین کرده است، که پنج شکارچی متخلف علاوه بر مبلغ مذکور باید در مجموع ، بیست و چهار میلیون ریال نیز جریمه ضرور و زیان بپردازند.

وی افزود : عمارلو رودبار یکی از مناطق با ارزش اکولوژیکی است که این اداره در صدد ثبت آن به عنوان منطقه شکار ممنوع است.

حسین زاده اضافه کرد : اقدامات اولیه درخصوص طرح پیشنهادی منطقه شکار ممنوع "جیرنده عمارلو" از قبیل مطالعات منطقه و تهیه طرح آن صورت گرفته و این طرح در حال حاضر برای بررسی به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده است، که پس از بررسی و تصویب، قوانین مربوط به ممنوعیت شکار برای این منطقه اعمال خواهد شد.

 وی اضافه کرد : مامورین یگان حفاظت این اداره همواره در مناطق حضور داشته و در گشت و کنترل‌های خود با هرگونه شکار غیرمجاز و سایر تخلفات زیست‌محیطی برخورد می کنند.

حسین زاده از مردم دوستدار محیط زیست عمارلوی رودبار قدردانی کرد و گفت: پیگیری اهالی برای ثبت منطقه شکار ممنوع عمارلو ، باعث دلگرمی و انگیزه بیشتر ماموران حفاظت محیط زیست این اداره شده است.

کد خبر 401289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.