اختصاص یارانه دولتی به توسعه حمل و نقل عمومی

شهرداران کلانشهرها در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اختصاص بخشی از منابع حاصل از افزایش بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی در قانون هدفمندی یارانه ها شدند.

به گزارش ایمنا، کمال مرادی دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرها با بیان اینکه این نامه به پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک تهیه شده است در خصوص محتوای آن  اظهار کرد: ضرورت ارتقاء سطح خدمات و جلب رضایت آحاد شهروندان برای آمد و شد از جمله دغدغه های شهرداران است که آنها در این نامه خواستار اختصاص یارانه و کمک های دولتی به توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مترو از رئیس جمهور شدند.

وی با اشاره به به بخش دیگری از این مکاتبه افزود: اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، اقدامی است که می‌تواند به کاهش مصرف سوخت، بهبود ترافیک و کنترل آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها بیانجامد، مشروط به آنکه ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیاز شهروندان باشد و به‌طور فراگیر بتوان مسافران را به ترجیح استفاده از مترو و اتوبوس بر خودروهای شخصی ترغیب کرد.

وی با اشاره به دغدغه شهرداران کلانشهرها از عملی نشدن تعهدات قانونی دولت‌ها در زمینه تأمین اتوبوس و تخصیص اعتبار قطار شهری برای شهرها افزود: در شرایطی که بار سنگین هزینه‌های برقراری چرخه خدمت‌رسانی به مردم به گردن شهرداری‌ها است، هر ساله شاهد کمرنگ شدن نقش و کاهش کمک‌های دولت هستیم و متاسفانه بخش عمده ناوگان اتوبوسرانی در اکثر شهرها عمر مفید را گذرانده و فرسوده شده و مترو نیز با کاستی‌های زیادی نسبت به انتظار و نیاز شهروندان روبه‌رو است.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی لازم برای تامین این کاستی ها از سوی دولت وجود دارد ابراز امیدواری کرد: با دستور و مساعدت رئیس جمهوری بتوان از ظرفیت های موجود برای تامین خواست عمومی بهره گیری کرد.

کد خبر 401002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.