اصلاح حریم پروژه گردشگری گاوازنگ  در زنجان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: پروژه گردشگری گاوازنگ در گذشته بر روی خط دقیق حریم شهری قرار گرفته بود که با تلاش‌های انجام شده حریم این طرح اصلاح شد.

به گزارش ایمنا، سعید امیدی، اظهار کرد: پروژه گردشگری گاوازنگ طرحی است که سه دهه از تعریف آن سپری و دو دهه نیز از واگذاری اجرای آن به سازمان همیاری شهرداری می گذرد در این مدت طرح در برخی موارد به خوبی پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع پروژه گردشگری گاوازنگ آن گونه که باید و شاید پیشرفتی نداشته و عقب مانده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: تلاش براین است تا پروژه به مسیر خود بازگردد و یکی از اشکالاتی که در این پروژه از گذشته وجود داشته روی محل خط حریم شهری بوده است.

امیدی تاکید کرد: این حریم تا میدان روبه روی نمایشگاه کاسپین تعریف شده بود در حالیکه محل دقیق خط حریم پروژه گردشگری طبق مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی خود روستا و سکونتگاه غیررسمی گاوازنگ را در برمی‌گیرد.

وی گفت: در شش ماه گذشته با توجه به پیگیری و تلاش های انجام شده توسط سازمان همیاری شهرداری، از طرف معاون عمرانی استانداری نیز به شهرداری ابلاغ و خط حریم در جایگاه قبلی خود قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: مجموعه‌های ایلی داغی، روستای گاوازانگ و بخشی از قطعه شماره هفت منطقه گردشگری گاوازنگ به پایین در محدوده خط حریم شهری قرار گرفتند.

امیدی تاکید کرد: ساخت و سازها، کنترل آن و صدور پروانه ها برای این منطقه برعهده شهرداری است و نخستین گام اصلاحی در ارتباط با پروژه گردشگری گاوازنگ به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: البته تلاش های مهم و جدی تری نیز برداشته شده که با تحقق آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: خط حریم شهری از شمال شهر زنجان اصلاح شده و دست شهرداری برای کنترل ساخت و سازها و صدور پروانه احداث  باز است که می تواند به توسعه و عمران شهری کمک کند.

امیدی با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری ها مجموعه ای اقتصادی است، اظهار کرد: ۲۱ شهرداری استان زنجان سهامدار این سازمان هستند که بر اساس اساسنامه باید همه فعالیت ها را در تعامل با شهرداری ها از جمله عمرانی، ماشین آلات و پشتیبانی از شهرداری ها تعریف کند که مدتی از مسیر اصلی خارج شده بود که در یک سال اخیر با تلاش های انجام شده در صدد بازگرداندن آن به مسیر اصلی خود بودیم.

 امیدی گفت: در حال حاضر با شهرداری های زنجان، سلطانیه، ماهنشان و خرمدره پروژه های مشترک عمرانی، شهرسازی و گردشگری تعریف کردیم که این پروژه ها افزایش می یابد.

کد خبر 401063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.