مهم‌ترین اقدامات ملک مدنی در شهرداری اصفهان چه بود؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مهم‌ترین اقدامات محمد حسن ملک مدنی در دوران فعالیت به عنوان شهردار اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین صبح امروز _پنجشنبه ۲۱ آذرماه ۹۸_ در نخستین نشست از سلسله نشست‌های تجربه شهر با موضوع «تجارب مدیریتی شهرداران دهه ۶۰ شهرداری اصفهان» ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۶۰درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن بودند و انقلاب اسلامی چهره انقلاب شهری داشت که پس از پیروزی آن مردم منتظر تغییر و نگرش جدید در شهرها بودند.

وی افزود: البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تغییرات سریع در شهرها بودیم؛ در استان اصفهان نیز با استقرار «کرباسچی» استاندار پرتلاش وقت اصفهان و «ملک مدنی» شهردار وقت این کلانشهر تغییر و تحولات زیادی در شهر رخ داد که جا دارد از شهرداران دوران ثبات مدیریتی دهه ۶۰ صمیمانه تقدیر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه «ملک مدنی» مبتکر و مبدع تغییرات نو و جدید بسیاری در شهراصفهان بود، تصریح کرد: آثار تغییر و تحولات صورت گرفته دهه ۶۰ در اصفهان، امروز به خوبی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: نکته اول توجه به مأموریت شهرداری در ایجاد محیط مناسب و پرنشاط برای زندگی مردم و ورود آنها به خدمات فرهنگی و اجتماعی بود.

معین افزود: قبل از دوران شهردار بودن «ملک مدنی» در هیچ کجا خدمات شهر به این خوبی پایه گذاری نشده بود که باید نوع تفکرات نگرش و حرکت‌های ارزنده وی در جهت خدمت به مردم یادآوری شود.

وی با اشاره به تغییر و تحولات بسیار زیاد دوران فعالیت «ملک مدنی» در شهرداری اصفهان گفت: امروز شهرداری‌ها خود را نهادی اجتماعی، فرهنگی می‌بینند که جای بسی خرسندی است.

ساخت کتابخانه «ابن مسکویه»

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با برشمردن مهم‌ترین فعالیت‌های «ملک مدنی» در دوران فعالیت خود در دهه ۶۰، اظهار کرد: در دوران ملک مدنی، نخستین کتابخانه بزرگ اصفهان با عنوان « ابن مسکویه» ساخته شد و توسعه نهادهای قانونی صورت گرفت.

وی افزود: کتابخانه راغب اصفهانی در دوران شهردار بودن ملک مدنی به پایان رسید و برای کودکان و نوجوانان شهر اسباب بازی آبشار و شهر اسباب بازی دیگری روبروی پارک لاله راه اندازی شد.

معین، بازسازی، احیا و برداشتن دیوارهای پارک شهید رجائی را از دیگر خدمات انجام شده در دوران فعالیت ملک مدنی اعلام کرد و گفت: رسیدگی به نیزارهای متعفن کنار رودخانه زاینده رود و ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای این رودخانه در دوران وی انجام شد؛ همچنین «ملک مدنی» چندین مرتبه برای اقدامات بازسازی ساحل رودخانه پاسخگوی شاکیان در دادگاه شد.

احداث مجموعه پارک کوهستانی صفه

وی با بیان اینکه مجموعه پارک کوهستانی صفه با تلاش زیاد «ملک مدنی» احداث شد، تصریح کرد: میدان میوه و تره‌بار راه‌اندازی و بخش غربی شهر از ترافیک نجات پیدا کرد؛ همچنین شروع بازسازی و ایجاد تحول در محور غرب اصفهان با جابه جایی میدان میوه و تره بار انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید براینکه «ملک مدنی» پیشتاز استفاده از تسهیلات بانکی برای اقدامات عمرانی بود، گفت: احداث آرامستان باغ رضوان، احیا و ساماندهی مجموعه تخت فولاد، ساماندهی میدان نقش جهان، آزادسازی محوطه روبروی مجموعه تاریخی هشت بهشت در پارک شهید رجائی و حذف نرده‌های فلزی چهل ستون و جایگزین شدن نرده‌های چوبی و زیبا به جای آن همچنین بازپس گیری تالار تیموری از دیگر خدمات «ملک مدنی» به شهر اصفهان بوده است.

وی تأکید کرد: ملک مدنی دیدگاه خاصی به حفظ آثار تاریخی شهر داشت از این رو مجموعه تاریخی هشت بهشت را با آزادسازی پارک شهید رجائی در معرض دید عموم قرار داد.

ساماندهی مادی‌ها و  راه اندازی پایانه‌های مسافربری

معین با بیان اینکه ساماندهی مادی‌ها و چشمه‌های شهر در دوران فعالیت ملک مدنی انجام شد، گفت: این اقدمات باعث شده که امروز گران‌ترین واحدهای مسکونی در مجاورت مادی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه احداث چهار پایانه مسافربری بزرگ در شهر اصفهان از جمله پایانه‌های کاوه، صفه، زاینده رود و جی در دوران تصدی گری «ملک مدنی» به عنوان شهردار اصفهان انجام شد، تصریح کرد: احداث این پایانه‌ها ترافیک خیابان‌ها و معابر شهر را کاهش داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: استفاده از تجربیات مدیران شایسته قبلی، حرکتی رو به جلو برای خدمت بیشتر به مردم است.

وی با اشاره به پروژه خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: پروژه خط دو قطار شهری اصفهان با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم در پنج سال آینده آن را مورد بهره برداری قرار دهیم؛ همچنین پروژه حلقه حفاظتی شهر پس از سالها استارت خورده تا شهر از تردد خودروهای سنگین پاک شود؛ البته شروع مطالعات خط یک مترو در زمان فعالیت «ملک مدنی»  انجام شد.

کد خبر 400820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.