شانه‌ جاده ها در بانکوک فضای سبز می‌شود

به زودی بیش از ۳۰ مایل از شانه‌ راه‌های خیابان‌های بانکوک، پایتخت کشور تایلند در فضاهای سبز محصور خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه ریزان شهری و معماران تایلندی تصمیم گرفتند به منظور احیای خیابان‌های پایتخت این کشور بیش از ۳۰ مایل از شانه ‌راه‌ها را به فضاهای سبز تبدیل کنند. هدف اصلی این افراد ایجاد پیوند بین ساکنان بانکوک و طبیعت بود که برای رسیدن به این هدف برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی برای ایجاد فضاهای سبز در نظر گرفته شده است.

رشد سریع جمعیت در پایتخت تایلند منجر به گسترش بی ‌رویه ساخت وسازها و ضعف طراحی شهری شده است و درنتیجه بی نظمی در سراسر شهر کاملا مشهود می‌کند. معماران بسیاری از فضاهای سبز و کانال‌ها را از بین بردند تا زیرساخت‌های اولیه مورد نیاز ساکنان را احداث کنند.

از طرفی شبکه حمل ونقل نامناسب ترافیک سنگین خیابان‌ها و درنتیجه آلودگی شدید هوا را به دنبال داشت. تمام این مشکلات باعث شد مسئولان شهری به فکر چاره باشند تا شهر بی‌نظم و آلوده بانکوک را به شهری پایدار و سبز تبدیل کنند.

در نهایت برنامه ریزان شهری تصمیم گرفتند بیشترین بهره را از فضاهای بدون استفاده بگیرند تا به کاهش آلودگی هوا کمک کنند. درنتیجه آن‌ها مرکز شهر بانکوک را به عنوان اولین مکان برای پیاده‌سازی طرح خود انتخاب کردند که قرار است حدود ۵۴ کیلومتر از شانه‌ راه‌های خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را با فضای سبز محصور کنند.

قرار است در این فضاهای سبز جدید تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ درخت بزرگ کاشته شود که این تعداد درخت در هر سال حدود هزار و ۶۲۰ تن دی‌اکسید کربن به خود جذب و سه هزارو ۵۸۰ تند گردخاک را تصفیه می‌کند.

طراحان بر این باورند که احداث فضاهای سبز در شهر باعث افزایش قیمت زمین‌های شهری می‌شود، ساکنان را به سمت سبک زندگی سالم‌تر سوق می‌دهد و اثر جزیره گرمایی شهر را تا حد قابل توجهی خنثی می‌کند.

کد خبر 400593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.