۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
دوتارنواز خراسانی درگذشت

استاد رمضان سلمانی (بردری) دوتارنواز و یکی از گنجینه‌های موسیقی شمال خراسان رضوی به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایمنا، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  با اعلام این مطلب گفت: استاد رمضان سلمانی (بردری) استاد دوتار نواز شمال خراسان رضوی سالها  در صحنه موسیقی قد کشید و در نهایت پس از ابتلای به فراموشی و بیماری آلزایمر قد خمید و روحش پر کشید و دوتار را برای زمینیان باقی گذاشت.

محمدرضا محمدی افزود: استاد سلمانی در اجراهای مختلف استانی و کشوری بر صحنه ایستاد تا شادمانی را به مردم کشورش هدیه کند و درگذشت او ضایعه بزرگی برای جامعه موسیقی کشور است.

وی ادامه داد: رمضان سلمانی (بردری) در سال ۱۳۰۷ متولد شد، او دوتار را نزد "رحیم خان بخشی" فرا گرفت و از قدیمی ترین روایتگران موسیقی کرمانجی منطقه به شمار می رفت. او ساکن روستای بردر از توابع باجگیران بود و به همین خاطر او را بیشتر با نام رمضان بردری می شناختند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد سلمانی صبح روز ۲۱ آذرماه به رحمت خدا رفت و قرار است امروز جمعه ساعت ۱۲ ظهر پیکر این هنرمند از محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان با حضور هنرمندان تشییع و در باغ بهشت این  شهر به خاک سپرده شود.

محمدی اضافه کرد: نمونه اثر صوتی و تصویری استاد سلمانی در دو پرونده موسیقی ثبت شده در فهرست نمونه میراث ملموس یونسکو استفاده شده است.

کد خبر 400879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.