رفع اتهام دادگاه فدرال آمریکا از دو دانشمند ایرانی

دادگاه فدرال آمریکا از دو متهم دیگر در پرونده مسعود سلیمانی رفع اتهام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اینترنتی پلیتیکو، دادستان‌های فدرال[در آمریکا] برای دو تن دیگر، در جریان تبادل زندانیان میان دولت آمریکا و ایران، رفع اتهام کردند.

یک دادگاه فدرال در ایالت آتلانتای آمریکا، روز چهارشنبه، دو پرونده تخطی از تحریم‌ها[تحریم‌های آمریکا علیه ایران] را برای محبوبه قائدی و مریم جزایری، مختومه کرد.

هر دو این افراد، متهمان دیگر در پرونده مسعود سلیمانی، دانشمند سلول‌های بنیادین ایرانی بودند که به اتهام ترتیب دادن صدور فاکتورهای رشد انسان به کشورش، سال گذشته در آمریکا بازداشت شد.

جزایری وقتی در پرواز سال ۲۰۱۶ در آتلانتا، بازداشت شد، شیشه‌های نمونه را به همراه داشت. قائدی که آن موقع، محقق دانشگاه یل بود، به کمک به ترتیب دادن انتقال این مواد بیولوژیکی، متهم شده بود.

در گزارش یک صفحه‌ای دادگاه درباره این رفع اتهام انجام شده از این دو تن از دانش‌آموزان قبلی سلیمانی، دادستان‌ها درباره مختومه کردن این پرونده به یک باره، با صراحت توضیح نداده و تنها گفتند که این کار « مطابق عدالت است».

و همچنین در اظهاریه جداگانه‌ای که روز شنبه بایگانی شد، مختومه کردن اتهامات علیه سلیمانی به گونه دیگری مطرح و گفته شده است که پرونده او «بر اساس منافع قابل‌ملاحظه آمریکا در سیاست خارجی» مختومه می‌شود.

به تازگی دکتر سلیمانی دانشمند ایرانی بازداشتی در آمریکا با تلاش‌های وزارت خارجه آزاد شد که در مقابل آزادی زندانی آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی بود، این اتفاق محقق شد. پس از این تبادل، مقامات آمریکا در چند نوبت از تمایل خود برای مذاکره جهت تبادل زندانی خبر داده‌اند.

منبع:‌ایسنا

کد خبر 400849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.